Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jakis czas temu pokazalem ten obiekt liczony renderem default MAXa, po mojej przesiadce na Brazil i chwili wolnego czasu wyrenderowalem konika jeszce raz tym razem Brazilem. tak z czystej ciekawosci jaka bedzie roznica.

pare szczegolow technicznych...

- konik jak juz pisalem to MAXowe NURBSy

- material to brazil advanced

- oswietlenie: braziloski skylight, 2 brazil disc area oraz 2 brazilowskie spoty dla generowania specular na obiekcie

- brazil 1.0

 

dodam jesze, ze nic nie podkrecalem w 2D.

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niezła jakość Brazila, dobry ten render!!! Ale i tak uważam że dużo zależy od umiejętności a nie od programu. Oczywiście mówię tu cały czas o "silniku" a nie o scenie.

Jak się robi takie backgrundy? (a może to gotowiec mocno rozmyt?)

Napisano

buahhaa...maxdefault - to chyba Scanline, ale mogę się mylić ;] Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem.

W sumie to nie wiem co chciałeś udowodnić, bo wynik "konfrontacji" był raczej nieunikniony :)

nie wykorzystałeś też raczej większości możliwości brazila, scena jest na to za mało skomplikowana także brazil i tak za słabo zniszczył snanline'a.

ale fakt faktem, że ze scanline'a można wyciągnąć więcej niż wyciąga z brazila przeciętny user;]

Napisano

swietnie Kulki ... pewnie o ten specular ci chodzilo ... ;)

 

a ja bym jeszcze dodal lekki specular bloom w PS`ie ;) chyba ostatnio z nim przesadzam ale warto ...

Napisano
Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem.

 

no nie wiem w 3ds max 4 i 5 nie było mentala (że już nie wspomnę o maxie 3, 2 i Dosowej wersji 3D STUDIO) :P

Napisano

Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności.

Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.

Napisano

Kulki - w sumie nie wiem jak na to patrzeć. Faktem oczywistym jest, że gdy "przesiadamy" się na coś lepszego - automatycznie zapał i miłe cechy związane z poprzednim "rozwiązaniem" się zatracają... To właśnie widać w Twojej wersji dla scanline, po prostu można by to zrobić lepiej -> pytanie tylko czy warto, czy jest sens, co z tego... ale to już niech każdy sobie odpowie:)

 

 

Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności.

Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.

(offtopic)

Zegar w Amidze 500 = 7.14 MHz

 

Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity!

 

Pozdro

Napisano

Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity!

 

Pozdro

 

 

Poniewż jestem użytkownikiem Lightwave3D mam nadzieję że firma Newtek poprawi radiosity w następnych wersjach (narazie ani widu ani słychu - i może to potrwać za długo - a wtedy będzie za poźno) Narazie użytkownicy tego programu ratują się jak mogą (wspaniały plugin SG_AmbOcc_Exp, Ogo_Hikari, PlugPak, FPrime). Co do powolniastego "Pseudo-radiosity" to nie jest on pseudo jednakże przy ustawieniu montecarlo i bounce lights na poziomie 8

potrzebny jest komputer typu Silicon Grafics w najnowszej wersji!!!!!!!!!!!:(

Uwielbiam ten program (a szczegolnie modelera) i będę czekał. Pozostaje mi dopracowywanie metod typu "fake radiosity" i czekanie.... (Wszystkie zastępcze metody radiosity mają wielką wadę - brak bounce lights.....:((((

Napisano

nie mialem netu od soboty a tu takie dysputy teraz widze.

dla Salwatora tego scanelina robilem max5.0 i stad to cale zamieszanie.

no i pochwala od Marcina to nie takie byleco;)

pozdr

Napisano

A mi sie baaaardzo podoba...taki fajniutki konik i do tego stylizacja na rzezbe...rewelacja jak dla mnie to juz dzis moze stanac w moim ogroku koniecznie z Twoim autografem :)

Tak powaznie, to widze, ze z nurbsami jestes na Ty i fajnie to udowodniles, scena bardzo przyjemna bo...jej nie ma, po prostu fajny dorbry model, ktory ma w sobie to cos!

Napisano

hmm a zapytam co mi szkodzi.

 

Mozesz pokazac screeny z maxa jak sa ustawione swiatla w scenie, parametry itp. (badz podeslac na emaila jak wolisz).

 

Serdecznosci.:)

Napisano

Właśnie - może siateczka i oświetlenie?

Cały czas mnie interesuje ten backgrund + oświetlenie jak się taki robi?

Ładnie muszą wyglądać objekty na tle takiej sceny.

Próbuję coś zrobić podobnego z teksturą przechodzącą w podłoże w tle + oświetlenie od tyłu ale coś mi nie za bardzo nie wychodzi.

Plis....

Napisano

Pionier, Savoy!

pokaze co i jak ale dopiero kolo poniedzialku bo narazie zarobiony jestem, jutro bede pijany bo sa andrzejki a w niedziele i poniedzialem zarobiony jestem.

Napisano

hmmm.... zdaje sie, ze kilka osob prosilo mnie o przepis na takie tlo. wiec spelniam obywatelski obowiazek i juz nadrabiam zaleglosci ale ze jest kolo pierwszej nad ranem to sie bede streszczal.

generalnie chodzi o to aby kozystac z zasad ktore obowiazuja w standardowej fotografii... wiec background! spojzcie na jego przekroj jest bardzo okragly. cala tajemnica ladnie wygladajacych na nim swiatel to uzywanie jednoczesnie SKYLIGHTa [GI] i swiatel kierunkowych, w TV ja i w fotografii znacznie lepiej wygladaja obiekty biale barwione swiatlem [w tym przypadku niebieski byl SKYLIGHT jak i swiatlo nr2] background jest matowy, co do swiatel to sile i kolor SKYLIGHTa widac na obrazku pozostale swiatla swiecace na diffuse mialo cos w okolocy 0,5.

opisze za co odpowiadaja poszczegole swiatla:

1 cien i diffuse

2 cien i diffuse

3 i 5 specular na obiekcie

4 nie widzialo konika robilo tylko ta poswiate wogol niego na tle

Napisano

he he.. Tak czułem że backgrund będzie zakrzywiony z podłoża.

Te niestandartowe kolory (niebieski) + perfekcyjnie ustawiony DoF - dały niezły efekt.

Zabieram się do testowania (oczywiście w Lightwave3D)

Dzięki.

Pozdrawiam

Napisano

heh. a ja sie zastanawiam czy jakby zamienic te obraki czy ktos by poznal co renderowane scanlinem a co brazilem :) . gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy.

powiedzcie mi w ktorym miejscu brazil na tym obrazku wygrywa? dla mnie to bezmyslny zachwyt: o to brazli! ale sliczne! scanline fe!

Napisano
gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy.

zabawy bylo...

ale to mile co piszesz zwlaszcza o scanelinie.

Napisano

to jest poro

 

i ja jako wileki milosnik i krzewiciel finskiej humppy postanowilem poro umiescic w awatarku :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności