Skocz do zawartości

Szaruga

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Szaruga's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

2

Reputacja

  1. Dzięki wielkie ❤️ To był Clip Start. Focal Length zastosowany na screenie to 50 mm. Chciałam pracować na 85 mm, ale wówczas gałki oczne wypadały jeszcze bardziej. Na szczęście teraz nie wypadają już wcale. Dziękuję Wam obu bardzo ^w^
  2. Cześć! Mój problem najpewniej jest banalny, ale nie umiem go rozwiązać. Modeluję pysk potwora i kiedy oddalam się od niego w viewporcie, jego oczy przenikają przez powieki. Wyłaniają się zza nich im bardziej się oddalam, aż w końcu, gdy jestem bardzo daleko, widać je ponad powiekami, za którymi się znajdują. Delikatnie mówiąc, doprowadza mnie to do szału XD Nie mogę oddalić się od pyska na tyle, by móc ocenić kształt oka z odległości oraz to jak generalnie prezentuje się ono w twarzy, ponieważ kontur oka jest poszarpany przez wyłaniającą się gałkę. Początkowo sądziłam, że może powieka jest za cienka. Że może model kuli (a właściwie sześcianu przerobionego na kulę - nie sądzę, żeby miało to jakieś znaczenie, ale zaznaczam w razie jakby jednak miało XD) dotyka się ze zbyt wąskim modelem i viewport nie wyrabia przy wyświetlaniu takiej sytuacji albo coś ten deseń. Moja niczym niepoparta intuicja okazała się błędna - to się dzieje niezależnie od tego jak gruba jest powieka i jak daleko w czaszkę wcisnę oczy postaci. Najpewniej muszę ustawić coś w viewporcie, ale nie wiem gdzie i co. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem bliska utraty zmysłów już w tym momencie, tak bardzo mnie to irytuje XD Załączam obrazek, na którym widać z jakiej odległości mogę oglądać oczy, żeby nie dochodziło do zniekształceń oraz co się dzieje, gdy oddalę się na odległość, która byłaby dla mnie wygodna do oglądania modelu.
  3. Witam, Mam problem z Toggle X-Ray. Gdy go włączam, model staje się zupełnie niewidzialny, ale tylko na tle refki znajdującej się za nim. Na tle refki znajdującej się z boku modelu lub nie mając żadnego obrazu za sobą model jest widoczny, choć oczywiście półprzezroczysty, tak jak powinien. Zmniejszanie stopnia półprzezroczystości modelu w trybie X-ray nic nie daje. Prawdopodobnie coś przestawiłam w programie skrótami klawiszowymi. Nie mam pojęcia jak to cofnąć. Bardzo proszę o pomoc.
  4. Przez chwilę miałam nadzieję, że pokraczność mojego modelu w jednym z trybów to wina źle ustawionej ogniskowej, ale skoro napisaliście, że 50 mm jest dobre, postanowiłam jeszcze trochę go ponaciągać i faktycznie - to była wina samego modelu. Chyba już wiem, jak go naprawić. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc.
  5. Ogromnie Wam wszystkim dziękuję. Wasze odpowiedzi okazały się być dla mnie bardzo wartościowe i edukujące. Do tej pory nawet nie wiedziałam jaką długość ogniskowej mam ustawioną podczas pracy - a jest to ogniskowa 50 mm. Zastanawiam się teraz, czy jest to odpowiednia długość do zastosowania podczas modelowania twarzy. Różnica pomiędzy perspektywą a ortho jest wówczas bardzo duża. Patrząc na zdjęcie wysłane przez Nezumi, zgadywałabym, że dobrą długością jest 100 albo nawet 135 mm (te dwie twarze wydają mi się wyglądać najbardziej naturalnie), jednak jednocześnie znalazłam na YT wzmiankę, jakoby najlepszą ogniskową do tego celu była taka mająca 80 mm. Na jakiej długości ogniskowej Wy pracujecie podczas modelowania postaci? Zamierzam teraz spróbować modelować postacie głównie w ortho, tak jak Michalo, ale chciałabym mieć ustawioną jakąś sensowną ogniskową podczas sprawdzania, jak model wygląda w perspektywie.
  6. Cześć! Proszę o poinstruowanie mnie, jak prawidłowo myśleć, używając Blendera. Do tej pory rzeźbiłam/modelowałam z włączonym trybem perspektywicznym. Efektem tego były modele, które gdy dobrze wyglądały w perspektywie, w trybie ortho wyglądały paskudnie. Dotychczas mi to nie przeszkadzało, ale dzisiaj zauważyłam, że jeżeli odpowiednio mocno oddalę się od mojego modelu, zaczyna on wyglądać tak, jak wygląda właśnie w trybie ortho. Program też automatycznie przełącza mnie na ten tryb, gdy ustawiam widoki na model na klawiaturze numerycznej. W związku z powyższym zaczęłam zastanawiać się, który tryb jest "ważniejszy". Który wygląd mojego modelu to ten, który będzie widzieć gracz w grze albo widz w animacji? Oczywiście przy założeniu, że model w nich wyląduje. Zawsze sądziłam, że to właśnie tryb perspektywiczny jest tym, który pokazuje mi "prawdę" o wyglądzie mojego modelu. Czy rzeczywiście tak jest? A gdyby tak istotnie było, to do czego właściwie służy tryb ortho i dlaczego program podpycha mi go automatycznie podczas używania klawiatury numerycznej, nawet wtedy, gdy generalnie mam włączony tryb perspektywiczny? Czy w potencjalnej grze/animacji model widziany z oddali również będzie zmieniał swój wygląd? Zastanawiam się też czy to, że w jednym trybie mój model wygląda okej, a w drugim wypala oczy swą brzydotą, świadczy o tym, że robię coś źle. Może powinnam przełączać się między trybami w trakcie pracy? Bardzo proszę o odpowiedzi.
  7. Witam, Jestem początkujący w Blenderze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo podstawowe pytanie - jak ustawić wokół czego obraca się mój widok. Niestety szukając na ten temat informacji w Googlach, znalazłem tylko instrukcję jak obracać kamerą. Nie chodzi mi o kamerę tylko, nawet nie wiem jak to nazwać - mnie? Chciałbym, przyglądając się obiektowi, nad którym pracuję, móc swobodnie obracać się wokół niego, żeby móc go obejrzeć z każdej strony. Niestety mój widok obraca się wokół jakiegoś bliżej nieokreślonego punktu, przez co ustawiając się przy jednej ścianie obiektu i chcąc się obrócić, ląduje bardzo daleko od niego (prawdopodobnie obracam się względem środka układu, ale nie jestem pewien - w zasadzie czasem wygląda to dla mnie tak, jakbym obracał się wokół własnej osi). Do tego dochodzi drugi problem - często nie mogę przybliżyć się do obiektu tak jak bym chciał. Im bliżej jestem, tym wolniej się przysuwam, aż w pewnym momencie stoję w miejscu, pomimo ciągłego scrollowania. To wina ustawień czy to mój komputer nie wyrabia? Dodam, że komputer jest nowy i wyrabiać raczej powinien.
  8. Mam dwa szybkie pytanka nowicjusza: 1) Coś wcisnąłem (Blender 2.83) i nie widzę globalnego układu współrzędnych - jaki skrót klawiszowy odpowiada za jego chowanie/ukazywanie? 2) Czy da się połączyć ze sobą dwa kształty i "zamazać" krawędź między nimi? Jakie narzędzie nadałoby się do zalepienia/zamazania nieestetycznej przerwy między dwiema sklejonymi bryłami?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności