Gość Mezon Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Witam ponownie. Dzięki za odpowiedzi na poprzednie posty. Bawię się od kilku dni vrayem. Pojawił mi się problem - otóż światło odbite jest jaśniejsze od tego, które rzuca lampa.. Efekt jest taki, że w narożnikach jest jaśniej niż na pozostałej powiedzchni obiektów (wizualizacja outside) i wygląda to trochę jak negatyw. Ustawienia właściwie defaultowe (antyaliasing na... nie pamiętam - ta ostatnia pozycja). Gdzie jest parametr, który odpowiada za taki stan rzeczy? A może to wina materiału?? Używam jednego źródła światła. Pozdrawiam
Marcin Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 w ustawieniach renderra masz multiplier za first bounces i za secondary bounces ... zapewne u ciebie chodzi o ten drugi w zakladce collor mapping masz jeszce parametry dark i bright multiplier oraz wybor rodzaju konterastu samego swiatla GI ... pobaw sie tym zmniejsz znaczne multiplier dla secondary bounces albo je wyłącz ...
Gość Mezon Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 Dzięki za podpowiedź. Chyba wrócę do final rendera. Teraz np. obrazki wychodzą mi zupełnie czarne. Obiekt się renderuje bo jest kanał alfa. Bawiłem się parametrami lampy... Ustawiłem od 10 000 do 1 000 000 i dalej wszystko czarne. Multipler 1 - 10 - czarne.... (to nie problemy nie związane z tematem).. Wesołych Świąt!!!!
SansSerif Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 ze ile tysiecy czego? :O pokaz wszystkie ustawienia vraya na screenie.
boba Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 moze po prostu wyłączyłeś światełko? i daltego jest tak ciemno :> (zobacz czy jest aktywne to swiatlo w scenie)
Gość Mezon Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 Zaczęło działać. Lampa była włączona. Wczoraj nie działało a dzisiaj działa :-) Te miliony to była energia. Ale problem narożników pozostał. Zmieniam secondary bounces do 0,1 - scena (kilka sześcianów) sią przyciemnia ale nadal im bliżej połączenia "podłogi" z rogiem 2 "ścian" mam jaśniej - na mój rozum powinno być coraz ciemniej.... Niestety nie wiem jak się tu wrzuca printscreeny. .. O! Piszę ten post renderując - włączyłem GI environment (skilight) i wyszło OK!! A z samą żarówą wychodziło odwrotnie :-) Ciągnąc wątek zapytam jeszcze o taką rzecz: Widzę, że są jakby 3 "typy" obliczania GI - direct computation, irradiance map i glabal photon map. Który algorytm (?) jest najwłaściwszy do renderowania outside? Jak włączam global photon map to nie ma GI ... Dziękuję za wskazówki
Bobby_digital Napisano 26 Grudzień 2004 Napisano 26 Grudzień 2004 na outside to chyba wystarczy sama mapa irradience ewentualnie plus direct a wewnatrz dobze jako second uzyc photonow. trzeba trohe testow porobic i porownac co najlepiej wyglada.
Gość Mezon Napisano 4 Styczeń 2005 Napisano 4 Styczeń 2005 Wystarcza. Dzięki za pomoc. W ogóle to bardzo mi się spodobał VRay... Szybko liczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się