Napisano 20 Listopad 200420 l jakis czas temu pokazalem ten obiekt liczony renderem default MAXa, po mojej przesiadce na Brazil i chwili wolnego czasu wyrenderowalem konika jeszce raz tym razem Brazilem. tak z czystej ciekawosci jaka bedzie roznica. pare szczegolow technicznych... - konik jak juz pisalem to MAXowe NURBSy - material to brazil advanced - oswietlenie: braziloski skylight, 2 brazil disc area oraz 2 brazilowskie spoty dla generowania specular na obiekcie - brazil 1.0 dodam jesze, ze nic nie podkrecalem w 2D.
Napisano 20 Listopad 200420 l Niezła jakość Brazila, dobry ten render!!! Ale i tak uważam że dużo zależy od umiejętności a nie od programu. Oczywiście mówię tu cały czas o "silniku" a nie o scenie. Jak się robi takie backgrundy? (a może to gotowiec mocno rozmyt?)
Napisano 20 Listopad 200420 l Autor Savoy zadnych gotowcow :/ cale tlo to 100% 3D... liczone razem z konikiem oczywiscie a nie ze jakie wklejanki potem.
Napisano 20 Listopad 200420 l buahhaa...maxdefault - to chyba Scanline, ale mogę się mylić ;] Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem. W sumie to nie wiem co chciałeś udowodnić, bo wynik "konfrontacji" był raczej nieunikniony :) nie wykorzystałeś też raczej większości możliwości brazila, scena jest na to za mało skomplikowana także brazil i tak za słabo zniszczył snanline'a. ale fakt faktem, że ze scanline'a można wyciągnąć więcej niż wyciąga z brazila przeciętny user;]
Napisano 20 Listopad 200420 l swietnie Kulki ... pewnie o ten specular ci chodzilo ... ;) a ja bym jeszcze dodal lekki specular bloom w PS`ie ;) chyba ostatnio z nim przesadzam ale warto ...
Napisano 20 Listopad 200420 l Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem. no nie wiem w 3ds max 4 i 5 nie było mentala (że już nie wspomnę o maxie 3, 2 i Dosowej wersji 3D STUDIO) :P
Napisano 20 Listopad 200420 l Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności. Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.
Napisano 21 Listopad 200420 l Kulki - w sumie nie wiem jak na to patrzeć. Faktem oczywistym jest, że gdy "przesiadamy" się na coś lepszego - automatycznie zapał i miłe cechy związane z poprzednim "rozwiązaniem" się zatracają... To właśnie widać w Twojej wersji dla scanline, po prostu można by to zrobić lepiej -> pytanie tylko czy warto, czy jest sens, co z tego... ale to już niech każdy sobie odpowie:) Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności. Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem. (offtopic) Zegar w Amidze 500 = 7.14 MHz Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity! Pozdro
Napisano 23 Listopad 200420 l Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity! Pozdro Poniewż jestem użytkownikiem Lightwave3D mam nadzieję że firma Newtek poprawi radiosity w następnych wersjach (narazie ani widu ani słychu - i może to potrwać za długo - a wtedy będzie za poźno) Narazie użytkownicy tego programu ratują się jak mogą (wspaniały plugin SG_AmbOcc_Exp, Ogo_Hikari, PlugPak, FPrime). Co do powolniastego "Pseudo-radiosity" to nie jest on pseudo jednakże przy ustawieniu montecarlo i bounce lights na poziomie 8 potrzebny jest komputer typu Silicon Grafics w najnowszej wersji!!!!!!!!!!!:( Uwielbiam ten program (a szczegolnie modelera) i będę czekał. Pozostaje mi dopracowywanie metod typu "fake radiosity" i czekanie.... (Wszystkie zastępcze metody radiosity mają wielką wadę - brak bounce lights.....:((((
Napisano 24 Listopad 200420 l Autor nie mialem netu od soboty a tu takie dysputy teraz widze. dla Salwatora tego scanelina robilem max5.0 i stad to cale zamieszanie. no i pochwala od Marcina to nie takie byleco;) pozdr
Napisano 25 Listopad 200420 l A mi sie baaaardzo podoba...taki fajniutki konik i do tego stylizacja na rzezbe...rewelacja jak dla mnie to juz dzis moze stanac w moim ogroku koniecznie z Twoim autografem :) Tak powaznie, to widze, ze z nurbsami jestes na Ty i fajnie to udowodniles, scena bardzo przyjemna bo...jej nie ma, po prostu fajny dorbry model, ktory ma w sobie to cos!
Napisano 25 Listopad 200420 l Autor Zelazko! Ty mi tu z literkami nie sciemniaj... jak masz jakies zlecenie z Leonardem na wydaniu to wiesz... ;)
Napisano 25 Listopad 200420 l hmm a zapytam co mi szkodzi. Mozesz pokazac screeny z maxa jak sa ustawione swiatla w scenie, parametry itp. (badz podeslac na emaila jak wolisz). Serdecznosci.:)
Napisano 26 Listopad 200420 l Właśnie - może siateczka i oświetlenie? Cały czas mnie interesuje ten backgrund + oświetlenie jak się taki robi? Ładnie muszą wyglądać objekty na tle takiej sceny. Próbuję coś zrobić podobnego z teksturą przechodzącą w podłoże w tle + oświetlenie od tyłu ale coś mi nie za bardzo nie wychodzi. Plis....
Napisano 26 Listopad 200420 l Autor Pionier, Savoy! pokaze co i jak ale dopiero kolo poniedzialku bo narazie zarobiony jestem, jutro bede pijany bo sa andrzejki a w niedziele i poniedzialem zarobiony jestem.
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor hmmm.... zdaje sie, ze kilka osob prosilo mnie o przepis na takie tlo. wiec spelniam obywatelski obowiazek i juz nadrabiam zaleglosci ale ze jest kolo pierwszej nad ranem to sie bede streszczal. generalnie chodzi o to aby kozystac z zasad ktore obowiazuja w standardowej fotografii... wiec background! spojzcie na jego przekroj jest bardzo okragly. cala tajemnica ladnie wygladajacych na nim swiatel to uzywanie jednoczesnie SKYLIGHTa [GI] i swiatel kierunkowych, w TV ja i w fotografii znacznie lepiej wygladaja obiekty biale barwione swiatlem [w tym przypadku niebieski byl SKYLIGHT jak i swiatlo nr2] background jest matowy, co do swiatel to sile i kolor SKYLIGHTa widac na obrazku pozostale swiatla swiecace na diffuse mialo cos w okolocy 0,5. opisze za co odpowiadaja poszczegole swiatla: 1 cien i diffuse 2 cien i diffuse 3 i 5 specular na obiekcie 4 nie widzialo konika robilo tylko ta poswiate wogol niego na tle
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor i jakby co to nie odgrzewam tematow! kilka osob mnie o to prosilo, co zreszta widac na postach powyzej.
Napisano 4 Grudzień 200420 l he he.. Tak czułem że backgrund będzie zakrzywiony z podłoża. Te niestandartowe kolory (niebieski) + perfekcyjnie ustawiony DoF - dały niezły efekt. Zabieram się do testowania (oczywiście w Lightwave3D) Dzięki. Pozdrawiam
Napisano 4 Grudzień 200420 l heh. a ja sie zastanawiam czy jakby zamienic te obraki czy ktos by poznal co renderowane scanlinem a co brazilem :) . gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy. powiedzcie mi w ktorym miejscu brazil na tym obrazku wygrywa? dla mnie to bezmyslny zachwyt: o to brazli! ale sliczne! scanline fe!
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy. zabawy bylo... ale to mile co piszesz zwlaszcza o scanelinie.
Napisano 4 Grudzień 200420 l to jest poro i ja jako wileki milosnik i krzewiciel finskiej humppy postanowilem poro umiescic w awatarku :)
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor P. zrobiles nowa prace to daj sobie nowego topica w galerii a nie mi tu smiecisz w watku;)
Napisano 4 Grudzień 200420 l bardzo interesujacy watek (zeby nie bylo ze robie ot) P. i tak wolalem signe ;) a poro jest zacny ;)
Napisano 4 Grudzień 200420 l niestety to nie moja a bardzo zaluje http://www.humppa.com/ a jak ktos chce posluchac norweskej humpy to prosze http://www.zvuki.ru/A/P/37694 a jeden z moich ulubionych kawalkow to Lusijan Humppa http://www.zvuki.ru/T/P/30128/mp3/6?http