Napisano 8 Maj8 Maj Hej!Pracuję nad projektem budynku w 3ds Max i chciałbym stworzyć parametryczną elewację opartą na powtarzających się elementach, które zaznaczyłem na zielono (załączam grafikę).Zależy mi, aby elewacja nie była płaska – chciałbym uzyskać efekt wypukłości/przestrzenności tych modułów.Czy możecie polecić najlepszy sposób wykonania czegoś takiego?
Napisano 8 Maj8 Maj czesc,jeden ze sposobow wykorzystuje darmowy modyfikator Spline Offset. kto zna ekwiwalent w podstawie maxa? daj znac! SplineOffset SplineOffset | ITOOSOFTzaladuj w maxie bitmape i stworz 2 osobne spliny. jeden na slupy (bialy), drugi na obrys (czarny) -skopiuj oba spliny jako reference. nadaj modyfikator Offset Spline -na slupach uzyj tych ustawien. na obrysie zmien Open Butt na Closed Line -uzyj ShpBoolean na slupach poszerzonych -jako operacje wybierz Intersect i kliknij na oryginalnym spline obrysu. gdy zniknie, uzyj Unhide All -kliknij na ostatni objekt z listy, wtedy Add Operands - dodaj obrys (pogrubiony). zmien ostatni operator na Union -na liscie kliknij z powrotem na pierwszy obiekt listy. dodaj modyfikator Spline Chamfer -nadaj Extrude i cokolwiek innego potrzebujesz w stacku ponad Spline Chamfer -teraz, o ile wszystko ustawione bezblednie, mozesz proceduralnie edytowac caly ksztalt, uzywajac oryginalnych splinow zarowno slupow jak i obrysu -sprobuj! Edytowane 8 Maj8 Maj przez polka dot
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto