Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Modelowałem połówke obiektu, zrobiłem mu mirrora, smootha, patrze, a tu takie coś.

Edgesy jakieś dziwne nie podlegają pod mesh smooth czy co?

Może kliknełem jakąś opcję i tak się zrobiło, a może to jakieś dziwactwo nie wytłumaczalne.

W każdym bądź razie denerwuje mnie to i chcę się tego pozbyć.

Uruchomcie ten plik i zaznaczcie dowolną ściankę, sami zobaczycie,

 

http://lht.w.interia.pl/coto.zip (82,6kb)

lub

http://lht.w.interia.pl/coto.max (~400kb)

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hey ... ja tez zrobilem anomalię ;)

 

wlaczyles Subdivision surface ;)

Napisano

a ja myslalem ze nie zweldowal wierzcholkow

 

a ty marcin myslalem ze bawiles sie cutem w maxie 7.

Napisano
  • Autor

Marcin, przestań mnie ośmieszać, widze, że się nie zapoznałeś z problemem.

Napisano

nie osmieszam cie a wyraznie napisalem ze włączyles Subdivision surface w edit mesh ;)

 

i uzywaj mesh smootha a nie subdv surface ;]

 

czytaj uwazniej ;)

 

uncle - nie tylko cutem ale i remove edge ;]

Napisano
  • Autor

Ales Ty jest uparty Marcinie przy swoich teoriach ale ja będę jeszcze bardziej uparty i powiem Ci, że nie problem w tym czy to MS czy SubS.

W tym wycinku bryły jest 18 vertxów, a nie 24 tak jak sugerujesz. Zawsze używałem Subdivision surface i nie było takich niespodzianek. Mesh smooth nie rozwiązuje problemu gdyż w miejscu ostrej krewędzi tworzy się brzydki garb. Modeluje w maxie 6. Uruchom plik Marcinie, a sam się przekonasz, że pochopnie wyciągasz wnioski.

Pozdrawiam

Napisano

przeciez uruchomilem ;) skad mial bym siedziec czy to Subdv surface ;]

 

u mnie na MS jest wszystko dobrze ... ten wycinek zniknął ...

 

wymodeluj jeszce raz

 

ale gdzie zasugerowalem ze sa 24 vertexy ?

Napisano
  • Autor

#2 postem, ile wertexów jest na Twoim renderze, 14? Anomalia by była jakby ich było mniwej niż 14. ;-)

Problem sobie rozwiązałem w minute ale dalej nie wiem co było jego przyczyną.

Wiem, że to coś z edgesami, a nie vertexami.

Napisano

hmm

chyba juz wiem ...

 

ale nie moge sprawdzic ;) ale to napewno to

 

weight wertexów ;) napewno to tyknoles przez przypadek ... wagami wertexów mozna takie zeczy manipulowac ...

Napisano
  • Autor

weighty są na 1,0. EDIT TRANGULATION uchylił mi rąbka tajemnicy o anomali :-) ale nie mam pojęcia jak to naprawić nie kasując felernych edgesów.

Musze powoiedzieć że miałem jeszcze inne anomalium :-) ruszyłem siatkę bryły nie poruszając bryłą hahahaha troszeczkę się zdziwiłem.

Napisano
  • Autor

Proszę spojrzeć na to, co o tym myslicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności