Napisano 21 Wrzesień 20204 l Witam, Jestem początkujący w Blenderze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo podstawowe pytanie - jak ustawić wokół czego obraca się mój widok. Niestety szukając na ten temat informacji w Googlach, znalazłem tylko instrukcję jak obracać kamerą. Nie chodzi mi o kamerę tylko, nawet nie wiem jak to nazwać - mnie? Chciałbym, przyglądając się obiektowi, nad którym pracuję, móc swobodnie obracać się wokół niego, żeby móc go obejrzeć z każdej strony. Niestety mój widok obraca się wokół jakiegoś bliżej nieokreślonego punktu, przez co ustawiając się przy jednej ścianie obiektu i chcąc się obrócić, ląduje bardzo daleko od niego (prawdopodobnie obracam się względem środka układu, ale nie jestem pewien - w zasadzie czasem wygląda to dla mnie tak, jakbym obracał się wokół własnej osi). Do tego dochodzi drugi problem - często nie mogę przybliżyć się do obiektu tak jak bym chciał. Im bliżej jestem, tym wolniej się przysuwam, aż w pewnym momencie stoję w miejscu, pomimo ciągłego scrollowania. To wina ustawień czy to mój komputer nie wyrabia? Dodam, że komputer jest nowy i wyrabiać raczej powinien. Edytowane 21 Wrzesień 20204 l przez Szaruga
Napisano 21 Wrzesień 20204 l Klikając "alt+środkowy przycisk myszy" w dowolnym miejscu ustalasz punkt wokół którego ma się obracać kamera. Oprócz tego możesz zaznaczyć obiekt i przy pomocy klawisza "," na klawiaturze numerycznej ustawić na niego widok (view > frame selected). Edytowane 21 Wrzesień 20204 l przez Tvaroog
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto