Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Addtive alpha została wywalona, bo ponoć niepotrzebne i można sobie to rozwiązać nodami. Ktoś poratuje i poda jakiś setup nodów by to osiągnąć? gyJ7LR4.jpg

 

Tak wygląda mój prosty shader, teraz chcę dodać parę nodów by działało to jak addative alpha. Próbowałem kominobwać z "add shader", ale rezultaty były marne. Coś pogooglałem w necie, ale żadne z podanych rozwiązań nie działało.

Napisano (edytowane)

 

Powinno działać przez add shader. Jakiej używasz wersji blendera? W ustawieniach materiału EEVEE (settings=>blend mode zmień na "alpha blend") Jak coś to wrzuć plik blend. Poza tym jak załadujesz stary plik blend do nowej wersji bez additive, materiał powinien być przekonwertowany przez blendera z automatu.

 

 

https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81/Eevee#Transparent_BSDF

https://developer.blender.org/rB13d469e6f0c5

File:Eevee2.81 transparent bsdf2.png

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

Dobra, jestem debil 😄 Moje nody robiące za czarno-białą maskę były podpięte pod transparency shader, a nie pod emission shader. Jeden node źle podpięty i wszystko się zwaliło. Wszystko już działa super, dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności