ridgid Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 mam dwie linie, leżące równolegle obok siebie w jakiejś odległości, pomiędzy rysuje owal i stykam go z jednym koncem pierwszej linii. Chcialbym rozciagnać tak cały owal (nie koniecznie owal, moze to byc jakis ksztalt skladajacy sie z wielu linii) aby zetknac go z koncem drugiej lini, ale tak by zachowac proporcje. calosc pokazuje na dołączonym rysunku:
tweety Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 noo... np: zmieniaj kształt trzymając wciśniety Shift?? i wtedy go dociągaj do drugiej lini?? -------EDIT------ jeśli chodzi o 2D ofcoz ;)
ridgid Napisano 2 Grudzień 2004 Autor Napisano 2 Grudzień 2004 a czy nie trzeba połączyć najpierw na stałe tego kształty z tą pierwszą linią?
asblaze Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 qrde facet.... weź tutoriale maxa... a jak nie znasz angielskiego to weź się najpierw za jezyk!!! HOWGH... Wstydu nie masz człowieku!!!
ridgid Napisano 2 Grudzień 2004 Autor Napisano 2 Grudzień 2004 po to jest ta kategoria na forum żeby podpowiadać takim jak ja. nie masz czasu, olej, a nie produkuj sie, może inny pomoże, .
asblaze Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3820 Punkt 4
asblaze Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 :) dziękuje Tweety.... jestem pod wrazeniem Twojej kwiecistej mowy ;)
asblaze Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 ok... koniec tej uprzejmości.... :) rozumiem że działasz na splinach.... sposób 1. stawiasz linię... obok drugą nad nimi cyrcla i tak długo go skalujesz i przesówasz aż obwód cyrcla bedzie stykał sie z liniami. attachujesz wszystko do jednego splina i łaczysz węzły (circle ma ich 4 o ile pamiętam) sposób 2. stawiasz linię... obok drugą nad nimi cyrcla właczasz helpersy wybierasz miarkę i mierzysz odległośc między liniami... potem tą liczbę wprowadzasz jako srednice cyrcla i pozostaje ci tylko przesunąć cyrcla tak... żeby pokrywał sie z liniami... attachujesz wszystko do jednego splina i łaczysz węzły sposób 3..stawiasz linię... obok drugą nad nimi cyrcla. cyrcla ustawiasz tak, żeby z jednej strony stykał sie z prostą... wchodzisz w edycję PIVOTA cyrcla... i ustawiasz go w miejscu tego połaczenia... wychodzisz z edycji PIVOTU i skalujesz cyrcla tak długo, aż połaczy się z 2 linią. attachujesz wszystko do jednego splina i łaczysz węzły A najprosciej w ogle to zacząc od cyrcla.... a potem z włączonym SNAP z przyciaganiem do Węzłów splinów dorysowac linie... Pamietaj ze prez węzeł może przechodzić TYLKO jedna prosta co oznacza, że włęzła cyrcla i końcowego węzła prostej nie "zweldujesz". Pozdrawiam... PS... przejrzyj sobie tutorial maxa o modelowaniu konika szachowego... znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE zadane dzisiaj przez Ciebie pytania !!!
Rekomendowane odpowiedzi