omle Napisano 10 Maj 2018 Napisano 10 Maj 2018 (edytowane) Hej! Pracuje w 3ds Max Design 2015 i V Ray 3.6. Sprzęt: 2x Xeon E5 2696 v4 @2,2 Ghz, 128 GB RAM. Od pewnego czasu próbuje znaleść optymalne ustawienia V-Raya do obliczenia animacji osiedla nad którym pracuje. Porusza się tylko kamera. W scenie jest wiele zieleni, oświetlam ją Vray Dome-m z HDRI. Materiały mają zoptymalizowane subdiv-y do 8. Moje główne dwa problemy to: - szum powstający na klatkach - delikatny flickering - długi czas obliczeń klatek ~10 min Fragment animacji można zobaczyć pod linkiem: https://www.dropbox.com/s/lmtlgyhewik0aqf/Test.mov?dl=0 Jeśli chodzi o obliczenia to używam metody opisanej na forum chaosgroup: Brute Force + Light Cache bez prekalkulacji. Czy jesteście w stanie podpowiedzieć jak podkręcić jakość (mniej szumu) przy rozsądnych czasach dla jednej klatki? Początkowo celowałem w ~5 min na klatkę ale nie wiem czy to realne. Próbowałem prekalkulować IR ale pokazywał się dosyć duży flickering np. na drzewach dlatego zrezygnowałem z tej metody. Poniżej wklejam sety. Edytowane 10 Maj 2018 przez omle
PixelDomain Napisano 18 Maj 2018 Napisano 18 Maj 2018 A po co liczysz bruteforcem jesli rusza się tylko kamera? Splotchuje Ci scena i nie możesz z tym poradzić? Brute ma to do siebie, że lubi szumieć i to grubo na nieodpowiednich setach. Może spróbuj IRR map + LC? Będzie Ci szumieć, bo za szum w tym przypadku odpowiada max subdivs w zakładce Bucket Image Sampler. Jak dasz 24 lub 32, to powinno być dobrze, ale czas renderingu Ci się wydłuży okrutnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się