Napisano 12 Grudzień 200420 l Modelowałem połówke obiektu, zrobiłem mu mirrora, smootha, patrze, a tu takie coś. Edgesy jakieś dziwne nie podlegają pod mesh smooth czy co? Może kliknełem jakąś opcję i tak się zrobiło, a może to jakieś dziwactwo nie wytłumaczalne. W każdym bądź razie denerwuje mnie to i chcę się tego pozbyć. Uruchomcie ten plik i zaznaczcie dowolną ściankę, sami zobaczycie, http://lht.w.interia.pl/coto.zip (82,6kb) lub http://lht.w.interia.pl/coto.max (~400kb)
Napisano 12 Grudzień 200420 l a ja myslalem ze nie zweldowal wierzcholkow a ty marcin myslalem ze bawiles sie cutem w maxie 7.
Napisano 12 Grudzień 200420 l Autor Marcin, przestań mnie ośmieszać, widze, że się nie zapoznałeś z problemem.
Napisano 12 Grudzień 200420 l nie osmieszam cie a wyraznie napisalem ze włączyles Subdivision surface w edit mesh ;) i uzywaj mesh smootha a nie subdv surface ;] czytaj uwazniej ;) uncle - nie tylko cutem ale i remove edge ;]
Napisano 12 Grudzień 200420 l Autor Ales Ty jest uparty Marcinie przy swoich teoriach ale ja będę jeszcze bardziej uparty i powiem Ci, że nie problem w tym czy to MS czy SubS. W tym wycinku bryły jest 18 vertxów, a nie 24 tak jak sugerujesz. Zawsze używałem Subdivision surface i nie było takich niespodzianek. Mesh smooth nie rozwiązuje problemu gdyż w miejscu ostrej krewędzi tworzy się brzydki garb. Modeluje w maxie 6. Uruchom plik Marcinie, a sam się przekonasz, że pochopnie wyciągasz wnioski. Pozdrawiam
Napisano 12 Grudzień 200420 l przeciez uruchomilem ;) skad mial bym siedziec czy to Subdv surface ;] u mnie na MS jest wszystko dobrze ... ten wycinek zniknął ... wymodeluj jeszce raz ale gdzie zasugerowalem ze sa 24 vertexy ?
Napisano 12 Grudzień 200420 l Autor #2 postem, ile wertexów jest na Twoim renderze, 14? Anomalia by była jakby ich było mniwej niż 14. ;-) Problem sobie rozwiązałem w minute ale dalej nie wiem co było jego przyczyną. Wiem, że to coś z edgesami, a nie vertexami.
Napisano 12 Grudzień 200420 l hmm chyba juz wiem ... ale nie moge sprawdzic ;) ale to napewno to weight wertexów ;) napewno to tyknoles przez przypadek ... wagami wertexów mozna takie zeczy manipulowac ...
Napisano 12 Grudzień 200420 l Autor weighty są na 1,0. EDIT TRANGULATION uchylił mi rąbka tajemnicy o anomali :-) ale nie mam pojęcia jak to naprawić nie kasując felernych edgesów. Musze powoiedzieć że miałem jeszcze inne anomalium :-) ruszyłem siatkę bryły nie poruszając bryłą hahahaha troszeczkę się zdziwiłem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto