Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wizytowke gwiezdnych wojen jaka jest lightsaber lub tez miecz swietlny kazdy zna i pewnie nie raz osoby zafascynowane efektami wizualnymi w filmie sklanialy sie do jego wykonania, dobra wiadomoscia jest z pewnoscia to iz nie trzeba byc cyfrowym guru aby go wykonac samemu.

 

Jako ze temat jak zrobic lightsaber w programie Fusion przewinol sie na forum pare razy postanowilem zrobic krotki video tutorial ktory traktuje jak w dosc prosty sposob zrobic ten charakterystyczny element z gwiezdnych wojen.

 

http://www.framedigital.org/fusion/Lightsaber.mov

 

A tak wyglada koncowy efekt.

 

http://www.framedigital.org.pl/lightsaber.avi

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajny tutek. sam sie przymierzam do doksztalcenia w tym temacie, dlatego licze ze mozemy sie spodziewac pomachania tym mieczykiem? :)

 

w sensie na ile to juz jest poklatkowa animacyjka a na ile jakis zautomatyzowany tracking?

Napisano
  • Autor

Auto tracking w tym przypadku raczej nie ma racji bytu z tego wzgledu iz dosc trudno bylo by mu sledzic bardzo szybkie zblurowane elementy, tak wiec robi sie reczna rotoskopie jednak nie klatka po klatce a co kilka, powstaje wtedy animowana maska.

Napisano

Świetnie ;)

 

Ja się dopiero uczę więc mam pytanie :)

 

Jak zrobić żeby efekt był na wideo?? W ten sam sposób?? Jak to działa?? Trzeba zmieniać położenie tych poly?

Napisano
  • Autor

Przechodzi sie w tryb edycji maski ktora jest jako ostrze i co pare klatek sie zmienia jej polozenie.

Napisano

no wlasnie, tak myslalem.

pytanie jest w takim razie takie:

czy animowac trzeba ta maske za pomoca przesuniecia, skali i rotacji czy tam edytujac wszystkie te punkty maski?

czy mozna ustawic cos ala kosc, czyli dwa punkty jeden na poczatku reki a drugi na czubku ostrza i nimi sobie animowac?

Napisano
  • Autor

Zazwyczaj wystarcza zmiana lokalizacji poczatku i konca, jest mozliwosc zaznaczenia wiekszej ilosci punktow i razem ich przesuwania jesli poczatek i koniec jest zlozony z wiekszej ich ilosci.

Napisano

Siema!

 

Mam jeszcze jedno pytanie... Mianowicie... Jest taka sytuacja:

- Jest walka na miecze świetlne i jak się ktoś obróci to musi go zakryć.. Jak to zrobić? A nie da się jednak tym trackingiem?

Napisano
  • Autor

Nod o nazwie Merge w opcjach ma Blend parametr odpowiedzialny za widocznosc warstwy, jesli mamy miecz zakryty majac parametr 1 dajemy animate i wstawiamy klucz, nastepnie 0 i dajemy klucz. Jedno wyklucza drugie, tracking polega na sledzeniu punktow, im lepiej widoczny trackowany punkt tym lepsze sledzenie. Tracker w tym przypadku bedzie sie gubil z racji szybkich zblurowanych ruchow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności