Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chciałem zrobić sobie krótką animacje (przejazd kamery) mojej vizki, po wielu nieudanych próbach przyśpieszenia renderingu (np. przeliczanie całego Light Cache'u i innych z helpa) postanowiłem policzyć to na tzw Brute Force'a i kolejne zaskoczenie, o co chodzi obrazują poniższe rendery (jeżeli nie widzicie, to proponuje puścić je sobie szybko po kolei), daje zaraz ustawienia rendera, aha i wszystkie materiały oczywiście vrayowe.

Ktoś wie o co chodzi ?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sorry, mój błąd, zapomniłem, że do za.pl nie wolno hotlinkować, a przy okazji, ktoś wie o co chodzi, jeśli gdy chce coś wysłać na imageshacka i dam upload to zawsze pokazuje mi się "Nie można otworzyć strony"

Napisano

hmm

 

masz zle kilka rzeczy

 

1. ustaw sobie irradiance mape

 

Max i min na (-3 , -5)

clr , nrm , dist thresh na (|0,2|0,1|0,2|) i włącz randomize samples

 

zmniejsz calc pass interpolation do 10-8 (nie ma sensu dla tak malych ustawien)

 

hsph 70

interp. 50

 

i do liczenia irradiance mapy uzywaj multiframe incremental

 

co do lightmapy do uzywaj Scale : World (i tu ustaw odpowiednią wielkosc sampla) a nie scene bo to animacja a nie sitll

 

prefilter to lepiej juz wylączyc niz zostawic na takim poziomie

 

2. sla animacji nie uzywaj interpolation dla gloossy w materiałach

 

ps. ustaw sobie w global switches calculate GI only

zeby najpierw ci przeliczylo GI a pozneij renderowalo z pliku

 

oczywiscie uzywasz fly-trough w lightmapie ?

Napisano
  • Autor

Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i wyszło coś takiego jak w poniższym załączniku, plusem jest to, że wyrenderowałem 3 klatki i wszystkie są w porządku. Wydaje mi się, że to przez niskie ustawienia irradiance mapy, ale to musze dopiero sprawdzic. Na czasie renderów mi specjalnie nie zależy, bo robie to tylko dla siebie i renderowanie puszczam rano, gdzy idę do szkoły

Napisano
  • Autor

Tak wygląda identyczna scena, tylko renderowana w irr mapie presetem medium (lub high, nie pamietam dobrze) + Light Cache 1000 sampli - scene

Napisano
  • Autor

Jeżeli linka skopiujesz do nowego okna to pójdzie, tak już jest z za.pl (zakaz hotlinkowania). Imageshacka nie używam, bo zawsze wywala mi błąd (nie można otworzyć strony) jak dam upload

Napisano

serwusik,

Marcin (lub ktos inny) , czy mozesz mi powiedzec na czym polega multiframe inceremental ?

Liczenie irradiance map dla animacji (przelotow kamery) robilem do tej pory sposobem z Exterior -Gnomona.

Przypominam: zapis irradiance map z kilku klatek i zmergowanie vmpwiewerem , a nastepnie załadowanie tej wynikowej mapy.

 

Ten incremental to rozumiem ze dopisuje mape z kazdej klatki do poprzednich ?? czyli tak bardziej uproszczona metoda tej, którą podałem ??

 

Świetnie by było gdyby irradiance map mozna zapisac do sekwenci- na zasadzie irr.001, irr 002 a potem wciagactą sekswence przy renerowaniu animacji.

Wydaje sie to takie proste, ale nie ma lekko :(

pozdrawiam bardzo :)

Napisano

kanu - tak to miniej wiecej dziala

 

mozesz tez zrobic to uzywając sposobu z Gnomon vray interiors

 

tam jest pokazane jak gosc liczy GI dla wnetrza dając 5 klatkową animacje z kamerą w roznych miejscach i jedną ciekawostką i ciekawym rozwiązaniem jest włączenie Fish eye dla kamery w ustawieniach kamery z 360 stopniowym polem widzenia

 

ale tez wtedy trzeba renderowac do image ascpect 2,0 czyli np. 2000x1000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności