Skocz do zawartości

Living dead : Almost Death


OgOtaY

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Nigdy jeszcze nie modelowałem, nie texturowałem i nie oświetlałem postaci. Więc napewno będzie zabawnie.

 

Długo myślałem, co mogłoby być tematem mojej pracy. Doszedłem do wniosku, że najlepiej zrobić coś co pozwoli mi rozwinąć mój warsztat modelera. No i wybór padł na takiego właśnie demona... Myślałem również nad scenerią w jakiej miałbym go umieścić (czyli możliwie małą podstawą) no i chyba udało mi się wymyśleć skrajne rozwiązanie ;)) Mój bohater strasznie się przez to nacierpi, ale co mu tam. Kto wie za co spotkała go taka kara... ;)

 

Oto szkic, w najbliższych dniach postaram się dodawać coś po kawałeczku!

szkic jest bardzo uproszczony, ale to tylko kilka minut roboty, poza tym nie widzę powodu, dla którego miałbym kłaść nacisk na fotorealizm...

 

No to zaczynamy :))

 

[Edited on 9-4-2003 by Tesaurus]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Panowie, to jest wielki Kołek! On ten kołek ma w ... w... No wszyscy wiedzą gdzie on go ma! A, że nie chciałem aby rysnek był obsceniczny, to nawet zalozylem mu w strategicznym miejscu taką ściereczke!!! ;)

 

Oto głowa - Uwaga pisałem, że nigdy, nigdy! (NIGDY!) nie modelowałem postaci i że będzie zabawnie. No i chyba będzie ;))

Oto pierwszy szkic...

On krzyczy, krzyczy z cholernego bólu!

 

Pozdrawiam

 

[Edited on 9-4-2003 by OgOtaY]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... Zaczyna sie calkiem calkiem... Ale bo zawsze jest ale. Czy przypadkiem demony nie sa off-topicowe? Zapytajcie Moderatora... Bo o ile pamietam to maja to byc martwiaki, duchy... i takie tam... Jak to ktos ladnie powiedzial \"zaliczyli juz jedna droge do piachu\"... Ale pracuj dalej... Ewentulanie wechniesz my jeszcze kilka strzal miedzy oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diaboł normalny! Przecież widać, że jeszcze nie umarł! Męczy się i chce zejść z tego kołka.

 

Myśle, że głowa faktycznie jest troche za długa, ale niewiele. W końcu on ma rozdziawioną paszczę i krzyczy (przynajmniej chciałem aby krzyczał) w niebogłosy! No dobra, modeluję dalej. Wieczorem kolejny Update :))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie :)

 

Dzisiaj bardzo mały update, ale mam cholernie mało czasu. No tak już chyba będzie. Inni będą finiszować, a ja dalej będę walczył z modelem. Ale ciesze się, bo widzę u siebie postępy... Kilka dni temu, jeszcze zupełnie abstrakcyjnie myślałem o modelowaniu organicznym w Lw, a dzisiaj proszę :)) Przynajmniej jest się z czego pośmiać ;)

 

No dobra, kolejny etap głowy. Przemyślałem pare spraw i doszedłem do wniosku, że trzeba wymodelować \"uczucia\" jak mi się udąlo, oceńcie sami :))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje, zebys obnizyl gorna czesc nosa, zrobil go mniej szpakowatym, szczeka jest dosc mocno wydluzona w stosunku do czaszki.. Usta, musisz pomyslec, jak demon moglby miec usta rozwiazane, bo tutaj ta postac wyglada po prostu jak nie z tych klimatow. Oczodoly zajmuja spora czesc twarzy, tak ze praktycznie nie masz kosci policzkowej. Staraj sie tak modelowac, zeby nie bylo widac krawedzi i kanciastosci. Poszukaj gdzies na 3dfestival.com ostatnie darmowe modele, tam jest kilka glow demonow, przyjrzyj sie ich siatkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey OgOtaY ! Mysle, ze lepiej by bylo, gdybys zadzialal, rozwinal tek koncept w konwencji wlasnie karykaturalno-satyryczno-ludowej :) Na takiego wlasnie diabela on sie zapowiada :D Nie traktuj go smiertelnie powaznie ! Niech bedzie to rzeczywiscie ludowy Rokita biedaczysko na pal nadziany :) Przerazenie i cierpienie juz sa przekonujace !!! Moim zdaniem kilka mocniejszych krawedzi niczym w drewnianej figurce ludowej moze sie przydac - dodac wlasnie charakteru !!! Wyrazne bruzdy, krawedz zuchwy... :) Bedzie fajny diabel!troszke zroznicuj niektore wartosci ! Grzbiet nosa niech nie jest na calej dlugosci tej samej szerokosci ... Usta mniej \"jednorodne\" w przebiegu na calym obwodzie paszczy :D Niech bedzie widac napiecie miesni! - Moze szczeka dolna nie az tak wysunieta do przodu ??? To tak na szybko kilka uwag :) Milego modelowania !

pzdr

szymon

ps. Zrob sobie moze dokladniejszy koncept- rysunek tej glowy i zalozen stylistycznych - stawiasz na anatomie ? Chyba nie... Wiec moze na klimat, stylizacje, przerysowanie, karykature !!!! Mozna to doskonale wykorzystac :D

 

[Edited on 10-4-2003 by Kaszubas]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam witam :))

 

Tak dawno nie było upgrade`u, że pewnie wszyscy już o mnie zapomnieli. Jeżeli jednak nie, to bardzo proszę o uwagi dot głowy.

Zrobiłem co mogłem. Dla mnie sprawa powoli dobiega końca (tzn jeżelo chodzi o modelowanie głowy).

Mam nadzieję, że w weekend uda mi się przysiąść nad korpusem.

 

Generalnie uważam, że swoje założenia udało mi się spełnić, ponieważ zmobilizowałem się wreszcie do poznania technik pozwalających na modelowanie organiczne w LW.

 

Proszę o uwagi...

 

Aha, przypomniał mi się text, zasłyszany kilka lat temu... Jak jeszcze trochę zwolnię, to zacznę się cofać :D

 

Serdeczności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, fajnie ci to wychodzi, a mam pare pytań: ...LW? czy to Light Wave? ja w zasadzie ograniczam sie do MAX\'a. Warto tego popróbować? i jeszcze jedno.. jaką techniką modelowales glowe? podoba mi sie to, ja w zasadzie jeszcze nigdy tak powaznie sie model glowy ni bralem (czy calej postaci) mam takie modeliki mechaniczne badz architektoniczne ( do obejrzenia jest część z nich na http://www.fidelio.republika.pl mojej stronce, niedokonczonej jeszcze) moglbys mi ewentualnie MAIlem poslac jakies info jak to robiles? [email protected] , to 3m sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hye, Hye... Ale się rozpędziłem... Już 4.30, a ja trzaskam dalej :))

 

No dobra, dzisiaj jeszcze dorzucę tylko bardzo wczesny projekt textury głowy i spanko ;))

 

Wersja Alpha 000.1 ;)) - mapowanie jeszcze planarne, docelowo UV.

 

Serdeczności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze Ciebei rozczarowac , w zyciu nie widziałem na oczy LW hehe ja tlyko w maxie robie LW widziałem na jednym z filmików tylko hjak kolo głowe robił i u niego wyglądało to bardzo prosto hehe wrecz hehe z aprosto hihihi

 

Nie ma znaczenia w czym robisz warzna jest wyobraznia i reka umiejętności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistic Gohan: Masz rację. LW - to właśnie LightWave. Jeżeli chodzi o modelowanie organiczne, to pewnie wielu powie, że najlepszy jest MAX lub MAYA, a ja uważam, że Lw właśnie jest nie do pobicia.

Niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia w modelowaniu takich obiektów - ten jest moim pierwszym.

Jednak jeżeli masz ochotę zapoznać się z mozliwościami programu, to zapraszam do internetu:

- podstawa to oczywiście strona producenta: www.newtek.com

- mekka wszystkich LW-owców: www.flay.com

- sporo linków i trochę materiałów po polsku znajdziesz na pewno na: www.forum3d.kom-net.pl

oraz na bordzie Forum3D (wejście przez stronę www).

 

Jeżeli nadal będzie Ciebie to interesować, to mogę wypalic płytę, lub kilka i wysłać do Ciebie kilka tutoriali i VideoTutoriali.

 

Serdeczności [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi.

 

Najpierw długo rozmawiałem z Kobietą o tym, co chcę zrobić. Później narysowałem szkic, który znajduje się na poczatku wątku. Nastepnie klawiszem + postawiłem 4 punkty, połączyłem je tworząc pierwszy polygon... :P

 

No a na poważnie, to zacząłem od takiego bardzo poglądowego konceptu jak widać na poczatku watku. Model robiłem polygon po polygonie. Oczywiście uproszczony, później Sub-div.

Rozpocząłem modelowanie od oka (w chwili obecnej raczej rozpoczął bym od jakiegoś profilu (chyba łatwiej jest wtedy dobierać proporcje... Tak czy inaczej modelowałem jedną połówke, odbijając ją lustrzanie i łącząc przed renderingiem.

Rogi robiłem analogicznie. Najpierw jedno, później drugie i łączenie punktów, żeby nie bylo widać szwów...

 

Jak na pierwszy model, jestem zadowolony, ale za każdym razem gdy na niego patrzę widzę mnóstwo niedoróbek (corazwięcej).

 

Bardzo chciałbym w tym miejscu podziękowac Kaszubasowi, za konkretne rady dot. modelowania własnie :))

 

Serdeczności.

 

Ps. Nie napisałeś czy intersują Cię te tutoriale do LW????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hihi Pionist, wiesz, strasznie się bałem Twojej oceny. Poważnie! Widzę, że podchodzisz do wszystkiego niesłychanie Profi! Brawo :))

 

Myślę, jednak, że nie będę już więcej grzebał przy twarzy, dokończę oczywiście usta, ale oczu już chyba nie będe ruszał. Jak znajdę chwilę, to zajmę się czymś nowym...

 

 

Dzięki za uwagi

 

Serdeczności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki OgOtaYu , dla mnie teraz kazde porady sie przydadza, moze cos wrzuce na bitwe.... najpierw zrobie jeszcze tutoriala Joan of Arc... co do LightWave narazie sie wstrzymam, pomodeluje w Maxie choc brat mi mowi ze prawdziwy PRO stuff to sie robi na Maya\'i albo Softimage\'u, ...no i sesja sie bedzie zblizac to musze troche czasu zaoszczedzic;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SiD: Rozpływam się cały [jupi]

 

Ale jakieś uwagi Panowie, jakieś konkrety. To mój pierwszy model - muszę to powtarzać w każdym poście??? Chciałbym się czegoś od Was nauczyć...

 

Serdeczności

 

P.s.: Zaczynam modelować body, więc jutro pewnie kupa śmiechu [rotfl2]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Textura jak pisałem wcześniej jest zupełnie testowa. Myślałem, że nikt z was nie będzie jej brał na serio, ale się myliłem. W takim razie, od teraz wszystkie modele w fazie roboczej, zupełnie bez textur.

 

A teraz pierwsze podejście do modelowania postaci...

 

Proszę o uwagi. Na razie muszę sobie zrobić przerwę, ponieważ już nie widzę, co można poprawić...

 

Jutro znowu poniedziałek i normalny kierat [urwanie glowy], więc nie wiem kiedy będą następne aktualizacje... Ale przez weekend trochę podciągnąłem ;))

 

Serdeczności...

 

Oto rzut prawie dookoła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Texturę taką jak jest na twarzy robi się bardzo łatwo. Wystarczy ustawić obiekt przed kamerą. Pole widzenia kamery ustalić tak, aby na wysokość obejmowała cały obiekt, a w poziomie tylko niewielki wycinek... Później wyliczamy animację 360o (zgrywając poszczególne klatki jako bitmapy) i łączymy ją w PS lub czymś podobnym...

Czyli w sktórcie mamy na jednej mapie rozłożony caly obiekt... następnie możemy po tej mapis trochę pogryzmolic i nałożyć ją na obiekt (albo Sphere, albo Cyliner - tak jak w moim przypadku)

UWAGA! Ta metoda jest bardzo uproszczona i generalnie słabo wychodzi przy wszystkich odstających elementach jak rogi, czy uszy!!!! (czyli tak jak u mnie)

Wtedy chyba lepiej zastosować UV...

 

A poniżej przykład mapy, którą stosowałem - oczywiście pomniejszona.

 

Serdeczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz texture twarzy poprawic. Gdy jest nalozona, to wydaje sie, ze zle ja rozlozyles, chociaz masz bardzo fajnie splazczona do Photoshopa. Nie boj sie nalozyc tam zdjecie, i potem je podretuszowac. Co do krwi itp. Moze byc, pasuje do tej stylizacji. Normalnie to powinna byc zroznicowana, ciemniej/jasniej. Tylko nie wiem, co on ma na gornej wardze? Czekolade? [mruga]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twarzy az sie prosza jakies powazne zmarszczki, stara zniszczona (obradta) skora tu i tam, zadrapania blizny. Gdzie niegdzie jakies żyły uwydatnione w okolicy skroni na i czole.

Masz tak ladnie rozwinieta teksture wiec do dziela - niszcz ta teksture!

 

pozdr

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wykluczam ze co render mnie zachwycasz i coraz bardzieje jstem w stanie podziwu , textura twarzy jest super moze i wymaga poprawki ale daj spokuj z poprawkami hehe :)

 

wierze w ciebie i ze ci sie uda wszystko to co planujesz dokonac model kolesia jest super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SiD: Jak by Ci tu powiedzieć. Kochany jesteś. Ale tak naprawdę, Twoje posty nie są zupełnie wporządku. Nie motywują. To tak jakbyś chciał powiedzieć, że poziom, który teraz osiągnąłem jest super i na tym powinienem skończyć...

 

Ale ja tego wcale nie chę... chce krytyki...!

 

Panowie, ja zajmuję się grafiką od blisko 10 lat!!!!

Skończyłem studia (projektowanie graficzne) teraz studiuję drugi kierunek - Eduklacja artystyczna - malarstwo...

Jeżeli uwierzę, że w wieku 25 lat osiągnąłem szczyt swoich możliwości bedę matrwy!

 

Proszę, proszę! o uwagi!!!

 

Serdeczności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Adamie :)

Widze, ze ostro pogoniles z robota :)

A teraz zwolnij i pobaw sie z dopracowaniem tego co masz ! Z teksturowaniem sie nie spiesz. Najpierw wykoncz model. Najlepiej bedzie, jesli bedziesz modelowal jednak obie polowki na raz - w trybie symetry - latwiej zapanowac nad caloscia bryly i proporcjami (aby jednak moc tak modelowac dodaj najpierw jeszcze jeden podzial modelu - przetnij go dokladnie przez srodek wzdluz osi Y, w przeciwnym razie bedziesz mial problemy z laczeniem polowek po glebszych zmianach w geometrii jednej z nich - na przyklad po dodaniu scianek).

Zdecyduj teraz jaki stopien stylizacji Cie interesuje, a na ile chcesz skorzystac z anatomicznych referencji i zgodnie z podjeta decyzja doprecyzuj ksztalty tak, aby spelnialy postawione wymagania:) Mecz to tak dlugo, az bedziesz mniej wiecej zadowolony :-) Z pewnoscia mozesz sie posunac jeszcze znacznie dalej :) Dopiero dopieszczony model mapuj, ale nie tak jak teraz prostym mapowaniem cylindrycznym UV. Niestety ono nie zda tu w 100% egzaminu - masz nazbyt zlozona siatke - rogi zaslaniaja pol glowy, wiec bedzie lepiej jesli zmapujesz je oddzielnie i calosc dopracujesz vertex po vertexie recznie... Nie ma rady - trzeba cierpiec hehe

A ogolnie rzecz biorac wszystko rozwija sie calkiem sprawnie - tylko jeszcze raz prosze! Doprecyzuj forme - usun zbedne fragmenty kluchy, skonkretyzuj geometrie stawow, i glowne kierunki bryl. Na koniec dodaj detali i ostrosci - a dopiero na deser mapy i teksturki - taka organizacja pracy powinna Ci ulatwic wylapywanie bledow i usuwanie usterek na kazdym z etapow :-)

Licze ze ten poscik jest dosc motywujacy hehe

pozdro

trzymam kciuki

szymon

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe no teraz to ja wymiekam , jezlei ty skonczyłes taki studia i jestes na takim poziomie jak piszesz , to szczerze mówiąc to ty mi tu jakies farmazony pokazujesz , ja myslałem ze ty pocżtkujący i uczysz sie dopiero a ty z takim czyms wyjezdzasz ?? wee powiem tak ta prac ama byc dopracowana do perfekcji Mój drogi kolego bo chilowo jak teraz mam nato patrzec tak jak mi to przedstwiłes to widze ............. ( nie bede obrazac ) ale powarznie mówiąc to sam powinienes wiedziec ze , w wiekszoci chodzi tu o cza sjezlei nie masz czasu , to walsnie tu lezy problem bo to jzu powinno byc dawno udoskonalone , rogi bardziej estyczne , i wieksze , daj im zmarszczki koscistego zakrecenia, twarz swieci jest jak zporcelany i krew jest mało relana jak by mu ktos chlapnoł na oczy ketchupem z chamburgera , chiwlowo to mało pokazałes ale , bede czekał na reszte i zdaj mis ie ze włąsnie oto ci chodziło hehehe

 

Powodzenia licze na ciebie człowiek nie mozeszmnie zawiesc [piwo] [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności