Napisano 11 Grudzień 200519 l Chciałem zrobić sobie krótką animacje (przejazd kamery) mojej vizki, po wielu nieudanych próbach przyśpieszenia renderingu (np. przeliczanie całego Light Cache'u i innych z helpa) postanowiłem policzyć to na tzw Brute Force'a i kolejne zaskoczenie, o co chodzi obrazują poniższe rendery (jeżeli nie widzicie, to proponuje puścić je sobie szybko po kolei), daje zaraz ustawienia rendera, aha i wszystkie materiały oczywiście vrayowe. Ktoś wie o co chodzi ?
Napisano 11 Grudzień 200519 l Autor Sorry, mój błąd, zapomniłem, że do za.pl nie wolno hotlinkować, a przy okazji, ktoś wie o co chodzi, jeśli gdy chce coś wysłać na imageshacka i dam upload to zawsze pokazuje mi się "Nie można otworzyć strony"
Napisano 11 Grudzień 200519 l hmm masz zle kilka rzeczy 1. ustaw sobie irradiance mape Max i min na (-3 , -5) clr , nrm , dist thresh na (|0,2|0,1|0,2|) i włącz randomize samples zmniejsz calc pass interpolation do 10-8 (nie ma sensu dla tak malych ustawien) hsph 70 interp. 50 i do liczenia irradiance mapy uzywaj multiframe incremental co do lightmapy do uzywaj Scale : World (i tu ustaw odpowiednią wielkosc sampla) a nie scene bo to animacja a nie sitll prefilter to lepiej juz wylączyc niz zostawic na takim poziomie 2. sla animacji nie uzywaj interpolation dla gloossy w materiałach ps. ustaw sobie w global switches calculate GI only zeby najpierw ci przeliczylo GI a pozneij renderowalo z pliku oczywiscie uzywasz fly-trough w lightmapie ?
Napisano 12 Grudzień 200519 l Autor Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i wyszło coś takiego jak w poniższym załączniku, plusem jest to, że wyrenderowałem 3 klatki i wszystkie są w porządku. Wydaje mi się, że to przez niskie ustawienia irradiance mapy, ale to musze dopiero sprawdzic. Na czasie renderów mi specjalnie nie zależy, bo robie to tylko dla siebie i renderowanie puszczam rano, gdzy idę do szkoły
Napisano 13 Grudzień 200519 l Autor Tak wygląda identyczna scena, tylko renderowana w irr mapie presetem medium (lub high, nie pamietam dobrze) + Light Cache 1000 sampli - scene
Napisano 13 Grudzień 200519 l Autor Jeżeli linka skopiujesz do nowego okna to pójdzie, tak już jest z za.pl (zakaz hotlinkowania). Imageshacka nie używam, bo zawsze wywala mi błąd (nie można otworzyć strony) jak dam upload
Napisano 19 Grudzień 200519 l serwusik, Marcin (lub ktos inny) , czy mozesz mi powiedzec na czym polega multiframe inceremental ? Liczenie irradiance map dla animacji (przelotow kamery) robilem do tej pory sposobem z Exterior -Gnomona. Przypominam: zapis irradiance map z kilku klatek i zmergowanie vmpwiewerem , a nastepnie załadowanie tej wynikowej mapy. Ten incremental to rozumiem ze dopisuje mape z kazdej klatki do poprzednich ?? czyli tak bardziej uproszczona metoda tej, którą podałem ?? Świetnie by było gdyby irradiance map mozna zapisac do sekwenci- na zasadzie irr.001, irr 002 a potem wciagactą sekswence przy renerowaniu animacji. Wydaje sie to takie proste, ale nie ma lekko :( pozdrawiam bardzo :)
Napisano 19 Grudzień 200519 l kanu - tak to miniej wiecej dziala mozesz tez zrobic to uzywając sposobu z Gnomon vray interiors tam jest pokazane jak gosc liczy GI dla wnetrza dając 5 klatkową animacje z kamerą w roznych miejscach i jedną ciekawostką i ciekawym rozwiązaniem jest włączenie Fish eye dla kamery w ustawieniach kamery z 360 stopniowym polem widzenia ale tez wtedy trzeba renderowac do image ascpect 2,0 czyli np. 2000x1000
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto