Keeper of the lighter Napisano 16 Luty 2023 Napisano 16 Luty 2023 Witam, potrzebuję opinii i szczerych( niekoniecznie do bólu) odpowiedzi na kilka pytań związanych z pracą a zwłaszcza początkami, także z góry wielkie dzięki dla tych którzy przebrną przez te moje lamenty. Przygodę z grafiką zacząłem za granicą około 2016 roku. Uczęszczałem na różne uczelnie jednocześnie pracując (głownie w gastronomii) i niestety żadnej z nich nie ukończyłem. Głównie ukierunkowany byłem na modelowanie 3d (maya, 3dsmax, zbrush) jak i rysunek koncepcyjny (PS). Jako perfekcjonista sam sobie utrudniałem życie i nie kończyłem prac, a ostatnia uczelnia która była światełkiem w tunelu po prostu mnie przerosła (mentalnie został ze mnie wrak zanim ją zacząłem). Lata mijają, zaczynam wygrzebywać się z depresji i potrzebuję w miarę obiektywnego spojrzenia na sytuacje. Kilka pytań jakie mam to, czy waszym zdaniem jest sens próbować moich sił w tej branży? Grafika jak i kreatywna praca były moją pasją, jednak po latach porażek mocno odbiło się to na mojej psychice Czy wiek ma wpływ na prace w tej branży? Zawsze myślałem że portfolio to podstawa przy zatrudnieniu niezależnie od wieku, ale niedługo kończę 28 lat, nie mam konkretnego portfolia a branża z roku na rok jest coraz bardziej konkurencyjna. Jak wyglądają zarobki po roku/dwóch i jak się wkręcić na początkującą płatną pozycje w jakiejkolwiek firmie jako artysta 3d? Mimo że w Polsce jestem w stanie zarabiać 3-4tyś jako kucharz bez zawodu to uważam że jakakolwiek praca z grafiką miała by dla mnie lepszą przyszłość. To plan na dłuższą metę, ale bardziej zależało by mi na doświadczeniu w firmie niżeli szukaniu chętnych jako freelancer. Mam wrażenie że pracując na pół etatu w kuchni i szkoląc się/ budując portfolio, pierwszą pracę za psie pieniądze zobaczę za dobrych kilka lat. Nie chcę sobie ucinać skrzydeł przed startem, ale potrzebuje szczerego spojrzenia na sytuację od kogoś z wiedzą i doświadczeniem. W razie potrzeby mogę załączyć jakieś pracę ale można założyć że jestem to poziomie podstawowym Z góry wielkie dzięki
KLICEK Napisano 16 Luty 2023 Napisano 16 Luty 2023 poka folio, nawet te szczatkowe rzeczy ktore robiles to latwo bedzie stwierdzic czy masz isc do Zabki na kase czy do roboty 🙂
Keeper of the lighter Napisano 17 Luty 2023 Autor Napisano 17 Luty 2023 Dzięki za odpowiedź. Low poly czy stylized to szybki wgląd na sketchfabie https://sketchfab.com/k.jaruga95 Folio nie składałem bo uważałem że nie mam z czego. Najbardziej skończone jest chyba to Camaro. Postać na etapie (nieskończonego) block out'u (basemesh był gotowy), wybrałem trudny koncept i nie dałem rady go skończyć. Większość assetów z dioramy ma oddzielne rendery, ale oświetlenie w zbrushu ewidentnie mi nie szło. Mam jeszcze kilka modeli, ale w gorszym stanie także można to uznać za najlepsze prace 2
RK Napisano 18 Luty 2023 Napisano 18 Luty 2023 Stary- warto. Nie chodzi o to że poziom super, hur dur- bo to w produkcji gier w 80% przypadków nie ma aż tak gigantycznego znaczenia. Spójrz na to z najniższego pułapu, bez porównywania się do super uber wymiataczy. Firmom zawsze potrzebne są solidne woły robocze- ludzie którzy zrobią te setki mało fascynujących assetów i zrobią je solidnie, kompetentnie i sprawnie technicznie. To solidna, uczciwa, rzemieślnicza robota z której można dobrze żyć, także- skoro to Twoja pasja, lubisz to robić- to śmiało. Nawet jeśli pozostaniesz na obecnym poziomie (który ABSOLUTNIE nie jest zły, to nie krytyka)- to już jesteś na poziomie na którym zarobisz więcej niż te 3-4. Po roku- dwóch będziesz miał stabilną pracę, a z czasem nabierzesz expa, portfolio spuchnie, poczujesz się bezpieczniej. Moim zdaniem- win. Jako art dir dostając prace na tym poziomie- zatrudniłbym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się