Penny Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 Witam Mam pytanie.. robie wizualizacje dosc duzego obiektu.. i oswietlam go tak jak zwykle kozystajac ze swiatla mentalraya itd itd... ale nie uzyskuje takiego samego efektu jak na obrazku z przykladowymi kulkami... malo tego. Sciagalem z sieci sceny przykladowe.. konfigurowalem tak samo.. ale rowniez.. bez identycznego efektu.. (tak jakby nie bylo GI, miekkich cieni itd). O czym powinienem pamietac? Na to zeby zwiekszyc liczbe fotonow juz wpadlem .. ale to nic nie dalo.. Czy to mozliwe ze dla wiekszej sceny potrzebne sa zupelnie inne ustawienia GI i FG? niz dla malutkiej...? Prosze podpowiedzcie jak to rozwiazac.. zeby bylo widac zacienione obiekty.. itd. Dziekuje Penny
SansSerif Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 Czy to mozliwe ze dla wiekszej sceny potrzebne sa zupelnie inne ustawienia GI i FG? niz dla malutkiej...? mozliwe. nawet oczywiste. wieksza scena potrzebuje wiekszej energii do oswietlenia. wazne sa tez jednostki w ajkich modelujesz i dla jakich jednostek ustawiasz parametry gi. tak jest w kazdym rendererze obslugujacym gi.
Penny Napisano 6 Grudzień 2004 Autor Napisano 6 Grudzień 2004 Czyli problem lezy tylko w energii?? no i przypuszczam ze ilosc photonow tez jest istotna bo jest dosc duzo plaszczyzn... A jesli zwiekszac energie to ta ktora generuje swiatlo, czy ta tam w ustawieniach renderu na samym dole? Prawdopodobnie GI energy na dole okienka Render tez przydaloby sie zwiekszyc... Co do jednostek to sa to dosc rozbudowane obiekty - budynki 20m (w maxie mam 2000) na 60-80m (6000-8000 jednostek)... wysokosc ok 6-8m (czyli 600-800jednostek) Czyli zamiast operowac takimi jednostkami wzialbym zamiast 2000.. 20jednostek moj standardowy sposob oswietlenia bylby ok? A moze znacie gdzies jakis link do jakiejs duzej sceny oswietlonej mentalem??? Dzieki ... Penny
greg_jg Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 Jest różnica.... 1.Jeżeli chcesz oświetlić dużą scenę, musisz zwiększyć ilość emitowanej energii lub zmniejszyć stopniej jej wygaszenia. (o czym napisał już SansSerif). 2.Parametry z pól rozmiarów "radius" (Gi i FG), jeżeli ustawiasz ręcznie wielkość photon`u, to musisz brać pod uwagę, że 1 photon w scenie będzie mieć wielkość (przykładowo): 0,01m i stanowić będzie 1/5000000 część ściany, jeżeli zmieni się skala sceny (zwiększysz n-razy) to Photon o rozmiarach 0,01, zajmować teraz będzie powierzchnię o rozmiarach 1/(5000000*n) części ściany. Ad.2 jeżeli energia będzie stała, a promień photon`u będzie zmniejszany, to jego jasność będzie większa=> wyobraź sobie butelkę, w której jest woda ("energia"), owa butelka ma jakąś średnicę (promień photonu), jeźeli uda ci się zmniejszyć średnicę, to słup wody będzie większy (czyt. energia), przy założeniu, że woda "nie ucieknie" z butelki. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe. Najlepiej budować scenę w "normalnej" skali, wtedy ograniczy się kilka problemów. Podsumowanie: wraz ze zmianą skali sceny warto sprawdzić wszystkie ustawienia jeszcze raz, a jak zajedzie taka potrzeba, to poprawić odpowiednie elementy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się