don_Remique Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 witam wszystkich. mam pewne zadanie do wykonania... mianowicie muszę odtworzyć teren pewnego obozu jenieckiego (praktycznie same baraki) już nieisteniejącego (istnieje tylko kilka zdjęć, plany oraz makieta). mam do dyspozycji 3d maxa 6. pytanie teraz jak najlepiej to wykonać... czy da się w 3d maxie stworzyć teren po którym będę mógł się swobodnie poruszać, czy muszę zrobić aplikację, w której wykorzystam obiekty stworzone w 3d max?jestem otwarty na wszelkie propozycje. wszelkie przykłady, linki, instrukcje można przesyłać na maila: [email protected] pozdrawiam don_Remique
Conrad Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 Do tego możesz użyć arcona, nie rozumiem tylko co to znaczy "poruszać się swobodnie".
bartonfink Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 Jesli to ma byc prezentacja "dla mas" to sam max wystarczy wylacznie do zrobienia modeli. No hyba ze wystarczy sama animacja - w tedy max w zupelnosci wystarczy - lecz jesli user ma miec mozliwosc dowolnego poruszania sie po wykreowanej przez Ciebie przestrzeni to bez engin'u 3D nie ma szans. Napisanie takiego endżinu ;) to niestety nie jest bulka z maslem i jesli niemasz obszernej wiedzy programikstycznej to mozesz o tym zapomniec. Istnieje jednak prostsze rozwiazanie (co oczywiscie znaczy rowniez gorsze - z powodu ograniczen). Mozesz wykorzystac format vm-costam(niepamietam nazwy dokladnej) dzieki niemu masz mozliwosc uzycia modeli 3d na stronie www. Mozna rowzniez wykorzystac cult3d lub macromedia director. Ale maja one bardzo powolne silniki (cult3d jest szybszy) i przy zlozonych obiektach wymiekna nawet najlepsze kompotery. No i rowniez istnieje kwestja legalnosci tego oprogramowania. Bo np cult3D jest darmowy wylacznie do niekomercyjnych zastosowan, o directoze juz nie wspomne.
Marcin Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 jesli chodzi o poruszanie sie po scenie w maxie 7 masz cos takiego jak "walk Trough" to nowa opcja ktora jest chyba najwygodniejsza jaka znam ... poprostu wlaczasz opcje ... sterowanie masz jak np. grze FPP ... mycha to kierunek lotu a AWSD to kierowanie ... co do modelowania to mozesz jedynie sobie to na oko zrobic lub wykozystac camera match ... ale tu juz przydaly by sie wymiary ...
Rekomendowane odpowiedzi