Kolin101 Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Chodzi mi o takie rozwiązanie które jest (przynajmniej tak mi się wydaje) stosowane w większości gier. Dokładnie chcę zrobić taki płotek i zobaczyłem że w grach takie płotki są coś jak plane więc pomyślałem że to przeszklone plane z nałożoną teksturą. Więc teraz się pytam jak takie cos uzyskać ?
Touch Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 zapewne chodzi Ci o użycie mapki w kanale opacity. To co czarne jest niewidoczne, a co białe przeciwnie, widoczne. Poszukaj czegoś na ten temat i poczytaj. pozdr
Kolin101 Napisano 14 Wrzesień 2008 Autor Napisano 14 Wrzesień 2008 Ok dzięki zaraz poszukam czegoś. Tylko jedno pytanie. Jeżeli tylko czarne i białe, a płot ma miec kilka kolorów to jak to będzie ??
Ziper Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Tutaj chodzi o czarno biala maske, ona nie wplywa na ilosc dostepnych kolorow na modelu tylko na przezroczystosc, kolorki przechowujesz w mapie diffuse.
Temporal Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 To chodzi o szybe czy o plot? A moze to szklany plot? :D By sie nie powtarzac to bardziej sprostuje posty wczesniejszych userow: potrzebujesz dwoch roznych tekstur ktore beda wykorzystywane dla tego danego modelu. Mozesz zrobic jedna teksturke na bazie drugiej ale to juz sprawa bardziej obslugi photoshopa czy innego progsa od 2d. Mozesz takze uzywac kolorow posrednich jak szary itp wtedy bedziesz mial czesciowa przezroczystosc w danym miejscu modelu.
Kolin101 Napisano 14 Wrzesień 2008 Autor Napisano 14 Wrzesień 2008 to chyba wiecie jakie w większości gier są płotki takie jakby plane z nałożoną pamą szyby czyli funkcja raytrace i na to dana tekstura płotu. O takie mi cos chodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się