Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

obecnie w ramach wakacji postanowiłem poszerzyć swoje kompetencje o naukę wizualizacji korytarzy drogowych (jestem studentem Budownictwa) i jako że mam dostęp do Autodesk 3dsMax postanowiłem się w nim nieco "pobawić". Zamodelowałem korytarz w programie Civil (2018) i wrzuciłem go do 3dsMaxa (2018). Jednak tutaj natrafiłem na 2 problemy.

Po pierwsze korytarz (a więc droga+pobocze+rowy) jest jako jedna powierzchnia. I tutaj od razu pytanie: czy jest możliwość w 3dsMaxie rozbicia powierzchni tak, aby otrzymać osobno: jezdnie, rowy i pobocze?
  image.png.051512e0bd9c994c96af2273a4e024bb.png

A drugi problem jest taki, że widoczne są nieciągłości powierzchni korytarza. Czy można więc w jakiś sposób połączyć ze sobą sąsiadujące punkty/krawędzie tak aby były scalone i tworzyły 1 powierzchnie?

image.png.168fdcad975cb4a6d2c2f6253174d44b.png

Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc.

Pozdrawiam

Łukasz

 

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • BoguslawJestem
    BoguslawJestem

    Co do rozdzielenia to możesz użyć edit poly tak jak na filmiku poniżej: z tego co widzę te elementy to są osobne loopy więc możesz zaznaczyć 1 face potem shift + lmb i kolejny obok tak

  • BoguslawJestem
    BoguslawJestem

    Można się bawić operacjami typu bool ale ja bym Ci radził po prostu zaznaczyć ten vertex/punkt co wystaje przez drogę i w tym wypadku go przesunąć w lewo tak żeby go nie było widać i tak w każdej sytu

  • BoguslawJestem
    BoguslawJestem

    Można, wtedy trzeba lewą i prawą krawędź attachować i użyć funkcji cross section i modyfikatora surface.

Posted Images

Napisano

Co do rozdzielenia to możesz użyć edit poly tak jak na filmiku poniżej:

z tego co widzę te elementy to są osobne loopy więc możesz zaznaczyć 1 face potem shift + lmb i kolejny obok tak żeby ci zaznaczyło całą ścieżkę i wtedy detach jak na filmiku.
Jeśli chodzi o łączenie to bardzo prosto, wybierasz sobie edycje krawędzi zamiast ścianek, wybierasz 2 krawędzie i bridge, jak poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=_17KTq1i7GU

Napisano
  • Autor

Super, działa!

A Masz może jakąś sprawdzoną stronę/kanał gdzie są tłumaczone podstawowe (na początek) narzędzia w 3dsMaxie, tak aby można było w nim zacząć się posługiwać w miarę sprawnie?

Pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez luki174

Napisano
  • Autor

Dziękuję bardzo za link.

Jeśli mogę, to zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Mianowicie co jeśli np. mam nałożone 2 powierzchnie: korytarz oraz teren (na dole) i te powierzchnie na siebie nachodzą? Czy jest opcja "różnicy" tych 2 powierzchni, aby od terenu odjęty został korytarz i tym samym nie  w drodze nie było siatki(jej elementów) w drodze? Próbowałem to zrobić przy pomocy opcji "polygon" jednak usuwany jest wówczas cały element siatki i powstaje "czarna dziura":

image.thumb.png.b1c3deab8a2101aee801d816482a1bed.png

Napisano

Można się bawić operacjami typu bool ale ja bym Ci radził po prostu zaznaczyć ten vertex/punkt co wystaje przez drogę i w tym wypadku go przesunąć w lewo tak żeby go nie było widać i tak w każdej sytuacji.

Przechwytywanie.JPG

Napisano
  • Autor

W sumie nieco zdeformuje się powierzchnia, ale myślę, że opcja jak najbardziej dobra 😄 Dzięki po raz 3.

Teraz tak sobie pomyślałem, że w sumie z Civila mogę eksportować linie (krawędzie jezdni, terenu itd.) i w sumie nie wiem czy by szybciej wówczas nie poszło (jeśli jest możliwość tworzenia powierzchni między liniami) stworzenie modelu korytarza w 3dsie, co o tym sądzisz? Jest taka opcja?

Napisano
  • Autor

Dzięki jeszcze raz za pomoc - te wcześniejszą i zarazem ostatnią podpowiedź. Na prano spróbuję również z tymi liniami coś wykombinować.

Pozdrawiam

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności