Skocz do zawartości

Dziwne zagiecia na renderze..


v1ck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otuz mam taki problem, modeluje audi a3 i juz jestem na takim etapie ze mi sie juz nie chce robic od nowa :)

moj problem wyglada tak ze w maxie model wyglada spoko, bez zadnych zalaman, zagienc, czy innych taki rzeczy, ale przy renderowaniu jest masakra ;/

wiecie moze oco chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cóż... Jeśli dobrze zrozumiałem- pytasz skąd się biorą przekątne na renderze siatki low poly.

 

Po prostu poly nie jest renderowane tylko mesh- tak to już działa. Wrzuć na szczyt stosu edit mesh i będzie wyglądać identycznie jak render.

 

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie zeby pomogl smoth siatki czy weldowanie vertexow, na moje oko to masz w niektorych miejscach podwojne krawedzie lub poly i gdy dajesz smotha to dzieje sie tak jak widac. Dzieje się tak gdy do tworzenia kolejnych poly uzywasz Extrude na krawędziach, w takim przypadku przy kazdym nowo stworzonym poly nalezy zweldowac wszystkie vertexy. Jedyne co Ci moge poradzic to w miejscach gdzie sie tworza takie dziwne zakrzywienia usuń najbliższe poly i zrob je od nowa lub jesli to pomoze to zwelduj w tym obszarze vertexy chociaz watpie ze to pomoze... Ale ten pierwszy sposob napewno pomoze... pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się bierze po prostu z faktu że te poly są dzielone na dwa trójkąty- czyli jeśli wierzchołki nie leżą współliniowo to powstają szwy. Jedno rozwiązanie to właśnie współliniowość, a druga to po smooth grups... Dodaję poglądowy obrazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten blad mozna wyjasnic na podstawie tego rysunku.

 

1. Zaznaczamy krawedź

2. Później Extrude krawędzi ze standardowymi ustawieniami. Trzeba zwrócić uwagę na zaznaczone miejsce - po obu stronach krawędzi zostają w miejsce jednego stworzone dwa vertexy

3. Ustawiamy parametry Extrude na 0

4. I przemieszczamy nowostworzoną krawędź.

5. Wszystko wydaje się idealnie ale gdy nacisniemy na jeden z wierzchołków w zaznaczonym miejscu to się okaże, że w pukcie o tych samych wspolrzednych x,y,z sa dwa wierzcholki ktore po dodaniu Meshsmoth tworza niechciane zgiecia.

 

Na kolejnym rysunku widać różnice w strukturze siatki. Z taką małą ilością wierzchołków nie widać aż tak bardzo błędów ale przy bardziej skomplikowanej siatce wszystko widac czarno na białym. Tak więc żeby się ustrzec przed tego typu problemami należy od czasu do czasu zweldować wierzchołki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności