Napisano 26 Listopad 200618 l Wizytowke gwiezdnych wojen jaka jest lightsaber lub tez miecz swietlny kazdy zna i pewnie nie raz osoby zafascynowane efektami wizualnymi w filmie sklanialy sie do jego wykonania, dobra wiadomoscia jest z pewnoscia to iz nie trzeba byc cyfrowym guru aby go wykonac samemu. Jako ze temat jak zrobic lightsaber w programie Fusion przewinol sie na forum pare razy postanowilem zrobic krotki video tutorial ktory traktuje jak w dosc prosty sposob zrobic ten charakterystyczny element z gwiezdnych wojen. http://www.framedigital.org/fusion/Lightsaber.mov A tak wyglada koncowy efekt. http://www.framedigital.org.pl/lightsaber.avi
Napisano 26 Listopad 200618 l fajny tutek. sam sie przymierzam do doksztalcenia w tym temacie, dlatego licze ze mozemy sie spodziewac pomachania tym mieczykiem? :) w sensie na ile to juz jest poklatkowa animacyjka a na ile jakis zautomatyzowany tracking?
Napisano 26 Listopad 200618 l Autor Auto tracking w tym przypadku raczej nie ma racji bytu z tego wzgledu iz dosc trudno bylo by mu sledzic bardzo szybkie zblurowane elementy, tak wiec robi sie reczna rotoskopie jednak nie klatka po klatce a co kilka, powstaje wtedy animowana maska.
Napisano 26 Listopad 200618 l Świetnie ;) Ja się dopiero uczę więc mam pytanie :) Jak zrobić żeby efekt był na wideo?? W ten sam sposób?? Jak to działa?? Trzeba zmieniać położenie tych poly?
Napisano 26 Listopad 200618 l Autor Przechodzi sie w tryb edycji maski ktora jest jako ostrze i co pare klatek sie zmienia jej polozenie.
Napisano 26 Listopad 200618 l no wlasnie, tak myslalem. pytanie jest w takim razie takie: czy animowac trzeba ta maske za pomoca przesuniecia, skali i rotacji czy tam edytujac wszystkie te punkty maski? czy mozna ustawic cos ala kosc, czyli dwa punkty jeden na poczatku reki a drugi na czubku ostrza i nimi sobie animowac?
Napisano 26 Listopad 200618 l Autor Zazwyczaj wystarcza zmiana lokalizacji poczatku i konca, jest mozliwosc zaznaczenia wiekszej ilosci punktow i razem ich przesuwania jesli poczatek i koniec jest zlozony z wiekszej ich ilosci.
Napisano 1 Grudzień 200618 l Siema! Mam jeszcze jedno pytanie... Mianowicie... Jest taka sytuacja: - Jest walka na miecze świetlne i jak się ktoś obróci to musi go zakryć.. Jak to zrobić? A nie da się jednak tym trackingiem?
Napisano 1 Grudzień 200618 l Autor Nod o nazwie Merge w opcjach ma Blend parametr odpowiedzialny za widocznosc warstwy, jesli mamy miecz zakryty majac parametr 1 dajemy animate i wstawiamy klucz, nastepnie 0 i dajemy klucz. Jedno wyklucza drugie, tracking polega na sledzeniu punktow, im lepiej widoczny trackowany punkt tym lepsze sledzenie. Tracker w tym przypadku bedzie sie gubil z racji szybkich zblurowanych ruchow.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto