Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Cpt Nemo

Prostowanie lini w UVW i Edge Padding

Question

Cześć.

Pytanie odnośnie unwrapowania. Kiedy powinno się prostować linie podczas unwrapowania? 

 uvw.jpg

Czy taki unwrap tego modelu jest poprawny czy należałoby te linie wyprostować? Gdzieś czytałem że sposób prostowania "straightening" krawedzi wysepek to dobra rzecz a z drugiej strony że to niepotrzebna fanaberia jak kiedyś "wszystko musi być w quadach"

Drugie pytanko: Ile tak na oko powinien wynosić Edge Padding? Wiem że powinno być conajmniej pare pixeli pomiedzy wysepkami ale nie wiem na czym dokladnie to polega. I czy ma to coś wspólnego z opcją "DILATION WIDTH" podczas wypalania tekstur w Substane Painterze?

 

Edited by Cpt Nemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
4 godziny temu, KLICEK napisał:

kiedy chcesz uzyc materialu z patternem np. linie

Wybacz ale nie bardzo rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

przed tym jak zedytowales post, pytales dlaczego i kiedy prostowac uvalke. Wiec jezeli masz krzywa uvalke i np. wrzucisz texture ktora ma proste linie. Na modelu bedziesz mial je krzywe. 

 

z Bleedingiem/paddingiem to wszystrko zalezy do czego robisz dany asset. Strzelam ze do wiekszosci zastosowan mozesz ustawiac jaki chcesz pod warunkiem ze jest wiecej niz 0. Ja np. zalewam cala texture jak tylko mam taka mozliwosc

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy