Napisano 10 Marzec 20196 l Cześć, zamieszczam pracę ukończoną w marcu. Komentarze mile widziane. Pozdrawiam! Soft: Krita.
Napisano 10 Marzec 20196 l no faajne, świetny koncept. masz jakieś szkice, czy robiłeś od razu w 3d? gwiazda mogłaby być bardziej przepalona i oświetlać krawędzie statku
Napisano 11 Marzec 20196 l Faktycznie interesująca robota. Brakuje może jakiegoś centrum uwagi. Możesz rzucić okiem jak inni artyści tworzą koncepty np. wielorybów. Ta ryba - podobnie jak Twój statek - jest raczej pozbawiona detali. Artyści zwykle dobudowują jakieś elementy, by uzupełnić kompozycję. Taka mała gwiazdka potęguje pustkę, może warto to nieco uzupełnić?
Napisano 11 Marzec 20196 l Autor Koledzy, szkicu nie mam - zacząłem pracę od modelu 3d okrętu w Blenderze. Następnie, już w Kricie, zacząłem kompozycję i ta część zajęła mi najwięcej czasu, chyba jest to moja najsłabsza strona. To, co widać, to chyba szósty lub siódmy wariant, zupełnie inny niż zakładałem na początku. Wcześniejsze po kolei lądowaly w koszu. Jesli chodzi o gwiazdę i wrażenie pustki - zakładałem oświetlenie okrętu wyłacznie sztucznym swiatłem (gwiazda miala tlic sie w dali) i prawie czarne tło, co w załozeniu miało właśnie ukazać pustkę kosmosu gdzieś na obrzeżach układu, w odróżnieniu od często rysowanego "ciepłego" ramiona galaktyki. Dziekuje za solidne komentarze.
Napisano 11 Marzec 20196 l troche to sztuczne oświetlenie psuje efekt realizmu, bo ciężko się domyślić skąd może się brać takie wszechobecne (nawet nie kierunkowe) oświetlenie obszarowe, dające miękkie cienie.
Napisano 12 Marzec 20196 l Autor Z jednej strony masz rację, bo faktycznie jakby trzeba było sie domyslac dodatkowych źródeł światła od strony obserwatora. Natomast samo światło gwiazdy dałoby wyłącznie ostre cienie i duże kontrasty, a ja wolalem tego uniknąć.
Napisano 12 Marzec 20196 l jasne, możesz rozwiązać problem mastępnym razem przez wprowadzenie świateł na scene, widocznych dla obserwatora.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto