ca mel Napisano 18 Marzec 2021 Napisano 18 Marzec 2021 Czołem drogie panie i panowie. Pytania dotyczą warstw animacji w majce.Czy jest możliwość wyłączenia podglądu krzywych z innych warstw, gdy jesteśmy na danej warstwie? Zaznaczam kontrolkę animacji i widzę wszystkie inne krzywe, co bardzo przeszkadza przy wielu warstwach i dużych różnicach w krzywych. Gdy kliknę nazwę warstwy (wybiorę ją znów, chociaż na niej jestem), widać tylko te krzywe, co trzeba, ale po zmianie kontrolki (nadal na tej samej warstwie), znowu widać wszystkie krzywe z wielu warstw, póki znów nie kliknę nazwy aktualnej warstwy. Może jest gdzieś opcja, żeby to wyłączyć? Doszedłem do tego, że przynajmniej nie mogę ich zaznaczać, ale w ogóle przewlekle nie chciałbym ich widzieć, bo źle wpływają na autozoom graph editora i nadal też niechcący można im zaznaczyć tangensy. Druga rzecz - w channel boxie nie widzę zaznaczonych na czerwono kluczy, gdy pracuję na warstwach. Patrzę, że podpina się tam blender krzywych animacji i stąd z pewnością zmiana koloru. Ale czy da się jakoś wyłączyć ten widok, czyli widzieć tylko czerwone klucze aktualnej krzywej, a nie turkusowe oznaczenie, że kanał jest czymś sterowany? Wydaje mi się, że w starszej majce (przesiadłem się z 2016 na 2020), było wszystko jak trzeba. Na obrazku z załącznika narysowałem, o co mi chodzi. Z góry dzięki 😆
ca mel Napisano 19 Marzec 2021 Autor Napisano 19 Marzec 2021 Dobra, ogarnięte, jest do tego schowana opcja w graph editorze. 1 1
ca mel Napisano 22 Marzec 2021 Autor Napisano 22 Marzec 2021 Heh, jednak raz to działa, dwa razy nie. Czasem, gdy jest bardzo dużo krzywych, np. od mimiki, nadal kaszani się to wyświetlanie i widać template z innych warstw. Szczególnie gdy wybieramy kontrolki z jakiegoś rig pickera czy bezpośrednio z shelfa.Machnąłem na szybko skrypt, który naprawia problem. Gdy jest włączony - działa w tle i po każdej zmianie selekcji "klika za nas" nazwę aktualnej warstwy, więc jeszcze raz wybrana, nie pokaże zawartości innych. Uruchomiony jeszcze raz, skrypt wyłącza swoje działanie. Może się komuś przyda: /// Anim Layer Batch Select /// global int $setFocusAtCurrentAnimLayerId; global string $selekcjaZapisana[]; clear $selekcjaZapisana; proc int setFocusAtCurrentAnimLayer() { global string $gSelectedAnimLayers[]; global string $selekcjaZapisana[]; string $ostatniAktualny, $ostatniZapisany; if ( size($gSelectedAnimLayers) ) { $selekcja = `ls -os`; if (size($selekcja)) $ostatniAktualny = $selekcja[size($selekcja)-1]; if (size($selekcjaZapisana)) $ostatniZapisany = $selekcjaZapisana[size($selekcjaZapisana)-1]; if ($ostatniAktualny == $ostatniZapisany) return 0; $selekcjaZapisana = $selekcja; for ($myLayer in $gSelectedAnimLayers) animLayerEditorOnSelect $myLayer 1; // print ("Anim layer: "); print $gSelectedAnimLayers; return 0; } } if ($setFocusAtCurrentAnimLayerId) { scriptJob -kill $setFocusAtCurrentAnimLayerId -force; $setFocusAtCurrentAnimLayerId = 0; inViewMessage -smg ("Animation layer: Focus <hl>Off</hl>") -fade -pos topCenter; print ("Animation layer: Focus Off.\n"); } else { $setFocusAtCurrentAnimLayerId = `scriptJob -event "SelectionChanged" setFocusAtCurrentAnimLayer`; inViewMessage -smg ("Animation layer: Focus <hl>On</hl>") -fade -pos topCenter; print ("Animation layer: Focus On.\n"); } /// finito /// 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się