LHT Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Modelowałem połówke obiektu, zrobiłem mu mirrora, smootha, patrze, a tu takie coś. Edgesy jakieś dziwne nie podlegają pod mesh smooth czy co? Może kliknełem jakąś opcję i tak się zrobiło, a może to jakieś dziwactwo nie wytłumaczalne. W każdym bądź razie denerwuje mnie to i chcę się tego pozbyć. Uruchomcie ten plik i zaznaczcie dowolną ściankę, sami zobaczycie, http://lht.w.interia.pl/coto.zip (82,6kb) lub http://lht.w.interia.pl/coto.max (~400kb) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 hey ... ja tez zrobilem anomalię ;) wlaczyles Subdivision surface ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 a ja myslalem ze nie zweldowal wierzcholkow a ty marcin myslalem ze bawiles sie cutem w maxie 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 Marcin, przestań mnie ośmieszać, widze, że się nie zapoznałeś z problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 nie osmieszam cie a wyraznie napisalem ze włączyles Subdivision surface w edit mesh ;) i uzywaj mesh smootha a nie subdv surface ;] czytaj uwazniej ;) uncle - nie tylko cutem ale i remove edge ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 Ales Ty jest uparty Marcinie przy swoich teoriach ale ja będę jeszcze bardziej uparty i powiem Ci, że nie problem w tym czy to MS czy SubS. W tym wycinku bryły jest 18 vertxów, a nie 24 tak jak sugerujesz. Zawsze używałem Subdivision surface i nie było takich niespodzianek. Mesh smooth nie rozwiązuje problemu gdyż w miejscu ostrej krewędzi tworzy się brzydki garb. Modeluje w maxie 6. Uruchom plik Marcinie, a sam się przekonasz, że pochopnie wyciągasz wnioski. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 przeciez uruchomilem ;) skad mial bym siedziec czy to Subdv surface ;] u mnie na MS jest wszystko dobrze ... ten wycinek zniknął ... wymodeluj jeszce raz ale gdzie zasugerowalem ze sa 24 vertexy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 #2 postem, ile wertexów jest na Twoim renderze, 14? Anomalia by była jakby ich było mniwej niż 14. ;-) Problem sobie rozwiązałem w minute ale dalej nie wiem co było jego przyczyną. Wiem, że to coś z edgesami, a nie vertexami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 hmm chyba juz wiem ... ale nie moge sprawdzic ;) ale to napewno to weight wertexów ;) napewno to tyknoles przez przypadek ... wagami wertexów mozna takie zeczy manipulowac ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 weighty są na 1,0. EDIT TRANGULATION uchylił mi rąbka tajemnicy o anomali :-) ale nie mam pojęcia jak to naprawić nie kasując felernych edgesów. Musze powoiedzieć że miałem jeszcze inne anomalium :-) ruszyłem siatkę bryły nie poruszając bryłą hahahaha troszeczkę się zdziwiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted December 17, 2004 Author Share Posted December 17, 2004 Proszę spojrzeć na to, co o tym myslicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now