Napisano 12 Marzec 200520 l http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs124/car1.htm,http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs110/tutorial.htm a http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/nissan/nissan_1.asp Oto tuty z spline modelingu prezentujące odmienny styl. w ostatnim koles w ogole nie zakrzywia lini ... jedzie równo. Czy to dokładnie ten sam sposób spline modelingu? Nie mam pojęcia o oszczędności poly jak wypadają w ich modelach. Sobieski - fajny tutek , nissan masakra, ten combi też fajny . Ale nissan wydaje sie być szybszy do zrobienia bez zaginania liń. Taki obcykany nie jestem , ale może coś innego kładą na wierzch... jeśli nawet , jak się mają techniki do siebie i do ilości poly . Która lepsza waszym zdaniem? Jestem juz taki zmęczony, że zpomniałem o co jeszcze chciałem zapytać :P.
Napisano 12 Marzec 200520 l Nie mam tylke czasu aby ponownie zapoznawać się z tymi tutkami więc napiszę z pamięci, przez co mogą być nieścisłości. W pierwszym tutku Wiewiór praktycznie do końca modeluje na spline'ach, jedynie pod koniec wykonuje troche roboty booleanem, wiec nad detalami pracuje z poziomu spline'ow. W drugim tutku spline'y są potrzebne tylko do uzyskania ogólnego kształtu. Po tym nakładany jest surface, convert to poly i reszta dlubania detali jest już wykonywana z poziomu poly. Która metoda szybsza... jeśli jesteś początkujący, raczej zainteresuj się poly, spline'y dają duże możliwości, ale są nieco bardziej czasochłonne. Akiedy już nabierzesz doświadczenia, wtedy nie będzie 'lepszej metody', tylko bedzie ta, ktora ty uzywasz i w ktorej dobrze Ci sie modeluje.