Acziiii Napisano 4 Styczeń 2021 Napisano 4 Styczeń 2021 Witam chciałbym zadać pytanko apropo kursów ,chciałbym pracować na mayi nie mam wykształcenia w tym kierunku. Więc chciałem się dowiedzieć czy istnieją kursy płatne po których mam prace ,pisze tutaj bo najbardziej chciałbym pracowac na mayi ,ale jesli ktos ma wiedze na temat istnienia takich kursów na inne programy 3d bardzo prosiłbym o odpowiedz . z góry dziekuje
Sebazx6r Napisano 4 Styczeń 2021 Napisano 4 Styczeń 2021 - digitaltutors Youtube na wlasna reke - gnomon workshop , Ianimate Nawet na gumrodzie są kursy lub różne patronaty. Wiesz Maya jest soft tylko ,ale to dość szerokie pojęcie, są specjalizacje. Nie musisz umieć całej Mayki by sie w niej poruszać. W sumie dobrze jest zaczać od bycia lekkim generalistą. Prace kurs nie daje tylko portfolio i umiejętności. Osobiście skończylem Drimagine ,ale i tak uważam ,że więkrzości uczyłem sie sam. Rok po po kilkanascie h potem juz pracowalem i siedzialem po h. Teraz troche mniej bo czlowiek sie wypali ,ale przykładowo w święta poszerzałem wiedze z pythona (YT) by przeskoczyc na pyside w Mayce przy robieniu narzędzi. I tak dziś tutki z patronite. Osobiscie kursy w Polsce raczej bym odradzał chyba ze szukasz motywacji i pkt zaczepienia i jak juz to zaoczne. Bedziesz i tak musial sam duzo obczaic ale dobrze jest cos uslyszec. Osobiscie jestem po technikum 5lat polibudzie Warszawskiej i zaczalem zabawe chyba w wieku 24-25 lat na 4 roku. I szczerze zobaczyc jakie gowno sie robi to zajmuje czas. Potem to juz nic nie bedzi ci sie podobac i po latach cos wyciagniesz i stwierdzsz ze nie wygladalo tak zle xD. Musisz wiedzieć co chcesz robic choć może być tak ,że z czasem zapragniesz zmienić specjalizacje: - rendering dzieli się często na (aset look deve czyli materialy i na lightning czyli renderowanie i wypluwanie pasów dla kompo) - modeling to teraz tez - postacie i hardsurface (te czesto dziela sie na bronie i auta). Powstaja wezzsze specjalizacje niektorzy tylko szuja inni sa lepsi w anatomii lub robia anatomie i blendshapy (czasem ze skanami czasem bez xD i tu wychodzi szydlo z worka) - smulacje ubran wlosów - grooming przygotowywanie wlosow sierci zwierzat - fryzury i siersciuchy to tez czesto 2 osobne specjalizacje - charatekter artist - nie kazdy texturuje czasem robi to oddzielny dzial ale czasem robi sie calosc jak w Axis studio w Pi robia to oddzielne dzialy I teraz soft - poligony to mozesz stawiac gdzie chcesz aczklowiek dobrze jest umiec soft pipelinowy - marvelous designer do ciuchow ale jak umiesz zrobic z lapy lub symulujac to kogo to obchodzi wazny jest efekt - rzezba detal Zbrush , mudbox - animacja, rigi - Maya i to sa juz 2 rozne specjalizacje. Dobrze jak rigerzy skryptuja i robia narzedzia. Tu python , pyside. - retopo maya, topogun obojetne w sumie grun by zrobic topologi i uv - grooming Yeti ,x-gen w mayce. W hudinim tez groomouja - symulacje w mayce u nas wciac ncloth choc pojawil sie bifrost ale tez symki robia w Hudym w velumie. Prostrze rzeczy czasem w Marvelousie - rendering Arnold , Vray w Mayce/Maxie , Redshift. W Hudym Mantra arnold. Duze sceny renderuje sie w zewnetrznych softach Clarisse rendering etc... - compo w Afterze (ty reklaam mala), Nuke. Skladka/online w Smoke etc zbalansowanie kolorow wstepne) kolor korekcja dlaej na jakis machinach z panelami - symualcje zniszcez u nas robia w hudym jakies partykle ale w mayce tez mozna chocby w bifroscie ocena wode ale to juz zalezy od studia. Jakos fx to teraz hudini. - zapomnialbym o textrach. Substance painter Designer. - tak jak desinger to genrerator stawiasz nody troche mozna umic , tak uzywanie substance to glownie materialy i maski. Mari tez lapie wiatr w zagle do ogromny textur creturesow chyba tylko ono sie nada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się