Napisano 16 Grudzień 200420 l Witam, otuz mam taki problem, modeluje audi a3 i juz jestem na takim etapie ze mi sie juz nie chce robic od nowa :) moj problem wyglada tak ze w maxie model wyglada spoko, bez zadnych zalaman, zagienc, czy innych taki rzeczy, ale przy renderowaniu jest masakra ;/ wiecie moze oco chodzi?
Napisano 16 Grudzień 200420 l jeżeli występuje to tylko przy renderowaniu to znaczy że masz włączoną opcję "Faceted" w ustawieniach materiału (Material Editor/ Shader basic parameters)
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor ok teraz i tu i tu sa zagiencia http://psuje.net/~asmie/render2.jpg http://psuje.net/~asmie/perspective2.jpg
Napisano 16 Grudzień 200420 l Zwelduj vertexy (moze byc Target Weld :P)albo zbreakuj (lol ;)). Daj tez chamfer na krawedzie, ktore maja byc ostrzejsze :). Bedzie dobrze.
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor kiedy ja nie chce nic weldowac, przeciez jak powelduje to mi sie zupelnie inna siatka zrobi..
Napisano 16 Grudzień 200420 l Cóż... Jeśli dobrze zrozumiałem- pytasz skąd się biorą przekątne na renderze siatki low poly. Po prostu poly nie jest renderowane tylko mesh- tak to już działa. Wrzuć na szczyt stosu edit mesh i będzie wyglądać identycznie jak render. Pozdrawiam,
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor no dobra;> ale czy da sie temu jakos zaradzic? zeby nie bylo tego?
Napisano 16 Grudzień 200420 l nie wydaje mi sie zeby pomogl smoth siatki czy weldowanie vertexow, na moje oko to masz w niektorych miejscach podwojne krawedzie lub poly i gdy dajesz smotha to dzieje sie tak jak widac. Dzieje się tak gdy do tworzenia kolejnych poly uzywasz Extrude na krawędziach, w takim przypadku przy kazdym nowo stworzonym poly nalezy zweldowac wszystkie vertexy. Jedyne co Ci moge poradzic to w miejscach gdzie sie tworza takie dziwne zakrzywienia usuń najbliższe poly i zrob je od nowa lub jesli to pomoze to zwelduj w tym obszarze vertexy chociaz watpie ze to pomoze... Ale ten pierwszy sposob napewno pomoze... pozdro...
Napisano 16 Grudzień 200420 l Usuń krawędzie obok defektów i połącz punkty na nowo. opisałem ten sam problem kilka tematów wcześniej ale nie wiem dlaczego tak się robi.
Napisano 16 Grudzień 200420 l To się bierze po prostu z faktu że te poly są dzielone na dwa trójkąty- czyli jeśli wierzchołki nie leżą współliniowo to powstają szwy. Jedno rozwiązanie to właśnie współliniowość, a druga to po smooth grups... Dodaję poglądowy obrazek.
Napisano 16 Grudzień 200420 l ten blad mozna wyjasnic na podstawie tego rysunku. 1. Zaznaczamy krawedź 2. Później Extrude krawędzi ze standardowymi ustawieniami. Trzeba zwrócić uwagę na zaznaczone miejsce - po obu stronach krawędzi zostają w miejsce jednego stworzone dwa vertexy 3. Ustawiamy parametry Extrude na 0 4. I przemieszczamy nowostworzoną krawędź. 5. Wszystko wydaje się idealnie ale gdy nacisniemy na jeden z wierzchołków w zaznaczonym miejscu to się okaże, że w pukcie o tych samych wspolrzednych x,y,z sa dwa wierzcholki ktore po dodaniu Meshsmoth tworza niechciane zgiecia. Na kolejnym rysunku widać różnice w strukturze siatki. Z taką małą ilością wierzchołków nie widać aż tak bardzo błędów ale przy bardziej skomplikowanej siatce wszystko widac czarno na białym. Tak więc żeby się ustrzec przed tego typu problemami należy od czasu do czasu zweldować wierzchołki...
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor dzieki chlopaki, to forum jest najlepsze, przede wszystkim dlatego ze sa tu spoko ludzie, ktorzy naprawde pomagaja a nie gadaja ze ktos jest lamerem :) dzieki jeszce raz. pozdro
Napisano 17 Grudzień 200420 l W tym temacie załączyłem jeszcze coś związanego z tymi defektami (edit triangulation): http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=169039&posted=1#post169039 (post #11)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto