Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam!

Mam takie małe pytanko,

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Czy jest to zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?

Załączam próbną fotę wnętrza

Materiał ściany jest biały, a tekstura podłogi moim zdaniem rzuca zbyt dużą poświatę na sklepienie.

Czy da sie coś z tym zrobić?

Proszę o pomoc....

Pozdrawiam,

smola_sfc

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Operujesz parametrami: Energy, Decay, dodatkowo w GI i FG wartościami pola "Trace Depth".

 

zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?
Od jednego i drugiego.
Posted

Jest tak:

Zmniejszyłem wartość Trace Depth do 3, jednocześnie zwiększając wartość Decay.

Zwiększyłem też liczbę fotonów jako takich.

Niestety scena ściemniła się dosyć drastycznie, a nie o to chodziło...

Jeśli chodzi o zależność odbić od materiałów to podłoga odbijająca nieporządane fotony jest z drewna (specular=0,gloss=0)

Czy jest jakaś inna mozliwość niwelowania takich nieporządanych odbić?

smola_sfc

Posted

Musisz odpowiednio wyważyć Energy/Decay, a aby to zrobić trzeba wykonać sporo testów.

Dokonywane zmiany w parametrach nie mogą być „zbyt skokowe”.

 

Zobacz jeszcze to: klik

Posted

Ja proponuje zmniejszyć wartość decay wraz ze mniejszeniem wartości trace depth. Wtedy scena będzie jaśniejsza i color bleed mniejszy. O ile dobrze sie orientuje poprzez zmniejszenie trace depth zmniejszysz ilość odbić wiązek światła, co spowoduje słabsze wypełnienie pomieszczenia, natomiast zmniejszenie wartości decay zmniejszy tracenie energii w wiązce światła dzięki czemu scena staje sie jaśniejsza.

U mnie sie to sprawdziło.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy