Szaruga Napisano 21 Wrzesień 2020 Napisano 21 Wrzesień 2020 (edytowane) Witam, Jestem początkujący w Blenderze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo podstawowe pytanie - jak ustawić wokół czego obraca się mój widok. Niestety szukając na ten temat informacji w Googlach, znalazłem tylko instrukcję jak obracać kamerą. Nie chodzi mi o kamerę tylko, nawet nie wiem jak to nazwać - mnie? Chciałbym, przyglądając się obiektowi, nad którym pracuję, móc swobodnie obracać się wokół niego, żeby móc go obejrzeć z każdej strony. Niestety mój widok obraca się wokół jakiegoś bliżej nieokreślonego punktu, przez co ustawiając się przy jednej ścianie obiektu i chcąc się obrócić, ląduje bardzo daleko od niego (prawdopodobnie obracam się względem środka układu, ale nie jestem pewien - w zasadzie czasem wygląda to dla mnie tak, jakbym obracał się wokół własnej osi). Do tego dochodzi drugi problem - często nie mogę przybliżyć się do obiektu tak jak bym chciał. Im bliżej jestem, tym wolniej się przysuwam, aż w pewnym momencie stoję w miejscu, pomimo ciągłego scrollowania. To wina ustawień czy to mój komputer nie wyrabia? Dodam, że komputer jest nowy i wyrabiać raczej powinien. Edytowane 21 Wrzesień 2020 przez Szaruga
Tvaroog Napisano 21 Wrzesień 2020 Napisano 21 Wrzesień 2020 (edytowane) Klikając "alt+środkowy przycisk myszy" w dowolnym miejscu ustalasz punkt wokół którego ma się obracać kamera. Oprócz tego możesz zaznaczyć obiekt i przy pomocy klawisza "," na klawiaturze numerycznej ustawić na niego widok (view > frame selected). Edytowane 21 Wrzesień 2020 przez Tvaroog 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się