Skocz do zawartości

Target Weld - nie zawsze dziala


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem gdy chce zlaczyc ze soba wierzcholki uzywajac target weld i nie zawsze moge to zrobic. Jest to dosc irytujace bo nie wiem w czym tkwi problem a potrzebuje zamknac powierzchnie. Problem jest dokladnie pokazany na tym filmiku

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

poligony są jednostronne - można to zobaczyć włączając opcję Backface Cull w Object Properties. nie stworzysz zamkniętej bryły, gdy jeden z poligonów jest odwrócony na lewą stronę. Flip w Editable Poly załatwi sprawę.

w innym przypadku, targed weld może nie działać jeśli jego zastosowanie usunie jakiś poligon. wtedy trzeba najpierw usunąć go ręcznie i dopiero weldować

Napisano

Ok, dzieki za podpowiedz - teraz juz jest jasniej.

Uzylem flipa dla kazdego pojedynczego poligonu ktorego nie moglem zweldowac, na razie zadzialalo.

Napisano

sprawdź cały model poprzez Backface Cull (prawy myszy > Obiejct Properties), bo możesz mieć wciąż niektóre poligony flipnięte i prędzej czy później będą z nimi kłopoty (zwłaszcza przy renderingu)

Napisano

ale to oznacza ze mam zaznaczyc wszystkie poligony i uzyc flip? czy musze pojedynczo kazdy poligon flipowac? jezeli kazdy z osobna to komplikuje troche sytuacje gdy mam pewna czesc wymodelowana i jeden poligon jest tak a drugi odwrotnie.

 

Dodatkowo pojawil sie drugi problem, znowu dosc irytujacy - gdy chce przeciac poligony 'cutem' automatycznie snapuje mi do vertexow albo przecina caly pas nie tego co chce, nie da sie snapowac do krawdzi i przeciac nastepne krawedzie - chyba dobrze wyjasnilem, nie wiem znowu o co chodzi

Napisano

Wszystkie poligony skierowalem do zewnatrz, teraz zeby zweldowac wszystko jest ok.

 

Z tym cutem jest roznie raz dziala normalnie, raz snapuje byle gdzie. Nie moge przeciac w te miejsce jak chce, ten program jest strasznie irytujacy

Napisano

Nie wiem w jakim programie pracujesz. Jeśli to Max to możesz sprawdzić odwrócone poly w prosty sposób. Jeśli zaznaczysz całą bryłę POPRAWNE polygony będę świecić na jasno czerwony kolor. Polygony odwrócone będą miały ciemniejszą warstwę.

 

2. Jeśli masz obrócony poly to nie przetniesz go cut. "Nóż" będzie wariował. Polecam na YT kanał Arrimus3d. Tam zacznij sobie oglądać podstawy. Gość świetnie wszystko tłumaczy. Też mnie kiedyś irytował Max :)

Napisano

Mam maxa 2015. Ok no wiec mysle ze problem zostal rozwiazany :)

 

Dzieki gigant84, na pewno sobie to przejrze chociaz w Maxie to ja glownie auta staram sie modelowac :)

Chcialem podziekowac, ale nie dziala ta opcja - ale dzieki teraz wszystkim za pomoc




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności