Jump to content

Co to jest, anomalia?


LHT

Recommended Posts

Modelowałem połówke obiektu, zrobiłem mu mirrora, smootha, patrze, a tu takie coś.

Edgesy jakieś dziwne nie podlegają pod mesh smooth czy co?

Może kliknełem jakąś opcję i tak się zrobiło, a może to jakieś dziwactwo nie wytłumaczalne.

W każdym bądź razie denerwuje mnie to i chcę się tego pozbyć.

Uruchomcie ten plik i zaznaczcie dowolną ściankę, sami zobaczycie,

 

http://lht.w.interia.pl/coto.zip (82,6kb)

lub

http://lht.w.interia.pl/coto.max (~400kb)

Link to comment
Share on other sites

Ales Ty jest uparty Marcinie przy swoich teoriach ale ja będę jeszcze bardziej uparty i powiem Ci, że nie problem w tym czy to MS czy SubS.

W tym wycinku bryły jest 18 vertxów, a nie 24 tak jak sugerujesz. Zawsze używałem Subdivision surface i nie było takich niespodzianek. Mesh smooth nie rozwiązuje problemu gdyż w miejscu ostrej krewędzi tworzy się brzydki garb. Modeluje w maxie 6. Uruchom plik Marcinie, a sam się przekonasz, że pochopnie wyciągasz wnioski.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

#2 postem, ile wertexów jest na Twoim renderze, 14? Anomalia by była jakby ich było mniwej niż 14. ;-)

Problem sobie rozwiązałem w minute ale dalej nie wiem co było jego przyczyną.

Wiem, że to coś z edgesami, a nie vertexami.

Link to comment
Share on other sites

weighty są na 1,0. EDIT TRANGULATION uchylił mi rąbka tajemnicy o anomali :-) ale nie mam pojęcia jak to naprawić nie kasując felernych edgesów.

Musze powoiedzieć że miałem jeszcze inne anomalium :-) ruszyłem siatkę bryły nie poruszając bryłą hahahaha troszeczkę się zdziwiłem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy