Gość walus323 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Witam! Jestem nowy na forum jak i w tworzeniu grafiki 3D w programie maya. Tworzyłem trochę programem Softimage XSI (tworzę w nim od 3 dni) ale widzę że maya jest zupełnie inna. Szukam takich tutoriali: (najlepiej videotutoriali i dobrze by bylo żeby byle po polsku) Podstawy, obsługa i funkcje czyli wszystko od początku Modelowanie głowy Motion capture (najlepiej głowy bo chciałbym animować ją właśnie w ten sposób) Z góry dziękuję i pozdrawiam :P
mayamak Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Hmm.... widać że jesteś nowy. Tutoriali po polsku do Maya za duzo nie ma. Jedyny jaki do tej pory widziałem w wersji PL to ReAnimatora odnośnie riggowania nogi. Najlepiej zacznij od Digital Tutors w wersji angielskiej co prawda ale są bardzo dobre dla poczatkujących. Jeżeli chodzi o Motion Capture to w tym momencie zapomnij. Jest to technologia a nie metoda animowania. Kosztuje dość sporo więc, po pierwsze albo kupujesz i się nią bawisz, albo masz duże doświadczenie oraz umiejętności i dostajesz prace jako animator przy technologii Mocap.
Gość walus323 Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 Tak tylko chodzi mi tylko i wyłącznie o motion capture mimiki twarzy podczas mówienia. Widziałem filmik na youtube gdzie własnie tak robili. ten filmik pokazuje jak to zrobic ale ja jeszcze nie jestem obcykany w maya i nic z tego nie rozumiem.
mayamak Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 OOOOO.... no prosze jesteś nowy, a już mnie zaskoczyłeś. Nie znałem tego typu trików. Rzeczywiście jest to pewnego typu mocap. Z tego co moge zauważyć na tym tutku to gość używa trakerów w Maya (Maya Live) a potem connectuje je do clastrów w 2-óch osiach XY. Ruch zapisywany jest tylko i wyłącznie w 2 osiach XY, czyli tylko lewo/prawo oraz góra/dół, nie ma zarejestrowanego ruchu do przodu/tył, ale można go samemu zanimować. Świetny patent, ale napewno nie bez wad. Tracking zawsze może gdzieś się posypać, więc na pewno dojdzie czyszczenie materiału. Teraz już wiem do czego zmierzasz... Tutaj masz troche videotutków za free. Trzeba tylko się zarejestrować. >>> http://www.thegnomonworkshop.com/store/category.php?page=3 >>> http://area.autodesk.com/tutorials Ogólnie co do modelowania to możesz zrobić to w każdym programie. Finalny model możesz wyeksportować do formatu OBJ i zaimportować go do każdego softwaru 3d. Maya Live >>> Jeżeli chodzi o clastry to DVD Alexa Alvareza wszystko ci wyjaśni >>> http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/def01.html Niestety nie znajdziesz na necie tutków po polsku do tego typu tricków.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się