Amonther Napisano 9 Październik 2020 Napisano 9 Październik 2020 Tekstura 2x4k i tak mi rozciąga wyspy. Kwadratowy plejn rozkłada się jako prostokąt. Kiedyś coś mi się kojarzy, że normalnie rozmieściło mi wyspy po tym obszarze 2x4k a nie rozciągało tak. Aplly scale i wszystkie inne podstawowe rzeczy zrobione, nie jestem noobem jeśli chodzi o 3d ale tutaj już jestem głupi w tej kwestii. 😛 Ktoś coś poradzi? Zmiana conformal/ angle based nic też nie daje.
Tvaroog Napisano 9 Październik 2020 Napisano 9 Październik 2020 Image musi być otwarty w shader editorze: Szybki workaround, jeśli twoja tekstura ma proporcje 2:1 można zaznaczyć uv mapę i przeskalować x0.5 na osi x ("s"+"x"+"0.5") 1
Amonther Napisano 9 Październik 2020 Autor Napisano 9 Październik 2020 Właśnie workaround zrobiony oczywiście, za radą towarzyszy blenderowców na fejsie, ale nie mogłem tego odpuścić bo wydawało mi się to niemożliwe, żeby zamiast rozkładać uvke to ją rozciągało tak. Dzięki wielkie! Nie rozumiem dlaczego bez shadera unwrap tak kaszani sprawę ale dobra... bierę to bez gadania. :)
ozogonkiem Napisano 13 Październik 2020 Napisano 13 Październik 2020 Rozumiem że sprawa rozwiązana, ale myślę że warto dopowiedzieć czemu tak jest 😛 Jak rozkładasz UV, korzystasz z pewnej przestrzeni która rozciąga się na dwóch osiach od punktu (0,0), do punktu (1,1). Tekstura, która załadujesz jest mapowana tak, żeby mieściła się w tych punktach. Program nie zwraca uwagi na jakiego kształt Po prostu dopasowuje współrzędne do rozdzielczości. Jeżeli chcesz pracować na prostokątnej teksturze i widzieć takie kształty wysp jaki masz w rzeczywistości, możesz zmienić Aspect Ratio w widoku edycji UV. Klikasz N > Zakładka View > Display > Aspect Ratio. Tak jak napisał Tvaroog, otwierając i zaznaczając teksturę w shader edytorze, możesz podczas Unwrap zaznaczyć Correct Aspect i wtedy dopasuje Ci mapowanie właśnie pod tę teksturę. Jeżeli masz kilka tekstur z różnymi aspect ratio, musisz zaznaczyć tę której ratio ma być używane :v Takie dodatkowe informacje, gdyby ktoś kiedyś natrafił na ten temat 😄 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się