smola_sfc Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 Witam! Mam takie małe pytanko, jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG Czy jest to zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła? Załączam próbną fotę wnętrza Materiał ściany jest biały, a tekstura podłogi moim zdaniem rzuca zbyt dużą poświatę na sklepienie. Czy da sie coś z tym zrobić? Proszę o pomoc.... Pozdrawiam, smola_sfc
greg_jg Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FGOperujesz parametrami: Energy, Decay, dodatkowo w GI i FG wartościami pola "Trace Depth". zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?Od jednego i drugiego.
smola_sfc Napisano 11 Listopad 2004 Autor Napisano 11 Listopad 2004 Jest tak: Zmniejszyłem wartość Trace Depth do 3, jednocześnie zwiększając wartość Decay. Zwiększyłem też liczbę fotonów jako takich. Niestety scena ściemniła się dosyć drastycznie, a nie o to chodziło... Jeśli chodzi o zależność odbić od materiałów to podłoga odbijająca nieporządane fotony jest z drewna (specular=0,gloss=0) Czy jest jakaś inna mozliwość niwelowania takich nieporządanych odbić? smola_sfc
greg_jg Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 Musisz odpowiednio wyważyć Energy/Decay, a aby to zrobić trzeba wykonać sporo testów. Dokonywane zmiany w parametrach nie mogą być „zbyt skokowe”. Zobacz jeszcze to: klik
martez Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 Ja proponuje zmniejszyć wartość decay wraz ze mniejszeniem wartości trace depth. Wtedy scena będzie jaśniejsza i color bleed mniejszy. O ile dobrze sie orientuje poprzez zmniejszenie trace depth zmniejszysz ilość odbić wiązek światła, co spowoduje słabsze wypełnienie pomieszczenia, natomiast zmniejszenie wartości decay zmniejszy tracenie energii w wiązce światła dzięki czemu scena staje sie jaśniejsza. U mnie sie to sprawdziło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się