S1117 Napisano 10 Marzec 2019 Napisano 10 Marzec 2019 Cześć, zamieszczam pracę ukończoną w marcu. Komentarze mile widziane. Pozdrawiam! Soft: Krita.
polka dot Napisano 10 Marzec 2019 Napisano 10 Marzec 2019 no faajne, świetny koncept. masz jakieś szkice, czy robiłeś od razu w 3d? gwiazda mogłaby być bardziej przepalona i oświetlać krawędzie statku
olaf Napisano 11 Marzec 2019 Napisano 11 Marzec 2019 Faktycznie interesująca robota. Brakuje może jakiegoś centrum uwagi. Możesz rzucić okiem jak inni artyści tworzą koncepty np. wielorybów. Ta ryba - podobnie jak Twój statek - jest raczej pozbawiona detali. Artyści zwykle dobudowują jakieś elementy, by uzupełnić kompozycję. Taka mała gwiazdka potęguje pustkę, może warto to nieco uzupełnić?
S1117 Napisano 11 Marzec 2019 Autor Napisano 11 Marzec 2019 Koledzy, szkicu nie mam - zacząłem pracę od modelu 3d okrętu w Blenderze. Następnie, już w Kricie, zacząłem kompozycję i ta część zajęła mi najwięcej czasu, chyba jest to moja najsłabsza strona. To, co widać, to chyba szósty lub siódmy wariant, zupełnie inny niż zakładałem na początku. Wcześniejsze po kolei lądowaly w koszu. Jesli chodzi o gwiazdę i wrażenie pustki - zakładałem oświetlenie okrętu wyłacznie sztucznym swiatłem (gwiazda miala tlic sie w dali) i prawie czarne tło, co w załozeniu miało właśnie ukazać pustkę kosmosu gdzieś na obrzeżach układu, w odróżnieniu od często rysowanego "ciepłego" ramiona galaktyki. Dziekuje za solidne komentarze.
olaf Napisano 11 Marzec 2019 Napisano 11 Marzec 2019 troche to sztuczne oświetlenie psuje efekt realizmu, bo ciężko się domyślić skąd może się brać takie wszechobecne (nawet nie kierunkowe) oświetlenie obszarowe, dające miękkie cienie.
S1117 Napisano 12 Marzec 2019 Autor Napisano 12 Marzec 2019 Z jednej strony masz rację, bo faktycznie jakby trzeba było sie domyslac dodatkowych źródeł światła od strony obserwatora. Natomast samo światło gwiazdy dałoby wyłącznie ostre cienie i duże kontrasty, a ja wolalem tego uniknąć.
olaf Napisano 12 Marzec 2019 Napisano 12 Marzec 2019 jasne, możesz rozwiązać problem mastępnym razem przez wprowadzenie świateł na scene, widocznych dla obserwatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się