Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem kiepski 3ds przeszedłem z pro100 i mam problem jak w 3ds zablokować przenikanie obiektów.

Np. robię dwa boxy i chcę aby po przesunięciu jednego w kierunku drugiego ten oparł się o jego powierzchnię a nie przenikał.

Albo stawiam lodówkę na podłogę to ona się zatrzymuje na powierzchni podłogi.

Pewnie to coś prostego ale już nie mam pojęcia jak to zrobić.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 795
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Funkcje których szukasz to snaps i align.

Pamiętaj jednak, że programy takie jak pro100 stworzone tak aby konkretne obiekty przysuwały się i przyklejały do siebie na zdefiniowanych przez producenta zasadach.

W 3ds Maksie działa to trochę inaczaj. Np funkcja Align pozwala łatwo zestawiać do siebie obiekty ustalając w której osi maję się względem siebie wyrównać.

Snap służy przy przesuwaniu, obracaniu i skalowaniu - np łapania za vertex  jednego obiektu i przyciągani do verteksu drugiego lub do siatki.

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-E0566E8D-C50F-4202-8258-E02B694E0274

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-427280CA-8CE8-4C6D-9AF6-8BBDC300BA61

 

Napisano
  • Autor

Właśnie o to mi chodziło wielkie, wielkie dzięki.

Podejżewałem że w 3ds tak łatwo nie ma😃

Napisano

 nie jestem do konca pewny co i jak jednak wydaje mi się że funkcje których szukasz to  mogą być własnie snaps i align

 

bezpylowo.pl Gdańsk

Edytowane przez ekonomia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności