luki174 Napisano 24 Lipiec 2020 Napisano 24 Lipiec 2020 Cześć, obecnie w ramach wakacji postanowiłem poszerzyć swoje kompetencje o naukę wizualizacji korytarzy drogowych (jestem studentem Budownictwa) i jako że mam dostęp do Autodesk 3dsMax postanowiłem się w nim nieco "pobawić". Zamodelowałem korytarz w programie Civil (2018) i wrzuciłem go do 3dsMaxa (2018). Jednak tutaj natrafiłem na 2 problemy. Po pierwsze korytarz (a więc droga+pobocze+rowy) jest jako jedna powierzchnia. I tutaj od razu pytanie: czy jest możliwość w 3dsMaxie rozbicia powierzchni tak, aby otrzymać osobno: jezdnie, rowy i pobocze? A drugi problem jest taki, że widoczne są nieciągłości powierzchni korytarza. Czy można więc w jakiś sposób połączyć ze sobą sąsiadujące punkty/krawędzie tak aby były scalone i tworzyły 1 powierzchnie? Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc. Pozdrawiam Łukasz
BoguslawJestem Napisano 24 Lipiec 2020 Napisano 24 Lipiec 2020 Co do rozdzielenia to możesz użyć edit poly tak jak na filmiku poniżej: z tego co widzę te elementy to są osobne loopy więc możesz zaznaczyć 1 face potem shift + lmb i kolejny obok tak żeby ci zaznaczyło całą ścieżkę i wtedy detach jak na filmiku. Jeśli chodzi o łączenie to bardzo prosto, wybierasz sobie edycje krawędzi zamiast ścianek, wybierasz 2 krawędzie i bridge, jak poniżej:https://www.youtube.com/watch?v=_17KTq1i7GU 1
luki174 Napisano 24 Lipiec 2020 Autor Napisano 24 Lipiec 2020 (edytowane) Super, działa! A Masz może jakąś sprawdzoną stronę/kanał gdzie są tłumaczone podstawowe (na początek) narzędzia w 3dsMaxie, tak aby można było w nim zacząć się posługiwać w miarę sprawnie? Pozdrawiam Łukasz Edytowane 24 Lipiec 2020 przez luki174
BoguslawJestem Napisano 24 Lipiec 2020 Napisano 24 Lipiec 2020 Ogólnie wszystkie filmy od Arrimus3D na yt, niżej masz jego playlistę z filmami od podstaw do bardziej zaawansowanych operacji:https://www.youtube.com/watch?v=ESkQ9e1-lI4&list=PLxt9ZAGPLIpeB8TcHrpzxvEI4Ve3SfZBC
luki174 Napisano 24 Lipiec 2020 Autor Napisano 24 Lipiec 2020 Dziękuję bardzo za link. Jeśli mogę, to zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Mianowicie co jeśli np. mam nałożone 2 powierzchnie: korytarz oraz teren (na dole) i te powierzchnie na siebie nachodzą? Czy jest opcja "różnicy" tych 2 powierzchni, aby od terenu odjęty został korytarz i tym samym nie w drodze nie było siatki(jej elementów) w drodze? Próbowałem to zrobić przy pomocy opcji "polygon" jednak usuwany jest wówczas cały element siatki i powstaje "czarna dziura":
BoguslawJestem Napisano 24 Lipiec 2020 Napisano 24 Lipiec 2020 Można się bawić operacjami typu bool ale ja bym Ci radził po prostu zaznaczyć ten vertex/punkt co wystaje przez drogę i w tym wypadku go przesunąć w lewo tak żeby go nie było widać i tak w każdej sytuacji. 1
luki174 Napisano 24 Lipiec 2020 Autor Napisano 24 Lipiec 2020 W sumie nieco zdeformuje się powierzchnia, ale myślę, że opcja jak najbardziej dobra 😄 Dzięki po raz 3. Teraz tak sobie pomyślałem, że w sumie z Civila mogę eksportować linie (krawędzie jezdni, terenu itd.) i w sumie nie wiem czy by szybciej wówczas nie poszło (jeśli jest możliwość tworzenia powierzchni między liniami) stworzenie modelu korytarza w 3dsie, co o tym sądzisz? Jest taka opcja?
BoguslawJestem Napisano 24 Lipiec 2020 Napisano 24 Lipiec 2020 Można, wtedy trzeba lewą i prawą krawędź attachować i użyć funkcji cross section i modyfikatora surface. 1
luki174 Napisano 26 Lipiec 2020 Autor Napisano 26 Lipiec 2020 Dzięki jeszcze raz za pomoc - te wcześniejszą i zarazem ostatnią podpowiedź. Na prano spróbuję również z tymi liniami coś wykombinować. Pozdrawiam Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się