Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

jakis czas temu pokazalem ten obiekt liczony renderem default MAXa, po mojej przesiadce na Brazil i chwili wolnego czasu wyrenderowalem konika jeszce raz tym razem Brazilem. tak z czystej ciekawosci jaka bedzie roznica.

pare szczegolow technicznych...

- konik jak juz pisalem to MAXowe NURBSy

- material to brazil advanced

- oswietlenie: braziloski skylight, 2 brazil disc area oraz 2 brazilowskie spoty dla generowania specular na obiekcie

- brazil 1.0

 

dodam jesze, ze nic nie podkrecalem w 2D.

  • Odpowiedzi 33
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niezła jakość Brazila, dobry ten render!!! Ale i tak uważam że dużo zależy od umiejętności a nie od programu. Oczywiście mówię tu cały czas o "silniku" a nie o scenie.

Jak się robi takie backgrundy? (a może to gotowiec mocno rozmyt?)

Napisano
  • Autor

Savoy zadnych gotowcow :/ cale tlo to 100% 3D... liczone razem z konikiem oczywiscie a nie ze jakie wklejanki potem.

Napisano

buahhaa...maxdefault - to chyba Scanline, ale mogę się mylić ;] Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem.

W sumie to nie wiem co chciałeś udowodnić, bo wynik "konfrontacji" był raczej nieunikniony :)

nie wykorzystałeś też raczej większości możliwości brazila, scena jest na to za mało skomplikowana także brazil i tak za słabo zniszczył snanline'a.

ale fakt faktem, że ze scanline'a można wyciągnąć więcej niż wyciąga z brazila przeciętny user;]

Napisano

swietnie Kulki ... pewnie o ten specular ci chodzilo ... ;)

 

a ja bym jeszcze dodal lekki specular bloom w PS`ie ;) chyba ostatnio z nim przesadzam ale warto ...

Napisano
Zapomniałęś, że mentalray jest także standardowo dostarczany z maxem.

 

no nie wiem w 3ds max 4 i 5 nie było mentala (że już nie wspomnę o maxie 3, 2 i Dosowej wersji 3D STUDIO) :P

Napisano

Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności.

Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.

Napisano

Kulki - w sumie nie wiem jak na to patrzeć. Faktem oczywistym jest, że gdy "przesiadamy" się na coś lepszego - automatycznie zapał i miłe cechy związane z poprzednim "rozwiązaniem" się zatracają... To właśnie widać w Twojej wersji dla scanline, po prostu można by to zrobić lepiej -> pytanie tylko czy warto, czy jest sens, co z tego... ale to już niech każdy sobie odpowie:)

 

 

Jescze za czasów Amigi 500 bawiłem się Realem 1.4 (Zegar chyba 6 Mhz i 512 kB RAMU) i dało się generować (oczywiście w Realu i Lightwave 3D raytracing był pełen - śledzenie promienia światła, a wczesne wersje Maxa nie miały ponoć pełnego raytracingu). Teraz stawka się strasznie wyrównała i wszystko leży w rękach umiejętności.

Podtrzymuję co wcześnie powiedziałem.

(offtopic)

Zegar w Amidze 500 = 7.14 MHz

 

Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity!

 

Pozdro

Napisano

Hahaha święta racja - użytkownicy 3d maxa dowiedzieli się co to raytracing dopiero w wersji R2, przy czym implementacja ta była potraktowana bardziej jako "niezrozumiały przymus" niż normalna rzecz dostępna u konkurencji od lat :) Teraz już sytuacja na szczęście unormowała się, a właściwie przechyliła na korzyść 3d maxa, REALsoft jakoś wymarł, a LW dryfuje gdzieś ze swoim powolniastym PSEUDO-radiosity!

 

Pozdro

 

 

Poniewż jestem użytkownikiem Lightwave3D mam nadzieję że firma Newtek poprawi radiosity w następnych wersjach (narazie ani widu ani słychu - i może to potrwać za długo - a wtedy będzie za poźno) Narazie użytkownicy tego programu ratują się jak mogą (wspaniały plugin SG_AmbOcc_Exp, Ogo_Hikari, PlugPak, FPrime). Co do powolniastego "Pseudo-radiosity" to nie jest on pseudo jednakże przy ustawieniu montecarlo i bounce lights na poziomie 8

potrzebny jest komputer typu Silicon Grafics w najnowszej wersji!!!!!!!!!!!:(

Uwielbiam ten program (a szczegolnie modelera) i będę czekał. Pozostaje mi dopracowywanie metod typu "fake radiosity" i czekanie.... (Wszystkie zastępcze metody radiosity mają wielką wadę - brak bounce lights.....:((((

Napisano
  • Autor

nie mialem netu od soboty a tu takie dysputy teraz widze.

dla Salwatora tego scanelina robilem max5.0 i stad to cale zamieszanie.

no i pochwala od Marcina to nie takie byleco;)

pozdr

Napisano

A mi sie baaaardzo podoba...taki fajniutki konik i do tego stylizacja na rzezbe...rewelacja jak dla mnie to juz dzis moze stanac w moim ogroku koniecznie z Twoim autografem :)

Tak powaznie, to widze, ze z nurbsami jestes na Ty i fajnie to udowodniles, scena bardzo przyjemna bo...jej nie ma, po prostu fajny dorbry model, ktory ma w sobie to cos!

Napisano
  • Autor

Zelazko! Ty mi tu z literkami nie sciemniaj... jak masz jakies zlecenie z Leonardem na wydaniu to wiesz... ;)

Napisano

hmm a zapytam co mi szkodzi.

 

Mozesz pokazac screeny z maxa jak sa ustawione swiatla w scenie, parametry itp. (badz podeslac na emaila jak wolisz).

 

Serdecznosci.:)

Napisano

Właśnie - może siateczka i oświetlenie?

Cały czas mnie interesuje ten backgrund + oświetlenie jak się taki robi?

Ładnie muszą wyglądać objekty na tle takiej sceny.

Próbuję coś zrobić podobnego z teksturą przechodzącą w podłoże w tle + oświetlenie od tyłu ale coś mi nie za bardzo nie wychodzi.

Plis....

Napisano
  • Autor

Pionier, Savoy!

pokaze co i jak ale dopiero kolo poniedzialku bo narazie zarobiony jestem, jutro bede pijany bo sa andrzejki a w niedziele i poniedzialem zarobiony jestem.

Napisano
  • Autor

hmmm.... zdaje sie, ze kilka osob prosilo mnie o przepis na takie tlo. wiec spelniam obywatelski obowiazek i juz nadrabiam zaleglosci ale ze jest kolo pierwszej nad ranem to sie bede streszczal.

generalnie chodzi o to aby kozystac z zasad ktore obowiazuja w standardowej fotografii... wiec background! spojzcie na jego przekroj jest bardzo okragly. cala tajemnica ladnie wygladajacych na nim swiatel to uzywanie jednoczesnie SKYLIGHTa [GI] i swiatel kierunkowych, w TV ja i w fotografii znacznie lepiej wygladaja obiekty biale barwione swiatlem [w tym przypadku niebieski byl SKYLIGHT jak i swiatlo nr2] background jest matowy, co do swiatel to sile i kolor SKYLIGHTa widac na obrazku pozostale swiatla swiecace na diffuse mialo cos w okolocy 0,5.

opisze za co odpowiadaja poszczegole swiatla:

1 cien i diffuse

2 cien i diffuse

3 i 5 specular na obiekcie

4 nie widzialo konika robilo tylko ta poswiate wogol niego na tle

Napisano
  • Autor

i jakby co to nie odgrzewam tematow! kilka osob mnie o to prosilo, co zreszta widac na postach powyzej.

Napisano

he he.. Tak czułem że backgrund będzie zakrzywiony z podłoża.

Te niestandartowe kolory (niebieski) + perfekcyjnie ustawiony DoF - dały niezły efekt.

Zabieram się do testowania (oczywiście w Lightwave3D)

Dzięki.

Pozdrawiam

Napisano

heh. a ja sie zastanawiam czy jakby zamienic te obraki czy ktos by poznal co renderowane scanlinem a co brazilem :) . gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy.

powiedzcie mi w ktorym miejscu brazil na tym obrazku wygrywa? dla mnie to bezmyslny zachwyt: o to brazli! ale sliczne! scanline fe!

Napisano
  • Autor
gdyby jeszcze dodac odpowiedni ambient i chwilke zabawy ze siwatelkami nikt by zobaczyl roznicy.

zabawy bylo...

ale to mile co piszesz zwlaszcza o scanelinie.

Napisano

to jest poro

 

i ja jako wileki milosnik i krzewiciel finskiej humppy postanowilem poro umiescic w awatarku :)

Napisano
  • Autor

P. zrobiles nowa prace to daj sobie nowego topica w galerii a nie mi tu smiecisz w watku;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.