Napisano 16 Grudzień 200420 l Witam ponownie. Dzięki za odpowiedzi na poprzednie posty. Bawię się od kilku dni vrayem. Pojawił mi się problem - otóż światło odbite jest jaśniejsze od tego, które rzuca lampa.. Efekt jest taki, że w narożnikach jest jaśniej niż na pozostałej powiedzchni obiektów (wizualizacja outside) i wygląda to trochę jak negatyw. Ustawienia właściwie defaultowe (antyaliasing na... nie pamiętam - ta ostatnia pozycja). Gdzie jest parametr, który odpowiada za taki stan rzeczy? A może to wina materiału?? Używam jednego źródła światła. Pozdrawiam
Napisano 16 Grudzień 200420 l w ustawieniach renderra masz multiplier za first bounces i za secondary bounces ... zapewne u ciebie chodzi o ten drugi w zakladce collor mapping masz jeszce parametry dark i bright multiplier oraz wybor rodzaju konterastu samego swiatla GI ... pobaw sie tym zmniejsz znaczne multiplier dla secondary bounces albo je wyłącz ...
Napisano 19 Grudzień 200420 l Dzięki za podpowiedź. Chyba wrócę do final rendera. Teraz np. obrazki wychodzą mi zupełnie czarne. Obiekt się renderuje bo jest kanał alfa. Bawiłem się parametrami lampy... Ustawiłem od 10 000 do 1 000 000 i dalej wszystko czarne. Multipler 1 - 10 - czarne.... (to nie problemy nie związane z tematem).. Wesołych Świąt!!!!
Napisano 19 Grudzień 200420 l moze po prostu wyłączyłeś światełko? i daltego jest tak ciemno :> (zobacz czy jest aktywne to swiatlo w scenie)
Napisano 20 Grudzień 200420 l Zaczęło działać. Lampa była włączona. Wczoraj nie działało a dzisiaj działa :-) Te miliony to była energia. Ale problem narożników pozostał. Zmieniam secondary bounces do 0,1 - scena (kilka sześcianów) sią przyciemnia ale nadal im bliżej połączenia "podłogi" z rogiem 2 "ścian" mam jaśniej - na mój rozum powinno być coraz ciemniej.... Niestety nie wiem jak się tu wrzuca printscreeny. .. O! Piszę ten post renderując - włączyłem GI environment (skilight) i wyszło OK!! A z samą żarówą wychodziło odwrotnie :-) Ciągnąc wątek zapytam jeszcze o taką rzecz: Widzę, że są jakby 3 "typy" obliczania GI - direct computation, irradiance map i glabal photon map. Który algorytm (?) jest najwłaściwszy do renderowania outside? Jak włączam global photon map to nie ma GI ... Dziękuję za wskazówki
Napisano 26 Grudzień 200420 l na outside to chyba wystarczy sama mapa irradience ewentualnie plus direct a wewnatrz dobze jako second uzyc photonow. trzeba trohe testow porobic i porownac co najlepiej wyglada.
Napisano 4 Styczeń 200520 l Wystarcza. Dzięki za pomoc. W ogóle to bardzo mi się spodobał VRay... Szybko liczy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto