Skocz do zawartości

Problemy z poruszaniem się w programie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,
Jestem początkujący w Blenderze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo podstawowe pytanie - jak ustawić wokół czego obraca się mój widok. Niestety szukając na ten temat informacji w Googlach, znalazłem tylko instrukcję jak obracać kamerą. Nie chodzi mi o kamerę tylko, nawet nie wiem jak to nazwać - mnie? Chciałbym, przyglądając się obiektowi, nad którym pracuję, móc swobodnie obracać się wokół niego, żeby móc go obejrzeć z każdej strony. Niestety mój widok obraca się wokół jakiegoś bliżej nieokreślonego punktu, przez co ustawiając się przy jednej ścianie obiektu i chcąc się obrócić, ląduje bardzo daleko od niego (prawdopodobnie obracam się względem środka układu, ale nie jestem pewien - w zasadzie czasem wygląda to dla mnie tak, jakbym obracał się wokół własnej osi). Do tego dochodzi drugi problem - często nie mogę przybliżyć się do obiektu tak jak bym chciał. Im bliżej jestem, tym wolniej się przysuwam, aż w pewnym momencie stoję w miejscu, pomimo ciągłego scrollowania. To wina ustawień czy to mój komputer nie wyrabia? Dodam, że komputer jest nowy i wyrabiać raczej powinien.

Edytowane przez Szaruga
Napisano (edytowane)

Klikając "alt+środkowy przycisk myszy" w dowolnym miejscu ustalasz punkt wokół którego ma się obracać kamera. Oprócz tego możesz zaznaczyć obiekt i przy pomocy klawisza "," na klawiaturze numerycznej ustawić na niego widok (view > frame selected).

Edytowane przez Tvaroog
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności