Kulki Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 jakis czas temu pokazalem ten obiekt liczony renderem default MAXa, po mojej przesiadce na Brazil i chwili wolnego czasu wyrenderowalem konika jeszce raz tym razem Brazilem. tak z czystej ciekawosci jaka bedzie roznica. pare szczegolow technicznych... - konik jak juz pisalem to MAXowe NURBSy - material to brazil advanced - oswietlenie: braziloski skylight, 2 brazil disc area oraz 2 brazilowskie spoty dla generowania specular na obiekcie - brazil 1.0 dodam jesze, ze nic nie podkrecalem w 2D.
Kulki Napisano 20 Listopad 2004 Autor Napisano 20 Listopad 2004 dla porownania stara wersja liczona scanelinem.
Gość Savoy Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 Niezła jakość Brazila, dobry ten render!!! Ale i tak uważam że dużo zależy od umiejętności a nie od programu. Oczywiście mówię tu cały czas o "silniku" a nie o scenie. Jak się robi takie backgrundy? (a może to gotowiec mocno rozmyt?)
Kulki Napisano 20 Listopad 2004 Autor Napisano 20 Listopad 2004 Savoy zadnych gotowcow :/ cale tlo to 100% 3D... liczone razem z konikiem oczywiscie a nie ze jakie wklejanki potem.
Salvator Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 buahhaa...maxdefault - to chyba Scanline, ale mogę się mylić ;] Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem. W sumie to nie wiem co chciałeś udowodnić, bo wynik "konfrontacji" był raczej nieunikniony :) nie wykorzystałeś też raczej większości możliwości brazila, scena jest na to za mało skomplikowana także brazil i tak za słabo zniszczył snanline'a. ale fakt faktem, że ze scanline'a można wyciągnąć więcej niż wyciąga z brazila przeciętny user;]
Pionier Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 bardzo przyjemnie wyglada ten render z brazila :) Pozdrawiam
Marcin Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 swietnie Kulki ... pewnie o ten specular ci chodzilo ... ;) a ja bym jeszcze dodal lekki specular bloom w PS`ie ;) chyba ostatnio z nim przesadzam ale warto ...
tweety Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem. no nie wiem w 3ds max 4 i 5 nie było mentala (że już nie wspomnę o maxie 3, 2 i Dosowej wersji 3D STUDIO) :P
Gość Savoy Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności. Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.
MareG Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 Kulki - w sumie nie wiem jak na to patrzeć. Faktem oczywistym jest, że gdy "przesiadamy" się na coś lepszego - automatycznie zapał i miłe cechy związane z poprzednim "rozwiązaniem" się zatracają... To właśnie widać w Twojej wersji dla scanline, po prostu można by to zrobić lepiej -> pytanie tylko czy warto, czy jest sens, co z tego... ale to już niech każdy sobie odpowie:) Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności. Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem. (offtopic) Zegar w Amidze 500 = 7.14 MHz Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity! Pozdro
Gość Savoy Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity! Pozdro Poniewż jestem użytkownikiem Lightwave3D mam nadzieję że firma Newtek poprawi radiosity w następnych wersjach (narazie ani widu ani słychu - i może to potrwać za długo - a wtedy będzie za poźno) Narazie użytkownicy tego programu ratują się jak mogą (wspaniały plugin SG_AmbOcc_Exp, Ogo_Hikari, PlugPak, FPrime). Co do powolniastego "Pseudo-radiosity" to nie jest on pseudo jednakże przy ustawieniu montecarlo i bounce lights na poziomie 8 potrzebny jest komputer typu Silicon Grafics w najnowszej wersji!!!!!!!!!!!:( Uwielbiam ten program (a szczegolnie modelera) i będę czekał. Pozostaje mi dopracowywanie metod typu "fake radiosity" i czekanie.... (Wszystkie zastępcze metody radiosity mają wielką wadę - brak bounce lights.....:((((
Kulki Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 nie mialem netu od soboty a tu takie dysputy teraz widze. dla Salwatora tego scanelina robilem max5.0 i stad to cale zamieszanie. no i pochwala od Marcina to nie takie byleco;) pozdr
Zelazko Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 A mi sie baaaardzo podoba...taki fajniutki konik i do tego stylizacja na rzezbe...rewelacja jak dla mnie to juz dzis moze stanac w moim ogroku koniecznie z Twoim autografem :) Tak powaznie, to widze, ze z nurbsami jestes na Ty i fajnie to udowodniles, scena bardzo przyjemna bo...jej nie ma, po prostu fajny dorbry model, ktory ma w sobie to cos!
Zelazko Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 zniknela mi literka...chodzilo mi o ogrodek a nie ogorek :)
Kulki Napisano 25 Listopad 2004 Autor Napisano 25 Listopad 2004 Zelazko! Ty mi tu z literkami nie sciemniaj... jak masz jakies zlecenie z Leonardem na wydaniu to wiesz... ;)
Pionier Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 hmm a zapytam co mi szkodzi. Mozesz pokazac screeny z maxa jak sa ustawione swiatla w scenie, parametry itp. (badz podeslac na emaila jak wolisz). Serdecznosci.:)
Gość Savoy Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 Właśnie - może siateczka i oświetlenie? Cały czas mnie interesuje ten backgrund + oświetlenie jak się taki robi? Ładnie muszą wyglądać objekty na tle takiej sceny. Próbuję coś zrobić podobnego z teksturą przechodzącą w podłoże w tle + oświetlenie od tyłu ale coś mi nie za bardzo nie wychodzi. Plis....
Kulki Napisano 26 Listopad 2004 Autor Napisano 26 Listopad 2004 Pionier, Savoy! pokaze co i jak ale dopiero kolo poniedzialku bo narazie zarobiony jestem, jutro bede pijany bo sa andrzejki a w niedziele i poniedzialem zarobiony jestem.
Pionier Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 Savoy, dokladnie;) ok to poczekamy. Pozdrawiam
asblaze Napisano 27 Listopad 2004 Napisano 27 Listopad 2004 Kulki.... podziwiam opanowanie nurbsow maxowych :) sliczny konik.
Kulki Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 hmmm.... zdaje sie, ze kilka osob prosilo mnie o przepis na takie tlo. wiec spelniam obywatelski obowiazek i juz nadrabiam zaleglosci ale ze jest kolo pierwszej nad ranem to sie bede streszczal. generalnie chodzi o to aby kozystac z zasad ktore obowiazuja w standardowej fotografii... wiec background! spojzcie na jego przekroj jest bardzo okragly. cala tajemnica ladnie wygladajacych na nim swiatel to uzywanie jednoczesnie SKYLIGHTa [GI] i swiatel kierunkowych, w TV ja i w fotografii znacznie lepiej wygladaja obiekty biale barwione swiatlem [w tym przypadku niebieski byl SKYLIGHT jak i swiatlo nr2] background jest matowy, co do swiatel to sile i kolor SKYLIGHTa widac na obrazku pozostale swiatla swiecace na diffuse mialo cos w okolocy 0,5. opisze za co odpowiadaja poszczegole swiatla: 1 cien i diffuse 2 cien i diffuse 3 i 5 specular na obiekcie 4 nie widzialo konika robilo tylko ta poswiate wogol niego na tle
Kulki Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 i jakby co to nie odgrzewam tematow! kilka osob mnie o to prosilo, co zreszta widac na postach powyzej.
Gość Savoy Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 he he.. Tak czułem że backgrund będzie zakrzywiony z podłoża. Te niestandartowe kolory (niebieski) + perfekcyjnie ustawiony DoF - dały niezły efekt. Zabieram się do testowania (oczywiście w Lightwave3D) Dzięki. Pozdrawiam
Gość P. Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 heh. a ja sie zastanawiam czy jakby zamienic te obraki czy ktos by poznal co renderowane scanlinem a co brazilem :) . gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy. powiedzcie mi w ktorym miejscu brazil na tym obrazku wygrywa? dla mnie to bezmyslny zachwyt: o to brazli! ale sliczne! scanline fe!
Kulki Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy. zabawy bylo... ale to mile co piszesz zwlaszcza o scanelinie.
KLICEK Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 P. boze cos ty zrobil z awatarem ? zaraz zmieniaj na sigme i pi ;)
Gość P. Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 to jest poro i ja jako wileki milosnik i krzewiciel finskiej humppy postanowilem poro umiescic w awatarku :)
Kulki Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 P. zrobiles nowa prace to daj sobie nowego topica w galerii a nie mi tu smiecisz w watku;)
KLICEK Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 bardzo interesujacy watek (zeby nie bylo ze robie ot) P. i tak wolalem signe ;) a poro jest zacny ;)
Gość P. Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 niestety to nie moja a bardzo zaluje http://www.humppa.com/ a jak ktos chce posluchac norweskej humpy to prosze http://www.zvuki.ru/A/P/37694 a jeden z moich ulubionych kawalkow to Lusijan Humppa http://www.zvuki.ru/T/P/30128/mp3/6?http
Rekomendowane odpowiedzi