Napisano 6 Maj 20195 l Stworzyłam model w 3ds maxie i chciałabym go oteksturować. Krawędzie modelu są ostre - bez fazowania. Chciałabym żeby krawędzie uległy zmiękczeniu (były ścięte i gładkie), ale na poziomie tekstury. Zależy mi po prostu na jak najmniejszej ilości polygonów. Do teksturowania używam Substance Paintera. Czy jest jakaś opcja w tym programie lub innym na wykonanie takiego fazowania? Chciałabym uniknąć wypalania krawędzi bo zajęło by mi to dużo czasu. Wolałabym żeby krawędzie zostały jakoś automatycznie wykryte i zmiękczone. Zamiast tworzenia ich pojedynczo w 3ds maxie. Chodzi mi o taki efekt
Napisano 24 Lipiec 20195 l Normal map to tekstura więc bez mapowania tego tak nie osiągniesz. Możesz jednak zastosować sztuczki w zależności od tego jakiego silnika używasz. MentalRay ma specjalną opcję w materiałach, która właśnie służy zaokrągleniu krawędzi :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto