Napisano 9 Sierpień 20204 l Witam wszystkich grafików pracujących na 3d studio max . Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z 3d studio max mam dużo pytań. Napiszę , ze na co dzień pracuje na programie AutoCAD i Inventor, w związku z tym najlepiej idzie mi rysowanie w/w programach. No i jak to bywa mam pytania odnośnie importowania szkiców 2d z Inventora lub Autocada do 3D Studio Max. Problemy mam takie: Szkicu z autocad lub inventor nie da się skopiować za pomocą ctrl+C <> ctrl+V - a działa to w autocad<>Inventor. pozostaje więc zapisać szkic jako dxf lub dwg i otworzyć to w 3d studio Max. Problem w tym, ze mam obiekt w którym w ten sposób importują się tylko linie proste , natomiast łuki zrobione z elips już nie importuje i nie wiem jak to zmienić ;-( Natomiast gdy zaimportuje model 3D z Inventora to już wszystko wygląda niby OK ale mam to jako bryła i nie za bardzo wiem jak bym mógł nanieść np wygładzenia krawędzi. Domyślam się ze gdyby mi się udało jednak zaimportować szkic to było by dużo więcej opcji w edycji. (albo po prostu nie ogarnąłem jeszcze sposobu edycji) 😉 Na początek chciałbym nauczyć się importować moje modele z Inventora do 3D Studio MAX i tym samym mieć możliwość tworzenia realistycznego widoku moich modeli. Nie wiem dlaczego importuje mi model 3d jako model zbudowany z trójkątów (w Autocadzie i Inventorze jest tylko kontur) Czy to jest normalny import, czy muszę to inaczej importować ? Czy koledzy mogliby mnie naprowadzić jak robić dobrze import szkiców, lub całych model 3d z Inventora. I ewentualnie powiedzieć mi czy mogę edytować model zaimportowany do 3D studio MAX i jak to zrobić ? Pozdrawiam Ultimion
Napisano 10 Sierpień 20204 l Cześć. Zacznijmy od tego że max działa siatkach (mesh) a inventor i autocad na krzywych i solidach. To normalne, że widzisz trójkąty. Max ma opcje importu i wyświetlania i podstawowej pracy na solidach i krzywych, ale zawsze zamienia je na siatkę. Importując z dwg max zawsze zamieni na siatkę, podczas importu możesz zmienić stopień szczegółowości, ale po imporcie już nie. Importując z inventora (lub innych) pliki SAT, IAM, IPT max importuje je jako obiekt Body, gdzie możesz potem zmieniać jakości (stopień) odwzorowania siatką i używać na nich modyfikatorów. Pamiętaj, że jeżeli zamienisz obiekt na Edit Poly, lub dodasz modyfikator Edit Poly i dodasz/edytujesz poligony , nie będziesz miał juz mozliwosci zmiany. Modyfikowanie/edycja siatki oddzielny obszerny to temat. tu masz eiecej informacji o obiektach Body; http://www.klaasnienhuis.nl/2019/10/convert-solid-mesh-3dsmax/ http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2020/ENU/?guid=GUID-5E843162-BB62-44E5-96DA-A7D93EC5BA98 Edytowane 10 Sierpień 20204 l przez stormwind
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto