Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej!

 

Pracuje w 3ds Max Design 2015 i V Ray 3.6. Sprzęt: 2x Xeon E5 2696 v4 @2,2 Ghz, 128 GB RAM.

 

Od pewnego czasu próbuje znaleść optymalne ustawienia V-Raya do obliczenia animacji osiedla nad którym pracuje.

Porusza się tylko kamera. W scenie jest wiele zieleni, oświetlam ją Vray Dome-m z HDRI. Materiały mają zoptymalizowane subdiv-y do 8.

 

Moje główne dwa problemy to:

- szum powstający na klatkach

- delikatny flickering

- długi czas obliczeń klatek ~10 min

 

Fragment animacji można zobaczyć pod linkiem:

https://www.dropbox.com/s/lmtlgyhewik0aqf/Test.mov?dl=0

 

 

Jeśli chodzi o obliczenia to używam metody opisanej na forum chaosgroup: Brute Force + Light Cache bez prekalkulacji.

 

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć jak podkręcić jakość (mniej szumu) przy rozsądnych czasach dla jednej klatki?

Początkowo celowałem w ~5 min na klatkę ale nie wiem czy to realne.

Próbowałem prekalkulować IR ale pokazywał się dosyć duży flickering np. na drzewach dlatego zrezygnowałem z tej metody.

 

Poniżej wklejam sety.

Edytowane przez omle
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A po co liczysz bruteforcem jesli rusza się tylko kamera? Splotchuje Ci scena i nie możesz z tym poradzić? Brute ma to do siebie, że lubi szumieć i to grubo na nieodpowiednich setach. Może spróbuj IRR map + LC?

 

Będzie Ci szumieć, bo za szum w tym przypadku odpowiada max subdivs w zakładce Bucket Image Sampler. Jak dasz 24 lub 32, to powinno być dobrze, ale czas renderingu Ci się wydłuży okrutnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności