Napisano 16 Sierpień 20222 l Witam ! Podchodzę do tematu hobbistycznie, próbuje nauczyć się tworzenia realistycznych scen przy użyciu Mayi i RenderMana. Kupiłem poradniki, modelowanie, anmacja renderowanie. Przeważnie z Udemy. Ale ja nie o tym - zaczynam od nieśmiertelnej puszki coli - wymodelowałem ją ale co dalej - czy jest jakiś kurs który podchodzi KOMPLEKSOWO do tematu ? Z tego, co widzę to one są podzielone i żaden nie zazębia się z drugim - osobiście potrzebuje pięciu - modelowanie, teksturowanie (i wszystko co sie z tym wiąże), budowanie sceny (światła, kamery otoczenie), animacja no i renderowanie. takie kursy są ale np. każdy opera się na innym przykładzie, modelu itp. No i teraz utknąłem bo nie umiem wyświetlić mapy uv na tej nieszczesnej puszce coli - oczywiscie jak wybieram RM jako renderer,w arnoldzie jest ok. To tylko przykład - wiem, że trzeba się uczyć w praktyce ale potrzebne są jakieś wspólne podstawy co robić. Jeżeli znacie takie kursy textury, mapy uv w Mayi i RM to podzielcie się proszę linkami.
Napisano 16 Sierpień 20222 l 2 godziny temu, yabba235 napisał: No i teraz utknąłem bo nie umiem wyświetlić mapy uv na tej nieszczesnej puszce coli - oczywiscie jak wybieram RM jako renderer,w arnoldzie jest ok A prx shader jest na obiekcie? Na https://www.fxphd.com/courses/ masz do rendermana, ale najnowszy to jest z 2019 a reszta od 2015 w dół no i oczywiście strona pixara https://renderman.pixar.com/learn. Renderman fajny silnik, ale jeden z trudniejszych
Napisano 20 Styczeń 20232 l Może spróbuj 3Delight mają fajną renderfarmę + punkty renderowania które się tak szybko nie kończą. W sumie też możesz mieć mało tutoriali, ale ja dałem rade z HDRI i wyrenderowaniem np. postaci. Szybki jest 😉
Napisano 25 Styczeń 20232 l A dlaczego akurat renderman? Skoro jesteś początkujący to może warto zacząć od arnolda bo na yt jest masa tutoriali.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto