Napisano 6 Grudzień 200420 l Witam Mam pytanie.. robie wizualizacje dosc duzego obiektu.. i oswietlam go tak jak zwykle kozystajac ze swiatla mentalraya itd itd... ale nie uzyskuje takiego samego efektu jak na obrazku z przykladowymi kulkami... malo tego. Sciagalem z sieci sceny przykladowe.. konfigurowalem tak samo.. ale rowniez.. bez identycznego efektu.. (tak jakby nie bylo GI, miekkich cieni itd). O czym powinienem pamietac? Na to zeby zwiekszyc liczbe fotonow juz wpadlem .. ale to nic nie dalo.. Czy to mozliwe ze dla wiekszej sceny potrzebne sa zupelnie inne ustawienia GI i FG? niz dla malutkiej...? Prosze podpowiedzcie jak to rozwiazac.. zeby bylo widac zacienione obiekty.. itd. Dziekuje Penny
Napisano 6 Grudzień 200420 l Penny napisał: Czy to mozliwe ze dla wiekszej sceny potrzebne sa zupelnie inne ustawienia GI i FG? niz dla malutkiej...? mozliwe. nawet oczywiste. wieksza scena potrzebuje wiekszej energii do oswietlenia. wazne sa tez jednostki w ajkich modelujesz i dla jakich jednostek ustawiasz parametry gi. tak jest w kazdym rendererze obslugujacym gi.
Napisano 6 Grudzień 200420 l Autor Czyli problem lezy tylko w energii?? no i przypuszczam ze ilosc photonow tez jest istotna bo jest dosc duzo plaszczyzn... A jesli zwiekszac energie to ta ktora generuje swiatlo, czy ta tam w ustawieniach renderu na samym dole? Prawdopodobnie GI energy na dole okienka Render tez przydaloby sie zwiekszyc... Co do jednostek to sa to dosc rozbudowane obiekty - budynki 20m (w maxie mam 2000) na 60-80m (6000-8000 jednostek)... wysokosc ok 6-8m (czyli 600-800jednostek) Czyli zamiast operowac takimi jednostkami wzialbym zamiast 2000.. 20jednostek moj standardowy sposob oswietlenia bylby ok? A moze znacie gdzies jakis link do jakiejs duzej sceny oswietlonej mentalem??? Dzieki ... Penny
Napisano 6 Grudzień 200420 l Jest różnica.... 1.Jeżeli chcesz oświetlić dużą scenę, musisz zwiększyć ilość emitowanej energii lub zmniejszyć stopniej jej wygaszenia. (o czym napisał już SansSerif). 2.Parametry z pól rozmiarów "radius" (Gi i FG), jeżeli ustawiasz ręcznie wielkość photon`u, to musisz brać pod uwagę, że 1 photon w scenie będzie mieć wielkość (przykładowo): 0,01m i stanowić będzie 1/5000000 część ściany, jeżeli zmieni się skala sceny (zwiększysz n-razy) to Photon o rozmiarach 0,01, zajmować teraz będzie powierzchnię o rozmiarach 1/(5000000*n) części ściany. Ad.2 jeżeli energia będzie stała, a promień photon`u będzie zmniejszany, to jego jasność będzie większa=> wyobraź sobie butelkę, w której jest woda ("energia"), owa butelka ma jakąś średnicę (promień photonu), jeźeli uda ci się zmniejszyć średnicę, to słup wody będzie większy (czyt. energia), przy założeniu, że woda "nie ucieknie" z butelki. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe. Najlepiej budować scenę w "normalnej" skali, wtedy ograniczy się kilka problemów. Podsumowanie: wraz ze zmianą skali sceny warto sprawdzić wszystkie ustawienia jeszcze raz, a jak zajedzie taka potrzeba, to poprawić odpowiednie elementy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto