Napisano 25 Czerwiec 20186 l Witam, mam pytanie, jak najlepiej oświetlać scenę exterior, ujęcie dzienne, słoneczne, aby uzyskać bardzo fotorealistyczny efekt ? Sam vray sun, czy może hdri + vray sun, sam hdri, czy jeszcze inne pomysły ? Obecnie oświetlam za pomocą Vray sun + sky, + niebo jako Vraylightmtl nałożony na półkulę, ale efekt średnio mnie zadowala. Tutaj przykład: Mam wrażenie że te kolory są taki mdłe strasznie, nie ma to nic wspólnego z fotorealizmem. Pytanie, czy to kwestia samego oświetlenia czy też ustawień renderu ? Obecnie z ustawień renderu mam: - Color mapping - reinhard, burn value 0,4 - Image filter - catmull rom Vray 3.6. Na co zwrócić uwagę i które parametry zmieniać żeby podciągnać znacząco jakość renderów exteriorów ? Jakieś tutoriale też mile widziane :)
Napisano 26 Czerwiec 20186 l Czemu używasz oprócz VraySun i VraySky jeszcze półkuli z narzuconym VraySky jako Vraylightmtl ??? To może być przyczyna prania kolorów i generalnie "niebieskich" wszystkich barw i odcieni. W rzeczywistości VraySun i VraySky powinny wystarczyć, trzeba sterować mocą słońca jak i mocą świecenia nieba plus dobranie balansu bieli, korekcja krzywymi i levelami i kontrastem. Światlo masz też prawie pionowo z góry, pora południowa na równiku, to nigdy nie wygląda dobrze.
Napisano 27 Czerwiec 20186 l Autor Sugerowałem się tutaj wizualizacjami z evermotion, ale im te rendery wychodzą dużo lepiej niż mi ;) Czyli wywalić półkulę z niebiem i operować samym VraySun + Sky ? Kiedyś próbowałem jeszcze oświetlać VraySun + hdri wsadzona w VrayLight na dome, ale wychodziło fatalnie. Jeszcze odnośnie Image filter - ostatnio zmieniłem Catmul Rom na Area 1.5, czas renderu zmniejsza się o połowę, ale trzeba wyostrzyć w PS. Czy taka zmiana i wyostrzanie nie wpłynie na jakość finalnych renderów ?
Napisano 27 Czerwiec 20186 l Popróbuj VraySky plus VraySun. HDR jest super, ale nie masz zbyt dużej możliwości kontrolowana pory dnia (kąta nachylenia słońca), jedna mapa HDR - jedna pora dnia (chyba że zaczniesz HDR obracać lekko w pionie to możesz obniżyć lub podwyższyć słońce). Nie używaj NIGDY Vraylight do liczenia oświetlenia na scenie. To jest dla lokalnych rozwiązań typu ekran telewizora żeby świecił w pokoju...ale nie żeby całą scene oświetlić. Image Filter - nigdy nie używam wyostrzania w czasie renderu. Wyostrzam w posprodukcji po to by mieć kontrole nad tym co ma byc ostre na 400% a co tylko na 100%. Najczęściej używam albo Lanczos albo Area (zależy jak małe detale przeważają na scenie). Do wyostrzania finalnych renderów używam sztuczki z HighPass FIlter. Poszukaj na youtube, parę kliknięć w Potoshopie, a efekt o wiele lepszy niż wyostrzanie prosto z Vray'a.
Napisano 27 Czerwiec 20186 l Tu masz świecone wnętrze plus zewnętrze tylko VraySKy (Ale poddane obróbce materiałem ColorCorrection w 3Ds Max - pamiętaj że kolor nieba też możesz zmieniać w samym maxie i sterować nasyceniem kolorow nieba) i Vray Sun. VraySun miało moc około 0.2 a Size Multiplier na 8 albo 10, nie pamiętam już. W oknach wstawione obiekty Plane z materiałem typu PORTAL.Reszta to delikatna postprodukcja. Słońce jest nisko - godzina 8:45 około ustawione. Pozdro i powodzenia!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto