Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam pytanie, jak najlepiej oświetlać scenę exterior, ujęcie dzienne, słoneczne, aby uzyskać bardzo fotorealistyczny efekt ?

Sam vray sun, czy może hdri + vray sun, sam hdri, czy jeszcze inne pomysły ?

 

Obecnie oświetlam za pomocą Vray sun + sky, + niebo jako Vraylightmtl nałożony na półkulę, ale efekt średnio mnie zadowala.

Tutaj przykład:

TPzd8wd.jpg

Mam wrażenie że te kolory są taki mdłe strasznie, nie ma to nic wspólnego z fotorealizmem.

 

Pytanie, czy to kwestia samego oświetlenia czy też ustawień renderu ?

 

Obecnie z ustawień renderu mam:

- Color mapping - reinhard, burn value 0,4

- Image filter - catmull rom

 

Vray 3.6.

 

Na co zwrócić uwagę i które parametry zmieniać żeby podciągnać znacząco jakość renderów exteriorów ?

 

Jakieś tutoriale też mile widziane :)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu używasz oprócz VraySun i VraySky jeszcze półkuli z narzuconym VraySky jako Vraylightmtl ??? To może być przyczyna prania kolorów i generalnie "niebieskich" wszystkich barw i odcieni. W rzeczywistości VraySun i VraySky powinny wystarczyć, trzeba sterować mocą słońca jak i mocą świecenia nieba plus dobranie balansu bieli, korekcja krzywymi i levelami i kontrastem. Światlo masz też prawie pionowo z góry, pora południowa na równiku, to nigdy nie wygląda dobrze.

Napisano

Sugerowałem się tutaj wizualizacjami z evermotion, ale im te rendery wychodzą dużo lepiej niż mi ;)

Czyli wywalić półkulę z niebiem i operować samym VraySun + Sky ?

Kiedyś próbowałem jeszcze oświetlać VraySun + hdri wsadzona w VrayLight na dome, ale wychodziło fatalnie.

 

Jeszcze odnośnie Image filter - ostatnio zmieniłem Catmul Rom na Area 1.5, czas renderu zmniejsza się o połowę, ale trzeba wyostrzyć w PS. Czy taka zmiana i wyostrzanie nie wpłynie na jakość finalnych renderów ?

Napisano

Popróbuj VraySky plus VraySun. HDR jest super, ale nie masz zbyt dużej możliwości kontrolowana pory dnia (kąta nachylenia słońca), jedna mapa HDR - jedna pora dnia (chyba że zaczniesz HDR obracać lekko w pionie to możesz obniżyć lub podwyższyć słońce). Nie używaj NIGDY Vraylight do liczenia oświetlenia na scenie. To jest dla lokalnych rozwiązań typu ekran telewizora żeby świecił w pokoju...ale nie żeby całą scene oświetlić. Image Filter - nigdy nie używam wyostrzania w czasie renderu. Wyostrzam w posprodukcji po to by mieć kontrole nad tym co ma byc ostre na 400% a co tylko na 100%. Najczęściej używam albo Lanczos albo Area (zależy jak małe detale przeważają na scenie). Do wyostrzania finalnych renderów używam sztuczki z HighPass FIlter. Poszukaj na youtube, parę kliknięć w Potoshopie, a efekt o wiele lepszy niż wyostrzanie prosto z Vray'a.

Napisano

Tu masz świecone wnętrze plus zewnętrze tylko VraySKy (Ale poddane obróbce materiałem ColorCorrection w 3Ds Max - pamiętaj że kolor nieba też możesz zmieniać w samym maxie i sterować nasyceniem kolorow nieba) i Vray Sun. VraySun miało moc około 0.2 a Size Multiplier na 8 albo 10, nie pamiętam już. W oknach wstawione obiekty Plane z materiałem typu PORTAL.Reszta to delikatna postprodukcja.

Słońce jest nisko - godzina 8:45 około ustawione.

f5c1e364284185.5acd2bb8759b7.jpg

ced3af64284185.5acd2bb87386e.jpg

 

Pozdro i powodzenia!

  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności