Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Serwus!

Mam pytanie, jak niektórzy z Was robią tak zjawiskowe połacie terenu w ujęciach z lotu ptaka? Wielokrotnie widywałem świetnie wykonane połacie trawy ze śladami koszenia, świetną kolorystyką, bez powtarzania. Próbowałem ściągać mapę z np. google maps, ale rozdzielczości są fatalne, nie do użytku. Nie mam bladego pojęcia jak zabrać się do czegoś takiego żeby przynajmniej próbować namalować w np. PS'ie.

Chodzi mi o podobny efekt, tam w tle za budynkami:

 

http://www.nebula.com.pl/fry/slocam02.jpg

 

Mam nadzieję, że Marcin się nie obrazi za wykorzystanie jego pracy jako przykład :)

 

Będę wdzięczny za każdą radę, która pomoże mi wykonać teren tego typu.

 

Pozdrawiam!!

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na tym przykładzie co podałeś, to akurat można dostrzec powtarzający się wzorzec. Tutaj, jest on zakrywany modelami drzew. I w większości przypadków taka metoda właśnie jest wykorzystywana, powtarzające elementy są zakrywane. Ale trzeba też zadbać o to, żeby takich miejsc charakterystycznych było jak najmniej, np. maziając teksturę w photoshopie.

 

Inni pewnie wykorzystują malowanie modelu w jakichś programach typu Zbrush, mari, itp.

 

Jeszcze inni pewnie łączą kilka tekstur i miksują je przy użyciu jakieś maski (w 3ds max np. Dwie tekstury podłączone do mix mapy, a do slotu mix amount, maske, jakiegoś noisa i tyle).

 

Ale chętnie posłuchałbym jakiś bardziej wyszukanych metod, przez bardziej doświadczonych użytkowników. Z tego względu też podbijam ten temat:)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ciekawy temat. Obecnie przymierzam się do wizki tego typu i sam szukam rozwiązania. Zawsze wydawało mi się, że taka trawa z lotu ptaka to modele porozrzucane scatterem, ale czy na tak dużej przestrzeni zda to egzamin dla średniego pc'ta?

Napisano

Najlepej uzywac wszystkich metod o ktorych lukis8787 pisal :). Spokojnie mozesz tez uzywac map o ogromnej rozdzielczosci :) Trzeba tylko ja podzielic i mapowac na tileowanej uvw.

http://www.neilblevins.com/cg_education/multiple_uv_tiles/multiple_uvs_tiles.htm tutaj metoda - co prawda na przykladzie modelu postaci ale zasada taka sama.

warto rowniez zapoznac sie z metodami jakie stosuje sie w tworzeniu terenu do cryengine czy unity czy udk

tu swietny tutek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności