Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 27 Lipiec 2002 Napisano 27 Lipiec 2002 Wyobrazcie sobie Jazz ... mam strasznie wolnego kompa ale w otoczeniu sieciowym mam ze setke innych kompow ... no i ne sa to zabytki, pytanie jest takie czy wie ktos : a- jak przeprowadzic rendering sieciowy? b- czy to sie da zrobic bez wiedzy urzytkownika kompa ? c- czy zgode na rend musi udzielic post servera ? d- czy na kompie klientow musi byc zainstalowany pelny max (+ brazil .. hehe ) czy tylko jakis maly programik ? e- ile kompow makzymalnie podpiac do takiego klastra sieciowego ? spragniony jestem tych odpowiedzi na forum i na maila tez [email protected] ... mysle ze co niektorym przyda sie odpowiedz na te pytania (wyobrazacie sobie pstryk i rend w Brazilku gotowy ) a pare metrow za murem K... ty w D... jego J... mać ruszysz sie w koncu nie na marne wydalem 8 baniaczy na Athlona zeby ni teraz G... mulił w grze Lemmingi... :D
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2002 Napisano 27 Lipiec 2002 witam!!! postaram sie odpowiedziec :) : 1) Zeby ustawic serwer musisz wejs do katalogu gdzie zainstalowales maxa teraz odpalasz plik server.exe ustawiasz sobie server zadna filozofia jak ci sie niechce to nie musisz ustawiac :) teraz odpal QueueMan.exe ( w tym ustalasz prace dla danego kompa) teraz musisz jeszcze odpalic Manager.exe (zostaw te 3 progsy uruchomione) teraz twoj qmpel odpala QueueMan.exe i Manager.exe i teraz juz masz 2 kompy zalogowane i gotowe do pracy . Teraz wejdz do videoposta wybierz vivport z ktorego ma sie renderowac . Kliknij na executeseqens i zaznacz net render. Teraz pojawi ci sie okienko ustaw sobie virtual frame buffer i odznacz soutomatic search wpisz ip. twojego kolegi i kliknij na submit . Teraz przejdz do QueueMan.exe . Powinna sie pojawic praca dla kompa twojego qmpla teraz wybierz action i connect ( pierw przypisz prace komputerowi qmpla ) i pojechali z renderem sieciowym . 2) Nie da sie tego zrobic bez wiedzy uzytkownika 2 kompa 3)tak 4) tak mysi byc zainstalowany pelny max i inne plugini z ktorych bedziesz kozystal 5) nie mam pojecia ile maxymalnie da sie podpiac ja to robie tylko z qmplem :) . Ale slyszalem ze w czasie tylko 1 komp moze renderowac 1 klatke . W sumie terz bym sie czegos wiecej dowiedzial np. jak rozdziwlic prace na kilka kompw ze np. 400 klatek renderuje 1 komp kolejnych 400 renderuje 2 komp i kolejnych 400 renderuje moj komp :) i output jest u mnie (ciekawe czy takie cos da sie zrobic :D) pozdrowka
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 27 Lipiec 2002 Autor Napisano 27 Lipiec 2002 Fajnie thx za nfo tylko ino jeddno nomoze 2 pytania zanim pojde sie kimnac czy max musi byc odpalony czy wystarcza tyko te 2 progsy, i czy np mozna zrobic tak zeby wpakowac je do autostartu zeby w dowolnej chwili miec dostep czy po stronie qmpla jest konieczny jakis konfig szkoda tylko ze nie da sie zrobic tak ze jedna graficzka zostaaje pocwirtowana na kilka czesci i podawana innym pompom automatycznie albo inne kompy udzielaja mocy obliczeniowej np do tworzenia map fotonowych albo przelicznia raytracingu cos zrobi (powiedzmy jedna kostke grafiki z brazila i przesyla ja do mojego kompa slyszalws cos o tym ... znasz moze jakies inne progzy z mozliwoscia netrenderingu ?)
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2002 Napisano 27 Lipiec 2002 witam!!! Max musi dzialac i u ciebie i u kumpla przeciez to sie normlanie renderuje tak jak bys to robil sam tylko ze pomaga ci qmpel ;) co do tych 2 progsow to tez musza byc odpalone tam bedziesz widzial co w danej chwili sie dzieje :)po stronie qmpla nie potrzebny jest zaden konfik . Tak mozesz u niego wzucic to do autostartu jak komp sie zaloguje to te progamiki sie uruchomia nie potrzebny jest ich ponowna konfiguracja . Nie wiem tego czy nie da sie tego zrobic ale to ze np. dzielisz zadania ze 1 komp sie zajmuje reytreicingiem to chyba tego sie nie da wykonac mozliwe ze to co opisalem ze zakresy animacji od 1 do 400 i od 401 do 800 moze sie to da zrobic tylko ja nie wiem jak . Tak jak wspominalem dlatego sie nie da podzielic pracy ze np. reytracing 1 komp a co innego 2 komp bo w jednym momencie tylko 1 komp moze renderowac 1 klatke i to jest chyba ta przeszkoda :) pozdrowka
dreda Napisano 16 Sierpień 2002 Napisano 16 Sierpień 2002 to nie dobrze... przydałoby się aby dwa kompy działały a\'la dual... :(
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 20 Sierpień 2002 Autor Napisano 20 Sierpień 2002 no wlasnie ale jest chyba na to sposob dzielic obrazka na 2 czesci albo wiecej przydzielaniu je roznym kompom a pozniej posklejac je w jakims progzie 2D dla statycznych pracek da sie to przezyc robilem tak jak renderowalem te flaszki ktore mozecie sobie obejrzec na mojej galerii (w rozdzialce 2880/1600 czy jakos tak :cool: zapuszczalem tylko po kawalkach na noc a i tak po podliczeniu robil to 21 dni nonstop :D )
Gotham Napisano 20 Sierpień 2002 Napisano 20 Sierpień 2002 21 dni nonstop?!? Te buteleczki?!? Chyba żartujesz...
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 20 Sierpień 2002 Autor Napisano 20 Sierpień 2002 nie nie zartuje zlozylo sie na to pare powodow po pierwsze nam zabytkowy komp po drugie jest tam raytracing ustawiony na kilka swiatel po trzecie zalozylem ze przy takiej ilosci szkla bedzie duzo odbic i zeby wygladalo to porzadnie dalem parametry raytracingu na nieco wieksze wartosci niz ustawiono to fabrycznie po czawrte rozdzialka w ktorej to robilem o nie jakis tam obrazeczek tylko niemalze poster :D
ANTAL Napisano 29 Sierpień 2003 Napisano 29 Sierpień 2003 .... no, to mam prze-chla-pa-ne...... Mam Maxa na jednym kompie, drugi ma za mały dysk aby maxa tam dać, poza tym jest na linuxie, a tam max nie funkcjonuje.... Czy nnaprawdę nie ma innego wyjścia jak tylko max na kolejnym kompie??? Pytanie może trochę nie na temat... Czy w ogóle Max ma się jakoś do UNIX-a (lub linuxa) ? Czy tylko Windowsy? Maya ma coś takiego jak wersja linuxowa,, zresztą całkiem ładnie chodzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się