Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pytanie o color bleed

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam takie małe pytanko,

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Czy jest to zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?

Załączam próbną fotę wnętrza

Materiał ściany jest biały, a tekstura podłogi moim zdaniem rzuca zbyt dużą poświatę na sklepienie.

Czy da sie coś z tym zrobić?

Proszę o pomoc....

Pozdrawiam,

smola_sfc

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Operujesz parametrami: Energy, Decay, dodatkowo w GI i FG wartościami pola "Trace Depth".

 

zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?
Od jednego i drugiego.
Napisano
  • Autor

Jest tak:

Zmniejszyłem wartość Trace Depth do 3, jednocześnie zwiększając wartość Decay.

Zwiększyłem też liczbę fotonów jako takich.

Niestety scena ściemniła się dosyć drastycznie, a nie o to chodziło...

Jeśli chodzi o zależność odbić od materiałów to podłoga odbijająca nieporządane fotony jest z drewna (specular=0,gloss=0)

Czy jest jakaś inna mozliwość niwelowania takich nieporządanych odbić?

smola_sfc

Napisano

Musisz odpowiednio wyważyć Energy/Decay, a aby to zrobić trzeba wykonać sporo testów.

Dokonywane zmiany w parametrach nie mogą być „zbyt skokowe”.

 

Zobacz jeszcze to: klik

Napisano

Ja proponuje zmniejszyć wartość decay wraz ze mniejszeniem wartości trace depth. Wtedy scena będzie jaśniejsza i color bleed mniejszy. O ile dobrze sie orientuje poprzez zmniejszenie trace depth zmniejszysz ilość odbić wiązek światła, co spowoduje słabsze wypełnienie pomieszczenia, natomiast zmniejszenie wartości decay zmniejszy tracenie energii w wiązce światła dzięki czemu scena staje sie jaśniejsza.

U mnie sie to sprawdziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.