Skocz do zawartości

3DS i modelowanie objektów z Inventora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich grafików pracujących na 3d studio max . Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z 3d studio max mam dużo pytań. Napiszę , ze na co dzień pracuje na programie AutoCAD i Inventor,
w związku z tym najlepiej idzie mi rysowanie w/w programach. No i jak to bywa mam pytania odnośnie importowania szkiców 2d z Inventora lub Autocada do 3D Studio Max.

Problemy mam takie:
Szkicu z autocad lub inventor nie da się skopiować za pomocą ctrl+C <> ctrl+V - a działa to w autocad<>Inventor.
pozostaje więc zapisać szkic jako dxf lub dwg i otworzyć to w 3d studio Max. Problem w tym, ze mam obiekt w którym w ten sposób importują się tylko linie proste , natomiast łuki zrobione z elips już nie importuje i nie wiem jak to zmienić ;-(
Natomiast gdy zaimportuje model 3D z Inventora to już wszystko wygląda niby OK ale mam to jako bryła i nie za bardzo wiem jak bym mógł nanieść np wygładzenia krawędzi. Domyślam się ze gdyby mi się udało jednak zaimportować szkic to było by dużo więcej opcji w edycji. (albo po prostu nie ogarnąłem jeszcze sposobu edycji) 😉

Na początek chciałbym nauczyć się importować moje modele z Inventora do 3D Studio MAX i tym samym mieć możliwość tworzenia realistycznego widoku moich modeli.
Nie wiem dlaczego importuje mi model 3d jako model zbudowany z trójkątów (w Autocadzie i Inventorze jest tylko kontur) Czy to jest normalny import, czy muszę to inaczej importować ?

Czy koledzy mogliby mnie naprowadzić jak robić dobrze import szkiców, lub całych model 3d z Inventora. I ewentualnie powiedzieć mi czy mogę edytować model zaimportowany do 3D studio MAX i jak to zrobić ?

Pozdrawiam Ultimion
 

FT-Import-01.png

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano (edytowane)

Cześć.

Zacznijmy od tego że max działa siatkach (mesh) a inventor i autocad na krzywych i solidach. To normalne, że widzisz trójkąty.

Max ma opcje importu i wyświetlania i podstawowej pracy na solidach i krzywych, ale zawsze zamienia je na siatkę.

Importując z dwg max zawsze zamieni na siatkę, podczas importu możesz zmienić stopień szczegółowości, ale po imporcie już nie.

Importując z inventora (lub innych) pliki SAT, IAM,  IPT max importuje je jako obiekt Body, gdzie możesz potem zmieniać jakości (stopień) odwzorowania siatką i używać na nich modyfikatorów.

Pamiętaj, że jeżeli zamienisz obiekt na Edit Poly, lub dodasz modyfikator Edit Poly i dodasz/edytujesz poligony , nie będziesz miał juz mozliwosci zmiany.

Modyfikowanie/edycja siatki oddzielny obszerny to temat. 

 

tu masz eiecej informacji o obiektach Body;

http://www.klaasnienhuis.nl/2019/10/convert-solid-mesh-3dsmax/

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2020/ENU/?guid=GUID-5E843162-BB62-44E5-96DA-A7D93EC5BA98

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności