PatrycjaLe Napisano 17 Czerwiec 2018 Napisano 17 Czerwiec 2018 Cześć. Jak w tytule - nie działa mi funkcja pick shape, na dwóch obiektach zadziałało, a na kolejne ścianie, nie mogę zrzutować kształtu, na innej jeszcze też nie wchodzi np. tylko połowicznie się odwzorowuje line shape. Robię jak na tym filmiku w 44:40 minucie Poniżej wrzucam screena, gdzie w ogóle cały kształt nie chce się odwzorować, nie mam pojęcia co mogę robić nie tak ;/
Hris Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 A czy to nie jest tak że to rzutowanie przy pomocy Pick shape działa tylko w osi Z, czyli z góry na dół, a nie w widokach pionowych?
PatrycjaLe Napisano 20 Czerwiec 2018 Autor Napisano 20 Czerwiec 2018 A czy to nie jest tak że to rzutowanie przy pomocy Pick shape działa tylko w osi Z, czyli z góry na dół, a nie w widokach pionowych? Odpisuje dopiero dzisiaj, bo dopiero to rozkminiłam, a będzie dla innych osób, które mogą się kopać z podobnym problemem. Generalnie, to zauważyłam, że nie zawsze jest mus używania pick shape w osi Z, wchodziło również na osi Y, na Xowej nie próbowałam. Ważne jest za to przy rzutowaniu unikanie grupowania splajnów, albo też atachowania pojedynczych fragmentów do siebie, bo kształt robi się wtedy zbyt skomplikowany do rzutowania. W załączniku dodałam screena, gdzie widać, że chciałam zrzutować kształt pozornie prosty - złożony z wielu małych prostokącików, różnie wobec siebie ułożonych, jednak po zaatachowaniu widocznie robi się dla programu taki kształt zbyt skomplikowany. Dlatego polecam bardziej skomplikowane kształty podzielić na fragmenty i rzutować po kolei. Tak samo warto podzielić obiekt, na który będziemy rzutować w taki sposób, żeby każdy zrzutowany splajn był w miarę możliwości na osobnym poligonie, ja sobie podzieliłam ścianę connectem i każdy zrzutowany splajn (okno) lądował na osobnym poligonie. Okna miałam zakończone łukowo, więc trzeba było wziąc pod uwagę, że ściana podzieli się bardziej, więc te podziały dały mi taki bufor łączenia się krawędzi i nic się nie wypaczyło. Czasami pick shape nie działał i trzeba było parę razy rysować jednego splajna. Raz tylko poratowałam się opcja boolean i odejmowaniem kształtu po editpoly i extrude, ale ogolnie wg zasad jakie napisałam działa. Aha zdarzyło mi się ze dwa razy rzeczywiście, że musiałam rzutować na osi Z, bo inaczej już nie wchodziło. Ja sobie radziłam tak, że rysowałam boxa, który przez program domyślnie rysowany jest wg ogólnych osi (albo lokalnych, nie pamiętam już, to proszę mnie poprawić), wymontowywałam na chwilę z modelu zgrupowane obiekt i splajna, który chciałam na ten obiekt rzutować, alignem dopasowywałam odpowiednią ścianę obiektu do ściany boxa, która biegła po osi Y i z powrotem alignem wracałam z obiektem do modelu. Pracochłonny proces, dlatego polecam, dopiero wtedy jak wszystkie wcześniejsze rady zawiodą. No mam wrażenie, żę trochę kapryśny ten pick shape. I tu wyszedł mi jeszcze jeden problem: czy da się dopasować pivota, żeby jego osie pokrywały się z osiami obiektu, który jest poprzekręcany w niestandardowy sposób i pod dziwnymi kątami, czy trzeba jednak dopasowywać go ręcznie? Chciałabym taki align tylko dla pivota, da się?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się