Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich grafików pracujących na 3d studio max . Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z 3d studio max mam dużo pytań. Napiszę , ze na co dzień pracuje na programie AutoCAD i Inventor,
w związku z tym najlepiej idzie mi rysowanie w/w programach. No i jak to bywa mam pytania odnośnie importowania szkiców 2d z Inventora lub Autocada do 3D Studio Max.

Problemy mam takie:
Szkicu z autocad lub inventor nie da się skopiować za pomocą ctrl+C <> ctrl+V - a działa to w autocad<>Inventor.
pozostaje więc zapisać szkic jako dxf lub dwg i otworzyć to w 3d studio Max. Problem w tym, ze mam obiekt w którym w ten sposób importują się tylko linie proste , natomiast łuki zrobione z elips już nie importuje i nie wiem jak to zmienić ;-(
Natomiast gdy zaimportuje model 3D z Inventora to już wszystko wygląda niby OK ale mam to jako bryła i nie za bardzo wiem jak bym mógł nanieść np wygładzenia krawędzi. Domyślam się ze gdyby mi się udało jednak zaimportować szkic to było by dużo więcej opcji w edycji. (albo po prostu nie ogarnąłem jeszcze sposobu edycji) 😉

Na początek chciałbym nauczyć się importować moje modele z Inventora do 3D Studio MAX i tym samym mieć możliwość tworzenia realistycznego widoku moich modeli.
Nie wiem dlaczego importuje mi model 3d jako model zbudowany z trójkątów (w Autocadzie i Inventorze jest tylko kontur) Czy to jest normalny import, czy muszę to inaczej importować ?

Czy koledzy mogliby mnie naprowadzić jak robić dobrze import szkiców, lub całych model 3d z Inventora. I ewentualnie powiedzieć mi czy mogę edytować model zaimportowany do 3D studio MAX i jak to zrobić ?

Pozdrawiam Ultimion
 

FT-Import-01.png

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 586
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Cześć.

Zacznijmy od tego że max działa siatkach (mesh) a inventor i autocad na krzywych i solidach. To normalne, że widzisz trójkąty.

Max ma opcje importu i wyświetlania i podstawowej pracy na solidach i krzywych, ale zawsze zamienia je na siatkę.

Importując z dwg max zawsze zamieni na siatkę, podczas importu możesz zmienić stopień szczegółowości, ale po imporcie już nie.

Importując z inventora (lub innych) pliki SAT, IAM,  IPT max importuje je jako obiekt Body, gdzie możesz potem zmieniać jakości (stopień) odwzorowania siatką i używać na nich modyfikatorów.

Pamiętaj, że jeżeli zamienisz obiekt na Edit Poly, lub dodasz modyfikator Edit Poly i dodasz/edytujesz poligony , nie będziesz miał juz mozliwosci zmiany.

Modyfikowanie/edycja siatki oddzielny obszerny to temat. 

 

tu masz eiecej informacji o obiektach Body;

http://www.klaasnienhuis.nl/2019/10/convert-solid-mesh-3dsmax/

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2020/ENU/?guid=GUID-5E843162-BB62-44E5-96DA-A7D93EC5BA98

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności