Daysleeper Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 Witam wszystkich ..jestem tu nowy choć grafiką zajmuję się już od jakiegoś czasu. Ostatnio postanowiłem zająć się czymś poważniejszym mianowicie modelowaniem samochodu. Wybrałem wdzięczny i jak mi się wydaje łatwy dość model. Efekty mojej pracy przedstawiam poniżej. Mam pytanie: Teraz najtrudniejsza część pracy. Jak mam robić okna, drzwi, szyby i światła. nie chodzi mi o modelowaniw tylko czy mam to wyciąć z karoserii, czy może jakoś inaczej to zarysować. Szukałem w kilku samouczkach ale niestety każdy jest w jakimś momencie niedoskonały. Z góry dziękuję za wszelką pomoc a także podpowiedzi i konstruktywną krytykę.Może koledzy podrzucą mi najlepsze waszym zdaniem tutorialki żebym wzorują c się na nich mógł skończyć tą pracę. Pozdrawiam
polka dot Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 hymmm detachem wycinasz polygony szyb itp. jest troche bugow, pokaz siatke i porob chamfery zeby bylo widac detale bo teraz to jak z plasteliny jest. ;) pozdro
Daysleeper Napisano 2 Grudzień 2004 Autor Napisano 2 Grudzień 2004 zrobiłem rzuty siatki...mam nadzieję, ze dobrze to zrobiłem. Zupełnie nie wiedziałem jak to robić:)
Bubu Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 No ma troszeczkę błędów,ale nie jest tak źle (moim skromnym zdaniem), a siateczka też by się przydała :) http://www.3dtotal.com a to moim zdaniem dobra sronka z tutkami (szczególnie Fiata 500)Popracuj a model powinien być naprawdę dobry. Czekam na więcej:)
Knysha Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 Hmm... Masz niezly bajzel w siatce ;/. Imo musisz to poprawic - jak najpredzej. Nie wiem czy nie obedzie sie bez usuniecia tego modelu i stworzenia nowego od podstaw. BTW. Zeby rendernac siatke, zaznacz w oknie renderingu (F10), na samym dole opcje ActiveShade, a pozniej w zakladce Renderer zaznacz "Force Wireframe" ( na gorze ). Bawiac sie wartosciami "Wire Thickness" okreslisz grubosc siatki. To na tyle. Howgh.
Daysleeper Napisano 2 Grudzień 2004 Autor Napisano 2 Grudzień 2004 tak jak myślałem...w sumie jak to rysowałem starałem się aby wszystko było przemyślane. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. W tutorialach wszystko wygląda na takie proste. Czy ktoś zrobił swój pierwszy model tylko i wyłącznie za pomocą tutoriala??
Bubu Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 No ja przy pierwszym modeliku (fiacik :) ) przeglądałem dużooooooo tutoriali, ale bardziej kombinowałem (czyt. zapoznawałem się z działaniem różnych opcji na swój sposób) http://www.onnovanbraam.com tutaj też dobre tutki na temat modelowania.Pozdrawiam i życze owocnej pracy :D
illy Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 350Z na pewno nie jest prostym modelem, szybciej audi tt 350Z ma duzo zaokraglen i detali :)
Daysleeper Napisano 3 Grudzień 2004 Autor Napisano 3 Grudzień 2004 zauważyłem już że nie jest łatwy..zastanawiam się czy ciągnąć dalej pracę nad nim.Najprawdopodobniej i tak nie skończę go. może powinienem zacząć od czegoś łatwiejszego.Chciałem kidyś robić TT ale jakoś pominąłem go do tej pory.Spróbujemy.Narazie Nissan pozostanie na dysku:)
illy Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 to zmien nazwe watku i rob dalej tutaj, zycze powodzenia bo nawet ja na tt nauczylem sie w miare kontrolowac siatke,
Daysleeper Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 zgodnie z zapowiedzią postanowiłem porzucić Nissana z żelaznym postanowieniem, że pewnego dnia wrócę znów do niego.Panowie pilnie proszę o pomoc. Narysowałem tyle(Rys.1) wiem gdzie co ma być ale nijak nie wiem jak zrobić to żeby model wyglądał tak jak na Rys.2 rozumiem ze trzeba to zrobić Chamferem, ale czy mam to potem wytłoczyć z ujemną wartością czy po prostu usunąć powstałe płaszczyzny. Czy ktoś mógłby mi to łopatologicznie wytłumaczyć?? Z góry dziękuję za podpowiedzi tutaj jak i na priv jeśli któryś z kolegów prześle mi takową. Z siatką nie ma chyba większych problemów choć nie jestem pewien czy dobrze wyglądają te rowki na masce. Chamferowałem je dwukrotnie żeby były ostrzejsze...
Bubu Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 No ja robie to tak, że zaznaczam płaszczyzny po chamferze (czerwone na rys)extruduje ja do środka (na minus) Jakby ci zabardzo wyokrąglało światło to na zielone edge też trzeba dać chamfera znaczy rozdzielić) Jak się myle to niech ktoś mnie poprawi. I chyba ten temat jest gdzieś na forum jak mnie pamięć nie myli) Pozdro i owocnej pracy.Mam nadzieje, że pomoże i, że mnie zrozumiałeś :) bo ostro namieszałem :D
Daysleeper Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 ok..chyba znalazłem przyczynę problemów. Otóż max7.0 zamiast normalnego zwykłego boxa maluje boxa z przekątną,każdy jeden mój box ma taką przekątną.Czy można to jakoś wyłączyć czy mi się tylko wydaje że to przyczyna problemów.Druga sprawa: jeśli sczamferowałem jakąś linię a potem chcę sczamferować drugą która przez nią przechodzi na skrzyżowaniu robi się taki kipisz że nie mam pojęcia jak z niego wybrnąć. Może zainstalować jakiegoś wcześniejszego Maxa?? Wydaje mi się że tam nie było takich problemów z przekątnymi...sam już nie wiem, ale wygląda na to że to jest przyczyna.
Xagoth Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 To ja trochę obok tematu :D Najlepszy tutorial (jak dla mnie :))to tut o Mazdzie RX8. Dla leniwych (czyli między innymi dla mnie :D) jest jeszcze VIDEOTUT!!! Wypasiony na maksa, wszystko ładne i przejrzyste... A zresztą sami zobaczcie na dole strony są linki do ściągnięcia http://www.3dm-mc.com/tutorials/car3/index5.php Mam nadzieję, że na coś się przydałem :D
illy Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 najlepiej oddzielic te polygony gdzie ma byc swiatlo i je zbudowac "osobno"
Daysleeper Napisano 4 Grudzień 2004 Autor Napisano 4 Grudzień 2004 dzięki za wszystkie podpowiedzi..sprawdzę videotutorial i jeszcze dziś może postaram się coś porobić...dzięki:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się