Napisano 22 Grudzień 20159 l Złożyłem scenę, wszystko grało, robiłem osobno rendery na regionach poszczególnych elementów żeby podkręcić materiały, aż w pewnym momencie, kiedy chciałem wyrenderować całą prevkę komputer zamarł. Zawiesił się okrutnie, nie reagował na nic, nawet na ruch myszki. Po kilku restartach zacząłem szukać problemu. Faktycznie, po pół godziny coś tam rusza, ale render leci strasznie wolno. W geometrii wszystko ok - na override mtl wszystko gra na pełnym renderze. Rozkopałem materiały, faktycznie zrobiłem błąd bo pod większość podpiąłem mały displacement, usunąłem wszystkie displacementy - wciąż to samo. Skopiowałem wszystko i wrzuciłem do nowej sceny - to samo. Odbudowałem na nowo materiały - to samo. Zamieniłem tekstury który były w tiff/png na jpg to samo.. Trochę już się poddaję, nie mam zielonego pojęcia co jest nie tak. Do scenki zrobiłem enviroment i puszczając render wszystko gra, ale jak tylko włączę ten obiekt znowu wszystko siada. Co śmieszniejsze, obiekt jest zgrupowany - około 10 elementów. Kiedy na regionie renderuję je osobno, daje radę. Ale w momencie kiedy wyrenderowałem pięc elementów i włączę kolejny wszystko się wiesza. Sprawdzałem w Menedżerze zadań ile pamięci zżera w tym czasie Max - prawie 4gb, podobnie System, łącznie 8gb na scence która waży 60mb. Cała reszta chodzi bez zarzutów, tylko w tym jednym pliku jest problem. Jestem prawie przekonany, że jest to błąd w materiałach. Ktoś ma jakiś pomysł?
Napisano 23 Grudzień 20159 l Widocznie wywala błąd na którymś z elementów twojej grupy obiektów, stawiał bym raczej na crash w siatce bryły - zorientuj się który to obiekt, wywal i zrób od nowa :P Albo ta grupa po 1szym crashu się popsuła - rozgrupuj wszystko
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto