Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

obecnie w ramach wakacji postanowiłem poszerzyć swoje kompetencje o naukę wizualizacji korytarzy drogowych (jestem studentem Budownictwa) i jako że mam dostęp do Autodesk 3dsMax postanowiłem się w nim nieco "pobawić". Zamodelowałem korytarz w programie Civil (2018) i wrzuciłem go do 3dsMaxa (2018). Jednak tutaj natrafiłem na 2 problemy.

Po pierwsze korytarz (a więc droga+pobocze+rowy) jest jako jedna powierzchnia. I tutaj od razu pytanie: czy jest możliwość w 3dsMaxie rozbicia powierzchni tak, aby otrzymać osobno: jezdnie, rowy i pobocze?
  image.png.051512e0bd9c994c96af2273a4e024bb.png

A drugi problem jest taki, że widoczne są nieciągłości powierzchni korytarza. Czy można więc w jakiś sposób połączyć ze sobą sąsiadujące punkty/krawędzie tak aby były scalone i tworzyły 1 powierzchnie?

image.png.168fdcad975cb4a6d2c2f6253174d44b.png

Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc.

Pozdrawiam

Łukasz

 

Napisano

Co do rozdzielenia to możesz użyć edit poly tak jak na filmiku poniżej:

z tego co widzę te elementy to są osobne loopy więc możesz zaznaczyć 1 face potem shift + lmb i kolejny obok tak żeby ci zaznaczyło całą ścieżkę i wtedy detach jak na filmiku.
Jeśli chodzi o łączenie to bardzo prosto, wybierasz sobie edycje krawędzi zamiast ścianek, wybierasz 2 krawędzie i bridge, jak poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=_17KTq1i7GU

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Super, działa!

A Masz może jakąś sprawdzoną stronę/kanał gdzie są tłumaczone podstawowe (na początek) narzędzia w 3dsMaxie, tak aby można było w nim zacząć się posługiwać w miarę sprawnie?

Pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez luki174
Napisano

Dziękuję bardzo za link.

Jeśli mogę, to zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Mianowicie co jeśli np. mam nałożone 2 powierzchnie: korytarz oraz teren (na dole) i te powierzchnie na siebie nachodzą? Czy jest opcja "różnicy" tych 2 powierzchni, aby od terenu odjęty został korytarz i tym samym nie  w drodze nie było siatki(jej elementów) w drodze? Próbowałem to zrobić przy pomocy opcji "polygon" jednak usuwany jest wówczas cały element siatki i powstaje "czarna dziura":

image.thumb.png.b1c3deab8a2101aee801d816482a1bed.png

Napisano

Można się bawić operacjami typu bool ale ja bym Ci radził po prostu zaznaczyć ten vertex/punkt co wystaje przez drogę i w tym wypadku go przesunąć w lewo tak żeby go nie było widać i tak w każdej sytuacji.

Przechwytywanie.JPG

  • Like 1
Napisano

W sumie nieco zdeformuje się powierzchnia, ale myślę, że opcja jak najbardziej dobra 😄 Dzięki po raz 3.

Teraz tak sobie pomyślałem, że w sumie z Civila mogę eksportować linie (krawędzie jezdni, terenu itd.) i w sumie nie wiem czy by szybciej wówczas nie poszło (jeśli jest możliwość tworzenia powierzchni między liniami) stworzenie modelu korytarza w 3dsie, co o tym sądzisz? Jest taka opcja?

Napisano

Dzięki jeszcze raz za pomoc - te wcześniejszą i zarazem ostatnią podpowiedź. Na prano spróbuję również z tymi liniami coś wykombinować.

Pozdrawiam

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności