Jump to content

Potrzebna opinia czy warto dalej próbować


Keeper of the lighter

Recommended Posts

Witam,

potrzebuję opinii i szczerych( niekoniecznie do bólu) odpowiedzi na kilka pytań związanych z pracą a zwłaszcza początkami, także z góry wielkie dzięki dla tych którzy przebrną przez te moje lamenty. 

Przygodę z grafiką zacząłem za granicą około 2016 roku. Uczęszczałem na różne uczelnie jednocześnie pracując (głownie w gastronomii) i niestety żadnej z nich nie ukończyłem. Głównie ukierunkowany byłem na modelowanie 3d (maya, 3dsmax, zbrush) jak i rysunek koncepcyjny (PS). Jako perfekcjonista sam sobie utrudniałem życie i nie kończyłem prac, a ostatnia uczelnia która była światełkiem w tunelu po prostu mnie przerosła (mentalnie został ze mnie wrak zanim ją zacząłem). Lata mijają, zaczynam wygrzebywać się z depresji i potrzebuję w miarę obiektywnego spojrzenia na sytuacje.

Kilka pytań jakie mam to, czy waszym zdaniem jest sens próbować moich sił w tej branży? Grafika jak i kreatywna praca były moją pasją, jednak po latach porażek mocno odbiło się to na mojej psychice

Czy wiek ma wpływ na prace w tej branży? Zawsze myślałem że portfolio to podstawa przy zatrudnieniu niezależnie od wieku, ale niedługo kończę 28 lat, nie mam konkretnego portfolia a branża z roku na rok jest coraz bardziej konkurencyjna.

Jak wyglądają zarobki po roku/dwóch i jak się wkręcić na początkującą płatną pozycje w jakiejkolwiek firmie jako artysta 3d? Mimo że w Polsce jestem w stanie zarabiać 3-4tyś jako kucharz bez zawodu to uważam że jakakolwiek praca z grafiką miała by dla mnie lepszą przyszłość. To plan na dłuższą metę, ale bardziej zależało by mi na doświadczeniu w firmie niżeli szukaniu chętnych jako freelancer.

Mam wrażenie że pracując na pół etatu w kuchni i szkoląc się/ budując portfolio, pierwszą pracę za psie pieniądze zobaczę za dobrych kilka lat. Nie chcę sobie ucinać skrzydeł przed startem, ale potrzebuje szczerego spojrzenia na sytuację od kogoś z wiedzą i doświadczeniem.

W razie potrzeby mogę załączyć jakieś pracę ale można założyć że jestem to poziomie podstawowym

Z góry wielkie dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Low poly czy stylized to szybki wgląd na sketchfabie https://sketchfab.com/k.jaruga95
Folio nie składałem bo uważałem że nie mam z czego. Najbardziej skończone jest chyba to Camaro. Postać na etapie (nieskończonego) block out'u (basemesh był gotowy), wybrałem trudny koncept i nie dałem rady go skończyć. Większość assetów z dioramy ma oddzielne rendery, ale oświetlenie w zbrushu ewidentnie mi nie szło. Mam jeszcze kilka modeli, ale w gorszym stanie także można to uznać za najlepsze prace

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

ren.jpg

6.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stary- warto. Nie chodzi o to że poziom super, hur dur- bo to w produkcji gier w 80% przypadków nie ma aż tak gigantycznego znaczenia. Spójrz na to z najniższego pułapu, bez porównywania się do super uber wymiataczy. Firmom zawsze potrzebne są solidne woły robocze- ludzie którzy zrobią te setki mało fascynujących assetów i zrobią je solidnie, kompetentnie i sprawnie technicznie. To solidna, uczciwa, rzemieślnicza robota z której można dobrze żyć, także- skoro to Twoja pasja, lubisz to robić- to śmiało. Nawet jeśli pozostaniesz na obecnym poziomie (który ABSOLUTNIE nie jest zły, to nie krytyka)- to już jesteś na poziomie na którym zarobisz więcej niż te 3-4. Po roku- dwóch będziesz miał stabilną pracę, a z czasem nabierzesz expa, portfolio spuchnie, poczujesz się bezpieczniej. Moim zdaniem- win. Jako art dir dostając prace na tym poziomie- zatrudniłbym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy