Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam takie małe pytanko,

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Czy jest to zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?

Załączam próbną fotę wnętrza

Materiał ściany jest biały, a tekstura podłogi moim zdaniem rzuca zbyt dużą poświatę na sklepienie.

Czy da sie coś z tym zrobić?

Proszę o pomoc....

Pozdrawiam,

smola_sfc

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jak ograniczyć poziom przekazywania koloru z jednej płaszczyzny na drugą przy renderowaniu z GI+FG

Operujesz parametrami: Energy, Decay, dodatkowo w GI i FG wartościami pola "Trace Depth".

 

zależne od właściwości zastosowanego materiału, czy od właściwości światła?
Od jednego i drugiego.
Napisano

Jest tak:

Zmniejszyłem wartość Trace Depth do 3, jednocześnie zwiększając wartość Decay.

Zwiększyłem też liczbę fotonów jako takich.

Niestety scena ściemniła się dosyć drastycznie, a nie o to chodziło...

Jeśli chodzi o zależność odbić od materiałów to podłoga odbijająca nieporządane fotony jest z drewna (specular=0,gloss=0)

Czy jest jakaś inna mozliwość niwelowania takich nieporządanych odbić?

smola_sfc

Napisano

Musisz odpowiednio wyważyć Energy/Decay, a aby to zrobić trzeba wykonać sporo testów.

Dokonywane zmiany w parametrach nie mogą być „zbyt skokowe”.

 

Zobacz jeszcze to: klik

Napisano

Ja proponuje zmniejszyć wartość decay wraz ze mniejszeniem wartości trace depth. Wtedy scena będzie jaśniejsza i color bleed mniejszy. O ile dobrze sie orientuje poprzez zmniejszenie trace depth zmniejszysz ilość odbić wiązek światła, co spowoduje słabsze wypełnienie pomieszczenia, natomiast zmniejszenie wartości decay zmniejszy tracenie energii w wiązce światła dzięki czemu scena staje sie jaśniejsza.

U mnie sie to sprawdziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności