thud Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 witam, mam pytanie: za pomoca jakiego "materialu" tworzy sie modele 3D ktore pozniej sie skanuje (jakis rodzaj gliny czy co innego?)? gdzie taki material mozna dostac? pzdr
tweety Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 jeśli chodzi ci o skanowanie obiektów rzeczywistych do modelu 3D to możesz do tego użyć nawet plasteliny
Salvator Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 jeśli nie jest to ciało idealnie czarne to może być dowolne :)
SansSerif Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 http://www.chavant.com/index_main.shtml http://www.io.tudelft.nl/education/vormstudie/automotive.pdf http://www.io.tudelft.nl/education/vormstudie/automotive2.pdf
thud Napisano 28 Listopad 2004 Autor Napisano 28 Listopad 2004 o skanowanie mi nie chodzi bo skanera 3D nie mam :], po prostu chce przelac kilka modeli z kartki do swiata rzeczywistego a potem do maxa :], trzeba urozmaicac sobie jakos zycie grafika co nie i chcialbym miec jakies namacalne owoce mojej pracy :) dzieki wielkie pzdr
darkelf Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 jakeis sculpty chcesz zrobic rozumiem? pytaj leru, on keidys modzil sobie kiegos stworka z d3.
thud Napisano 28 Listopad 2004 Autor Napisano 28 Listopad 2004 dokladnie darkelf; dzieki rowniez za info...zwroce sie na pewno
Leru Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 Tak, zgadza się. Dużo testowałem zanim zabrałem się za coś konkretnego (jakiś rok testów, może więcej). Na początku była modelina, łatwo dostępny materiał termoutwardzalny. Niezła jest do większych rzeczy niewymagających szczegułów (np środek glinianego modelu). Beznadziejnie się ją jednak rozciera, trudno ją zrównać z powierzchnią na którą się ją nakłada. Ogólnie - polecam używania tylko jako material wypełniający (choć to też inaczej się robi). Póżniej poczytałem trochę w necie i dowiedziałem się o czymś takim jak glina polimerowa. Niestety o ile mi wiadomo nie można takiej dostać w Polsce, a szkoda i to bardzo. Najbliżej można kupić w Niemczech, widziałem na www.e-bay.de . Nie wiem jak się w tym robi, ale biorąc pod uwagę fakt, że używają jej profesjonaliści (i to tacy już na prawdę pro-) - musi być bosko :P. Najpopularniejszą gliną polimerową jest Super Sculpey i jest jej parę odmian. Kolejny materiał, który jest już w Polsce dostępny i to powszechnie, to mieszanka z żywicą epoksydową. Mieszamy dwa składniki i po czasie nam ładnie się samoutwardzają. Dla przykładu POXILINA jest właśnie oparta na żywicy takiej. Nie do końca jednak nadaje się do szczegółowego zrobienia modelu, również podobnie jak modelina (wypełnienia, spoiwa dla wewnętrznego szkieletu). W sklepach modelarskich jednak można kupić tworzywa epoksydowe, są one jednak dosyć drogie. Są i polskie i zagraniczne produkty (miałem przyjemność pracować z takim tworzywem z CITADEL MINITURES, które zwie się green stuff; jest tego tyle, że mieści się w połowie blistera takiego jak figurki z warhammer`a, a kosztowało coś koło 25 zł :/... auć), jednak to już jest klasa i polecam to jeśli masz zamiar robić jakiesz szczegóły, dokładne rzeczy itd. W sklepach dla artystów można kupić najlepsze wyważenie między ceną i możliwosciami (econo ? :P) tzn glinę modelarksą. Ja zaopatrzyłem się w takową z jakiejś niemieckiej firmy i jest czyściutka (bez żadnych kamieni ani niczego co by Ci mogło przeszkadzać), łatwo się rozrabia w palcach, na bazie wody (więc i woda jest jej rozpuszczalnikiem, w przeciwieństwie do poprzednich materiałów gdzie trzeba już używać alkoholu) i daje na prawdę fajne rezultaty nawet przy małych rzeczach :). Zajrzyj sobie do mojego wątku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=8973&highlight=hellknight i zobacz połaczenie modeliny (same stopy, wypełnienia w środku), gliny modelarskiej (wszystko inne oprócz tego co było robione green stuff`em) i green stuff`a (cała głowa). Jest jeszcze nie do końca pomalowany ale jest do końca wymodelowany a to Cię zapewne interesuje :). Polecam również najlepszy tutorial jaki widziałem w necie o sculpt`owaniu http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=18287&page=2&pp=60 i w ogóle przeszukanie netu w szerz i wzdłuż bo jest tego masa :) Życzę miłego wprowadzenia, pozdrawiam P.S. Acha i zainteresuj się również materiałami szkoleniowymi z Gnomon`a www.thegnomonworkshop.com dział analog training -> sculpting SansSherif -> świetne linki, dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się