LHT Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 Modelowałem połówke obiektu, zrobiłem mu mirrora, smootha, patrze, a tu takie coś. Edgesy jakieś dziwne nie podlegają pod mesh smooth czy co? Może kliknełem jakąś opcję i tak się zrobiło, a może to jakieś dziwactwo nie wytłumaczalne. W każdym bądź razie denerwuje mnie to i chcę się tego pozbyć. Uruchomcie ten plik i zaznaczcie dowolną ściankę, sami zobaczycie, http://lht.w.interia.pl/coto.zip (82,6kb) lub http://lht.w.interia.pl/coto.max (~400kb)
Marcin Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 hey ... ja tez zrobilem anomalię ;) wlaczyles Subdivision surface ;)
uncle Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 a ja myslalem ze nie zweldowal wierzcholkow a ty marcin myslalem ze bawiles sie cutem w maxie 7.
LHT Napisano 12 Grudzień 2004 Autor Napisano 12 Grudzień 2004 Marcin, przestań mnie ośmieszać, widze, że się nie zapoznałeś z problemem.
Marcin Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 nie osmieszam cie a wyraznie napisalem ze włączyles Subdivision surface w edit mesh ;) i uzywaj mesh smootha a nie subdv surface ;] czytaj uwazniej ;) uncle - nie tylko cutem ale i remove edge ;]
LHT Napisano 12 Grudzień 2004 Autor Napisano 12 Grudzień 2004 Ales Ty jest uparty Marcinie przy swoich teoriach ale ja będę jeszcze bardziej uparty i powiem Ci, że nie problem w tym czy to MS czy SubS. W tym wycinku bryły jest 18 vertxów, a nie 24 tak jak sugerujesz. Zawsze używałem Subdivision surface i nie było takich niespodzianek. Mesh smooth nie rozwiązuje problemu gdyż w miejscu ostrej krewędzi tworzy się brzydki garb. Modeluje w maxie 6. Uruchom plik Marcinie, a sam się przekonasz, że pochopnie wyciągasz wnioski. Pozdrawiam
Marcin Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 przeciez uruchomilem ;) skad mial bym siedziec czy to Subdv surface ;] u mnie na MS jest wszystko dobrze ... ten wycinek zniknął ... wymodeluj jeszce raz ale gdzie zasugerowalem ze sa 24 vertexy ?
LHT Napisano 12 Grudzień 2004 Autor Napisano 12 Grudzień 2004 #2 postem, ile wertexów jest na Twoim renderze, 14? Anomalia by była jakby ich było mniwej niż 14. ;-) Problem sobie rozwiązałem w minute ale dalej nie wiem co było jego przyczyną. Wiem, że to coś z edgesami, a nie vertexami.
Marcin Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 hmm chyba juz wiem ... ale nie moge sprawdzic ;) ale to napewno to weight wertexów ;) napewno to tyknoles przez przypadek ... wagami wertexów mozna takie zeczy manipulowac ...
LHT Napisano 12 Grudzień 2004 Autor Napisano 12 Grudzień 2004 weighty są na 1,0. EDIT TRANGULATION uchylił mi rąbka tajemnicy o anomali :-) ale nie mam pojęcia jak to naprawić nie kasując felernych edgesów. Musze powoiedzieć że miałem jeszcze inne anomalium :-) ruszyłem siatkę bryły nie poruszając bryłą hahahaha troszeczkę się zdziwiłem.
LHT Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Napisano 17 Grudzień 2004 Proszę spojrzeć na to, co o tym myslicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się